جدیدترین مطالب

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

فلج سیاسی آمریکا!!!

اخبار را ورق می زدم به مطلبی که نشریه واشنگتن پست در باره امضای لایحه کمک های آمریکا به کی یف اشاره می کند رسیدم.

Loading

کتاب داعش، تهدیدی برای امنیت بین‌المللی

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: کتاب "‌داعش،‌ تهدیدی برای امنیت بین‌المللی"‌ با ترجمه پرویز قاسمی از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام و با همکاری شورای راهبردی روابط خارجی تدوین و وارد بازار نشر شد.

” داعش تهدیدی برای امنیت بین المللی ” عنوان کتابی است که در ژانویه 2016 توسط  انستیتو  تحقیقات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری روسیه  تهیه و منتشر شده است و نویسندگان آن آنا گلازووا؛ آ.و.آتایف؛ ای.س. بیریوکوف؛ ب.ام. والخونسکی؛ ل.و. گلادچنکو؛ ر.ش. ینی کییف؛ ای.ان.کامیسینا؛ آ.ی.خضری یف هستند.

گروه باصطلاح “دولت اسلامی” با تاسیس در نیمه سال 2014 میلادی؛ بر بخشی ازخاک عراق تسلط پیداکرد. در طول همین دو سال بعدی؛ نفوذ و تسلط خود را نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه فراتر از آن  توسعه و گسترش داد و به تهدیدی جدی برای کل جامعه جهانی تبدیل گردید. در این کتاب؛ تجزیه و تحلیل جامعی از چگونگی  شکل گیری این پدیده و جریان  و نقش  ایالات متحده آمریکا  در ایجاد  گروه تروریستی و پایان به  نفوذ دولت اسلامی  در کشورهای عربی و سایر کشورهای اسلامی که در آنها  تلاش هایی برای  تشکیل خلافت صورت می گیرد ؛ ارائه شده است. مواضع و دیدگاهها و نقش کشورهای تاثیرگذار منطقه ای در قبال داعش و نیز امکان و توانایی به هم خوردن ثبات جمهوریهای شوروی سابق در این کتاب مورد بررسی قرارگرفته است.  در پایان اثر؛  نکات و توصیه هایی در خصوص مبارزه با  گسترش اسلام گرایی افراطی ارائه شده است.

کتاب « داعش تهدیدی برای امنیت بین المللی » در 8 فصل به رشته تحریر درآمده است که سرفصل های آن به ترتیب عبارتند از:

فصل اول: نقش متحده ایالات آمریکا در ایجاد و گسترش داعش

فصل دوم: ایدئولوژی

فصل سوم: ساختار تشکیلاتی

فصل چهارم: منابع تامین مالی داعش

فصل پنجم: سیاست کشورهای منطقه در قبال داعش

فصل ششم: مناطق گسترش داعش

فصل هفتم: خطر بی ثبات سازی آسیای مرکزی و ماورای قفقاز

فصل هشتم: «داعش» چالشی برای امنیت روسیه

تاکنون تحقیقات و پژوهش‌های زیادی در داخل کشور به زبان فارسی و نیز از منابع انگلیسی صورت گرفته است. لیکن شورای راهبردی روابط خارجی با همکاری دانشگاه امام صادق علیه السلام به منظور تنویر هر چه بیشتر در خصوص عوامل و زمینه های شکل‌گیری گروه تروریستی داعش و سیاست و نقش کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی در قبال فعالیت‌های این گروه و نیز آگاهی از ایدئولوژی؛ ساختار؛ منابع مالی؛ امکانات و گستره حضور این گروه در مناطق مختلف جهان و… از مدت‌ها پیش در صدد انجام کاری تحقیقی _ پژوهشی در این موضوع بود و ترجیح داده شد در کار تحقیقی جدید از منابع روسی استفاده شود تا از این طریق امکان بهره‌مندی بهتر و بیشتر از دیدگاه‌ های کارشناسان و صاحب‌نظران روسی فراهم گردد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *