جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

طرح صلح «شی جین‌پینگ» برای جنگ اوکراین از دیدگاه صاحبنظران

تهران – ایرنا – کارشناسان و تحلیلگران چینی با بیان‌ اینکه که این کشور با داشتن موضع بی‌طرفی، بانی صلح بین ایران و عربستان‌سعودی بوده است، اعتقاد دارند، پیشنهاد صلح چهار ماده‌ای «شی جین‌پینگ» برای پایان دادن به جنگ بین روسیه و اوکراین نیز بر پایه منطق و مقبولیت استوار است.

آیا سوناک شکست در انتخابات آتی را پذیرفته است؟

لندن – ایرنا – درحالی که محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار طبق تمام نظرسنجی‌ها، به طور مدام رو به افول است و «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس هم امید خود را به پیروزی در انتخابات آتی از دست داده است، زمزمه برگزاری انتخابات ظرف یکی دو ماه آینده بالا گرفته است.

Loading
دکتر خرازی در دیدار از موسسات مطالعات بین المللی چین:

حفظ برجام به شرط عبور از تحریم‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: دکتر سیدکمال خرازی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد با وجود خروج غیرقانونی آمریکا از این توافق، دیگر اعضای عضو توافق کمک کنند تا ایران بتواند تحریم‌های تحمیلی آمریکا را پشت سر بگذارد، چرا که در صورت عدم تحقق توافقنامه طبیعی است که ماندن ایران در برجام بی‌فایده خواهد بود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که جهت شرکت در نشست مجمع جهانی صلح در پکن بسر می برد از بعضی موسسات مطالعات بین المللی و روابط خارجی پکن دیدار و با روسای این نهادها به مذاکره و گفتگو پرداخت. موسسه چینی مطالعات بین المللی (CHS) ، موسسه خلق چین برای مطالعات روابط بین الملل (CPIFA)  و موسسه چینی برای مطالعات بین الملل معاصر (CICIR) از جمله موسسات چینی بودند که از آنها دیدار به عمل آمد.

در ملاقات با روسای این موسسات، مسائل منطقه ای، گسترش تروریسم، سیاست های ایالات متحده آمریکا و تنش در نظام بین الملل، خروج آمریکا از برجام و نتایج آن و روابط دوجانبه مورد گفتگو قرار گرفت.

در این ملاقات ها، دوطرف همچنین بر ضرورت همکاری های دوجانبه، کاهش تنش های منطقه ای در شرق دور و همچنین در منطقه خاورمیانه، ضرورت حفظ برجام و مبارزه با تروریسم تاکید نمودند.

دکتر خرازی ضمن تاکید بر نقش ایران در ایجاد ثبات در منطقه و استقرار دولت های موجود در عراق و سوریه اظهار داشت، متاسفانه گسترش تروریسم در منطقه و ایجاد گروه هایی همچون داعش بدون کمک های مالی و لجستیکی بعضی از کشورهای منطقه امکانپذیر نبوده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در رابطه با همکاری های اقتصادی دوجانبه نیز بر همکاری دو کشور در پروژه یک کمربند یک جاده چین که اجرای آن آغاز شده است و همچنین توسعه چابهار در جنوب شرق ایران و نیز بندر گوادر در پاکستان تاکید کرد. ایشان در ادامه افزودند، توسعه این منطقه جغرافیایی بزرگ می تواند به دسترسی آسان تر به خاورمیانه و مدیترانه کمک نماید.

دکتر خرازی در رابطه با برجام نیز تاکید نمود که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در رابطه با برجام پایبند است و انتظار دارد علیرغم خروج غیرقانونی آمریکا از این توافق دیگر اعضای عضو کمک کنند تا ایران بتواند تحریم های تحمیلی آمریکا را پشت سر بگذارد، چرا که در صورت عدم تحقق توافق نامه طبیعی است که ماندن ایران در برجام بی فایده خواهد بود.

در پایان دیدار و ملاقات با روسای موسسات بین المللی چینی، بر ادامه گفتگوها و تبادل نظرات و گفتگوهای طرف های ایرانی و چینی از جمله با شورای راهبردی روابط خارجی تاکید گردید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *