جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

بایدن فاش کرد که درگیری در نوار غزه چگونه می تواند پایان یابد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک مراسم جمع آوری کمک های مالی برای کمپین انتخاباتی مجدد خود در نیویورک گفت که چندین کشور خلیج فارس آماده به رسمیت شناختن اسرائیل در توافق آینده برای حل مناقشه در نوار غزه هستند.

کنعانی: حمله به سوریه گواهی روشن بر حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز رژیم صهیونیستی را به استان حلب سوریه به شدت محکوم کرد و این اقدام را تلاشی زبونانه و ناامیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت دانست.

سنتکام: ۴ پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم

سازمان سنتکام در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» مدعی شد که ارتش آمریکا توانسته چهار فروند پهپادی را که انصارالله به پرواز درآورده، هدف قرار داده و سرنگون کند.

Loading
دکتر خرازی در ملاقات با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان تشريح کرد:

عوامل مهم بی‌ثباتی غرب آسیا

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر نقش ثبات‌ساز کشورمان در منطقه گفت: دخالت بیگانگان از یک سو برای بی‌ثبات‌سازی کشورها و رفتار زورگویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد فلسطینی‌‌ها، از عوامل مهم بی‌ثباتی غرب آسیاست.

دکتر سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در آلمان به سر می‌برد، در ادامه ملاقات‌های خود با صاحبنظران و شخصیت‌های سیاسی در این کشور با آقای نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، مسائل منطقه‌ای، روابط دوجانبه و نقش آلمان و اروپا در حفظ برجام بحث و بررسی شد.

آقای نوربرت روتگن در ابتدای دیدار اشاره کرد که از زمان استعمار در خاورمیانه و نیز آغاز درگیری‌های فلسطینی – اسرائیلی، هیچگاه همچون امروز منطقه خاورمیانه بی‌ثبات نبوده و نفرت در این منطقه در میان کشورها زیاد شده است، لذا ضرورت دارد کشورهای منطقه ابتکارات و راهکارهایی برای کنترل اوضاع مطرح کنند.

دکتر خرازی در پاسخ گفت: دخالت بیگانگان از یک سو برای بی‌ثبات‌سازی کشورها و رفتار زورگویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد فلسطینی‌‌ها از عوامل مهم این بی‌ثباتی است. ایران سعی کرده در ثبات‌سازی منطقه نقش داشته باشد، ضمن اینکه با وجود بحران‌های حوزه پیرامونی خود، در حفظ امنیت کشور خود نیز موفق بوده است.

دکتر خرازی درباره ثبات منطقه نیز بیان داشت که کشورهای منطقه، خود و بدون دخالت بیگانگان باید به گفتگو بنشینند. ایران آماده گفتگوی واقعی و عملی با همسایگان خود است و فکر می‌کند اگر اراده درستی وجود داشته باشد، این گفتگوها می‌تواند به نتیجه برسد؛ البته اروپا هم می‌تواند نقش مثبتی در کمک به این تماس‌ها داشته باشد.

آقای نوربرت روتگن درباره تعهد اروپاییان به برجام هم اظهار داشت، اروپا تلاش می‌کند هرچه زودتر سازوکارهای اجرایی بسته پیشنهادی را به ایران ارائه دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *