جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
دکتر خرازی در دیدار با نخست وزیر واتیکان تاکید کرد:

تضمین عینی اروپا، شرط حفظ برجام

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد منتظر اقدامات عملی و تضمین های عینی اروپا برای حفظ برجام می باشیم. اگر کشورهای اروپایی موفق نشوند تضمین های لازم را ارائه نمایند، دیگر دلیلی برای تداوم برجام از سوی ایران وجود نخواهد داشت.

دکتر سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه سفر و رایزنی های خود با مقامات کشورهای حوزه جنوب اروپا، ظهر امروز در جلسه ای مشترک با پیترو پارولین نخست وزیر و پل ریچارد گالاگر وزیر امور خارجه واتیکان ملاقات و در خصوص تحولات دوجانبه، موضوع برجام و مسائل منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

آقای خرازی در این دیدار عنوان داشت که ایران به عنوان مرکز عالم تشیع روابط بسیار خوب و مستحکمی با واتیکان دارد و گفتگوهای دوره ای بین ادیان بین ایران و واتیکان شرایط مناسبی را برای همفکری جهت حل و فصل مسائل و افزایش درک متقابل بخصوص در قبال مسائل خاورمیانه فراهم کرده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود، مواضع پاپ فرانسیس در مورد تمایز بین افراط گرایی و جریانات تکفیری با اسلام واقعی قابل تحسین است ولی متاسفانه برخی کشورها به دنبال ترویج اسلام هراسی هستند.

پیترو پارولین، نخست وزیر واتیکان نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر آقای دکتر خرازی اظهار داشت باور داریم که گفتگوی همه ادیان می تواند بخشی از راه حل خروج از بن بست در موضوعات و بحران های مبتلا به امروز جهان باشد .

نخست وزیر واتیکان تاکید کرد که تمسک به هرشکلی از خشونت و سوء استفاده از دین، مذموم و از سوی واتیکان محکوم می باشد.

پل گالاگر، وزیر امور خارجه واتیکان نیز در مورد برجام گفت واتیکان و شخص پاپ همواره از توافق هسته ای حمایت کرده اند. وی در ادامه افزود  ما کاملا به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران باور داریم و امیدواریم اروپا بتواند تعهدات خود در توافق هسته ای را عملی نموده و برجام به حیات خود ادامه دهد.

وزیر امور خارجه واتیکان در ادامه عنوان داشت اعتقاد داریم ایران نقش بسیار مهمی در خاورمیانه و تحقق صلح و ثبات در منطقه و اعتماد سازی میان مردم کشورهای خاورمیانه و دولت های منطقه بر عهده دارد.

وی همچنین اظهار داشت که بیت المقدس به همه ادیان الهی تعلق دارد و لازم است براساس قوانین بین المللی کنترل و مدیریت شود.

آقای گالاگر گفت که از نظر واتیکان داشتن بمب اتمی از سوی هر کشوری در جهان مردود است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نیز در پاسخ وزیر خارجه واتیکان اظهار داشت اقدامات یکجانبه آمریکا در ماه ها و روزهای اخیر منحصر به خروج از برجام نبوده و شاهد یکجانبه گرایی آن کشور و خروج از معاهدات و سازمان مختلف بین المللی از جمله شورای حقوق بشر، یونسکو، پیمان آب و هوایی و … هستیم.

دکتر کمال خرازی درباره برجام نیز عنوان داشت منتظر اقدامات عملی و تضمین های عینی اروپا برای حفظ برجام می باشیم. اگر کشورهای اروپایی موفق نشوند تضمین های لازم را ارائه نمایند، دلیلی برای تداوم برجام از سوی ایران وجود نخواهد داشت. وی تاکید کرد که شکست برجام تبعات و آثار امنیتی برای منطقه، اروپا و نظام بین الملل خواهد داشت.

آقای خرازی ضمن انتقاد از سیاست برخی دول اروپایی مبنی بر فروش تسلیحات به عربستان و کشتار و بمباران مردم بی گناه یمن از نخست وزیر واتیکان خواست کشورهای اروپایی را متقاعد نماید که از فروش سلاح به کشورهای عربی و خاورمیانه اجتناب نمایند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد که مسائل منطقه با حضور بازیگران منطقه و عدم دخالت قدرت های خارجی حل و فصل گردد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *