جدیدترین مطالب

پاسخ هوشمندانه السودانی به انتقاد بایدن از عملیات «وعده صادق» ایران

شورای راهبردی آنلاین – گزارش: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در کاخ سفید قدرتمند ظاهر شد و به ویژه دفاع شایسته‌ای از فلسطین داشت و به انتقاد رئیس جمهور آمریکا از عملیات «وعده صادق» ایران در هدف گرفتن رژیم صهیونیستی پاسخ هوشمندانه ای داد.

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع بود

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد: پاسخ نظامی ایران به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود

وزیر امور خارجه امشب در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ژاپنی گفت: پاسخ نظامی به حمله رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی این رژیم، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

Loading
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي در ديدار هيئت بنياد برگهوف تشريح کرد:

علت اصلی تداوم بحران یمن و سوریه

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: علت ادامه بحران یمن، بازگذاشتن دست عربستان و امارات از سوی آمریکا برای ادامه بمباران‌ها و عدم اراده سیاسی برای حل این بحران است.

دکتر سیدکمال خرازی عصر امروز در دیدار هیئتی از بنیاد آلمانی برگهوف همچنین به موضوع سوریه پرداخت و گفت: روند آستانه در کاهش بحران سوریه موثر بوده است و همه باید از این روند و مذاکرات حمایت کنند.

وی تصریح کرد: حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی و عرب منطقه از گروه‌های تروریستی در سوریه و سکوت اروپا در قبال این وضع، عامل اصلی بحران در سوریه بوده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: آمریکا و عربستان سعودی از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کنند و این حمایت بایستی متوقف شود.

دکتر خرازی همچنین تصریح کرد: همکاری نظامی ایران با دولت سوریه، کاملا مشروع و حضور ما در سوریه به درخواست دولت قانونی این کشور بوده است.

وی با بیان اینکه «در شرایط کنونی همه کشورها بایستی از ابتکارات سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت کنند»، افزود: جمهوری اسلامی ایران همکاری و تلاش خود را برای حل سیاسی بحران سوریه ادامه خواهد داد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر اینکه «جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت ثبات منطقه تلاش کرده است»، درباره توافق هسته‌ای هم گفت: حیثیت اروپا ایجاب می‌کند که در مقابل فشارهای آمریکا در قضیه برجام مقاومت کند.

در ادامه گفتگوها، اولیور ویلز، مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای بنیاد برگهوف نیز تصریح کرد: وضعیت یمن بسیار پیچیده است و دیدگاه‌های مختلفی در این خصوص وجود دارد، با این حال چشم‌انداز مناسبی برای صلح در یمن وجود ندارد و کم‌کاری از سوی کشورهای غربی باعث شده طرف‌های درگیر، مذاکرات را جدی نگیرند.

وی همچنین درباره سوریه اظهار امیدواری کرد که با توجه به اینکه دولت سوریه موفقیت‌هایی در بخش نظامی به دست آورده، شرایطی فراهم شود که مذاکرات جدی‌تری صورت پذیرد.

ویلز گفت: دیگر نباید روی رفتن آقای اسد صحبت کرد، بلکه محور گفتگوها باید درباره سوریه و مردم سوریه باشد.

بنیاد برگهوف، موسسه‌ای خصوصی و باسابقه در آلمان است که در زمینه صلح و حل بحران و اختلافات فعالیت دارد. این بنیاد به صورت عملیاتی در بحران یمن و سوریه فعال است و با طرف‌های محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگوی مستقیم دارد و به طرف‌های درگیر مشاوره می‌دهد. این بنیاد، هدف خود را کاهش تخاصم اعلام کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *