جدیدترین مطالب

طرح خطرناک غرب برای آینده غزه

طرح خطرناک غرب برای آینده غزه

به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار و جنایت ۸ ماهه خود به دنبال کلید زدن صفحه آخر کتاب تراژدی بشریت در نوار غزه است. علی رغم تمامی درخواست‌های منطقه‌ای و بین المللی از نتانیاهو برای عدم حمله به رفح، اشغالگران با انجام تدابیری خود را برای عملیات زمینی گسترده و تجاوز به جنوبی ترین شهر باریکه غزه آماده می‌کنند. طبق برآوردها و همچنین هشدار تحلیلگران و ناظران در صورت آغاز این تجاوز موج دیگری از کشتار مردم فلسطین به دلیل تجمع و تراکم زیاد فلسطینیان در این شهر رقم خواهد خورد.

پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان

رئیس جمهور کشورمان در پایان سفر دو روزه خود به پاکستان در آخرین برنامه خود، در جمع فعالان اقتصادی، فرهنگی و دینی شهر کراچی که به میزبانی سروزیر و دولت محلی ایالت سند برگزار شده بود، حضور پیدا کرد.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

محمد صالح صدقیان می گوید: من بارها طی سال‌های گذشته، هم در اتاق بازرگانی ایران و عراق و هم در وزارت صنعت و معدن و تجارت به این نکته اشاره کردم که تجار ایرانی باید توجه خاصی روی کالاهای صادراتی خود به عراق داشته باشند. باید کیفیت مواد به کار رفته و بسته‌بندی آن قابلیت رقابت با محصولات دیگر به خصوص محصولات ترکیه‌ای را داشته باشد. شما خودتان یک سر به اتاق بازرگانی ایران و عراق بزنید و ببینید که میزان مشکلات و چالش های تجار عراقی و ایرانی چقدر زیاد است؛ از بسته‌بندی نامرغوب و کالاهای بی‌کیفیت تا محصولات تاریخ مصرف گذشته گرفته و مسئله تبادل ارزی و بانکی و پولی و هزار مسئله دیگر؛ طبیعتاً تاجر عراقی در این شرایط رغبت پیدا می‌کند که به سمت تجارت با ترکیه برود تا هم سرمایه‌اش حفظ شود و هم محدودیت‌ها و چالش‌ها و مشکلات تجارت با بازرگانان ایرانی را ندارد. من شخصاً در جریان این موضوعات و مشکلات هستم.

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

رئیس جمهور وارد سریلانکا شد

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد….

نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو/ اشغالگران به کرانه باختری یورش بردند

منابع آگاه می‌گویند که نگرانی در مورد صدور حکم بازداشت برای مقامات رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در جلسه‌ای در دفتر نخست‌وزیری مطرح شد.

روز 201 طوفان‌الاقصی| کشف 51 پیکر دیگر در خان‌یونس

این روزها غزه و به‌خصوص شهر خان‌یونس شاهد برگ دیگری از جنایات ارتش اشغالگر است؛ کشف گورهای جمعی صدها شهید نشان می‌دهد که آن‌ها یا زنده به گور و یا به‌شکل اعدام میدانی به شهادت رسیده‌اند.

آب پاکی حماس روی دست کشورهای عربی

تهران- ایرنا- رسانه عرب زبان رای‌الیوم نوشت که «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت که پیشنهاداتی را برای دستیابی به آتش بس در غزه مطرح کرده اند.

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

«ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که آیا ادعای روزنامه کویتی الجریده را تایید می‌کند که با نقل قول از یک منبع مطلع ایرانی مدعی شده بود، ایران نامه‌ای از آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پس از رسیدن به تفاهم‌های امنیتی دریافت کرده است، گفت: نظری درباره روش‌های ارتباط برقرار کردنمان با ایران نمی‌دهم، جز این که با ایران مذاکرات مستقیمی درباره برجام(توافق هسته‌ای) نداریم، نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر.

Loading
دکتر خرازی در دیدار با رئیس شورای عالی صلح افغانستان:

آمریکا مانع صلح در افغانستان است

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: دکتر خرازی اظهار داشت آمریکا از افغانستان استفاده ابزاری می کند و ادعای این کشور برای برقراری صلح قابل اعتماد نیست.

دکتر کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشت، حضور نیروهای امریکایی در افغانستان مانع تحقق صلح در این کشور شده است، ضمن آنکه مداخلات سایر کشورها نیز شرایط را در افغانستان پیچیده تر کرده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با ارزیابی نقش آمریکا در امور افغانستان گفت، آمریکا از افغانستان استفاده ابزاری می کند و ادعای این کشور برای برقراری صلح قابل اعتماد نیست. همچنانکه اقدام واشنگتن برای انتقال داعش از عراق و سوریه به افغانستان در تضاد کامل با ادعای تلاش آمریکا برای ایجاد صلح در افغانستان است.

دکتر خرازی در ادامه افزود، خطر داعش در افغانستان با توجه به حمایت عربستان و آمریکا و استفاده ابزاری از آنها باید جدی گرفته شود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به پیچیدگی شرایط در افغانستان و مداخله قدرت های بزرگ در این کشور اظهار داشت، شورای صلح افغانستان مسئولیت مهمی بر عهده دارد.

دکتر خرازی با تاکید بر اینکه  ایران از دوران جهاد همواره سعی کرده است پشتیبان ملت افغانستان باشد، اظهار داشت، با توجه به آنکه صلح در افغانستان روی امنیت ایران و منطقه تاثیرگذار است مورد استقبال ما است و آماده همکاری برای تحقق صلح در افغانستان می باشیم.

آقای محمد کریم خلیلی نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران، جایگاه تهران در تحقق صلح در افغانستان را بسیار حائز اهمیت دانست.

رئیس اظهار شورای صلح افغانستان درباره روند صلح در افغانستان اظهار داشت، همه گروه ها و اقشار در افغانستان خواستار برقراری صلح هستند و در این رابطه اجماع ملی خوبی وجود دارد. ضمن آنکه تلاش ما نیز این است که در شیوه برقراری صلح به اجماع برسیم.

آقای خلیلی در ادامه افزود، ایجاد صلح در افغانستان مستلزم رویکرد عزتمندانه در قبال همه گروه های افغانی و پیشبرد گفتگوی بین افغانی و در فضای اعتماد متقابل می باشد.

رئیس اظهار شورای صلح افغانستان با تاکید بر نقش مثبت ایران در افغانستان اظهار داشت، کمک ها و پشتیبانی ایران از ملت افغانستان در سال های گذشته مورد تقدیر ملت افغانستان است و انتظار داریم در ایجاد صلح نیز مساعدت و نقش موثری ایفا کند.

آقای خلیلی در ادامه افزود، تسهیلات جمهوری اسلامی ایران در امر تحصیل صدها هزار دانش آموز و 21 هزار دانشجوی افغانی سرمایه عظیمی برای ملت افغانستان به ارمغان آورده و مورد تقدیر ملت افغانستان است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *