جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

مقام روس: واشنگتن با تصمیمات جدید خود طرف شر را گرفت

تهران-ایرنا- آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه ای با رسانه های روسی در واکنش به کمک های جدید نظامی واشنگتن به اوکراین گفت: آمریکا انتخاب خود را به نفع جنگ انجام داد. طرف شر را گرفت و از فاشیسم حمایت کرد. 

Loading
دکتر خرازی با سخنرانی در بنياد کوربر مطرح کرد

شروط ایران برای باقی ماندن در برجام

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: اگر بسته پیشنهادی اروپا نیازهای ما را برآورده کند، ما هم در برجام خواهیم ماند و اگر اروپا نتواند اقدامات موثری در رفع نیازهای ایران و از جمله سرمایه‌گذاری، انتقال گاز و فروش نفت انجام دهد، باقی ماندن ایران در برجام بی‌فایده است.

دکتر سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در آلمان به سر می‌برد صبح امروز در بنیاد «کوربر» حضور یافت و پس از سخنرانی در جمع صاحبنظران سیاسی و اقتصادی، به سوالات آنها پاسخ داد.

دکتر خرازی در سخنرانی خود به نقش منطقه‌ای ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون پرداخت و اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران علیرغم تبلیغات منفی بعضی کشورها، نقش میانجی و ثبات‌بخش در منطقه داشته است.

وی به مواردی در قفقاز و آسیای مرکزی در گذشته اشاره کرد و با یادآوری به بحران‌های داخلی کشورهای مجاور مرزهای غربی ایران، همچون عراق و سوریه اظهار داشت که ایران با کمک به این دو کشور و شکست دادن گروه‌های تروریستی همچون داعش، به ثبات این کشورها کمک کرده است.

دکتر خرازی در پایان سخنرانی خود به سوالات بعضی از شرکت‌کننده‌ها درباره یمن، خروج آمریکا از برجام، مقابله با تروریسم و گفتگو با آمریکا پاسخ داد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره جنگ یمن و کشتار مردم این کشور توسط نیروهای سعودی و اماراتی گفت: زیدی‌ها در یمن جمعیت قابل توجهی از این کشور را تشکیل می‌دهند و می‌خواهند سهمی از قدرت در دولت یمن داشته باشند. عربستان اصرار دارد که برای مردم یمن دولت تعیین کند که مورد قبول یمنی‌ها نیست.

وی با اشاره به قتل عام هزاران نفر از یمنی‌ها به واسطه بمباران هواپیماهای سعودی و اماراتی از اروپایی‌ها خواست نقش مثبت خود را در توقف این جنگ ایفا کنند.

دکتر خرازی همچنین اشاره کرد که حوثی‌ها بارها تمایل خود را به مذاکره نشان داده‌اند، ولی سعودی‌ها از آن سر باز زده‌اند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره مذاکره با آمریکا اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران تجربه تلخی از گفتگو با آمریکا دارد و افزود: همکاری ما در افغانستان منجر به این شد که  ایران جزء کشورهای محور شرارت مطرح گردد و گفتگوهای هسته‌ای که منجر به برجام شد، بارها از سوی آمریکا نقض و نهایتا منجر به خروج از آن شد.

وی در پاسخ به سوالات یکی از حضار درباره گروه‌های تروریستی در منطقه بیان داشت که ایران از ابتدا نسبت به تشکیل این گروه‌ها اخطار داده بود و وقتی که تشکیل شدند و امنیت و ثبات کشورهای منطقه را هدف قرار دادند، به کمک این کشورها شتافتیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: مقابله با گروه‌های تروریستی همچون داعش به دلیل امنیت ایران نیز بود، زیرا یکی از اهداف کشورهای کمک کننده به این گروه های تروریستی ایجاد بی‌ثباتی در ایران بود.

دکتر خرازی درباره باقی ماندن ایران در برجام گفت: ما متعهد به برجام هستیم و خوشبختانه تا کنون 12 بار آژانس بین المللی انرژی اتمی تعهد ایران را مورد تائید قرار داده است، ولی با خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی ما منتظر هستیم اتحادیه اروپا چه کمکی برای حفظ این توافق انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر بسته پیشنهادی اروپا نیازهای ما را برآورده کند، ما هم در برجام خواهیم ماند و اگر اروپا نتواند اقدامات موثری در رفع نیازهای ایران و از جمله سرمایه‌گذاری، انتقال گاز و فروش نفت انجام دهد، باقی ماندن ایران در برجام بی‌فایده است. البته ما شاهد وجود اراده خوبی در اروپا هستیم، ولی آنچه مهم است ترجمه این اراده سیاسی به عمل است.

متن کامل این سخنرانی را می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *