جدیدترین مطالب

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

نگاه بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه، که ذهنشان آکنده از تصاویر مصائب فلسطینی است، به ایران، که به تنهایی جلوی اسرائیل ایستاده، هیچگاه تا این اندازه مثبت نبوده است.

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

أحدث المقالات

هنیه با اردوغان دیدار کرد

منابع فلسطینی گزارش دادند که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به ترکیه سفر کرده، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

هنیه با اردوغان دیدار کرد

منابع فلسطینی گزارش دادند که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به ترکیه سفر کرده، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

پاشینیان: با بازگرداندن دو روستا به جمهوری آذربایجان، مرزبان‌های روسی مرز تاووش را ترک می‌کنند / هیچ موضوع عمده‌ای در این رابطه با طرف روسیه باقی نمانده / باکو و ایروان می‌توانند با همکاری با یکدیگر از مرز محافظت کنند

نخست وزیر ارمنستان امروز (شنبه) اعلام کرد نیروهای مرزبان روسیه‌ای مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین دو کشور از این منطقه خارج می‌شوند.

Loading
دکتر خرازی در دیدار رئیس جمهور سابق اتریش:

آمریکا قابل اعتماد نیست

۱۳۹۷/۰۸/۱۸ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: یکی از دلایلی که ایران آمادگی ندارد با دولت فعلی آمریکا وارد گفتگو شود، به این سبب است که دولت آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که به دعوت میزبان اتریشی جهت شرکت در بیست و دومین مجمع اروپایی در اتریش به سر می‌برد، با دکتر هاینس فیشر، رئیس جمهور سابق این کشور ملاقات و گفتگو کرد.

در این گفتگو دو طرف درباره روابط دو کشور، روابط ایران و اروپا و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.

در این ملاقات، فیشر اظهار داشت تحولات مهمی در منطقه و به ویژه در رابطه با ایران و تحریم‌های جدید آمریکا رخ داده است و اظهار امیدواری کرد که دولت ایران بتواند این مشکلات را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به مسائل منطقه و به ویژه یمن گفت: در این سرزمین، جنگ باعث بدبختی مردم شده و باید فرصت‌هایی فراهم کرد که این جنگ پایان یابد.

فیشر اظهار امیدواری کرد که ارسال سلاح به کشورهایی که علیه یمن می‌جنگند، متوقف شود.

دکتر خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نیز در این ملاقات، با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های جدید اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است و متاسفانه آمریکا با نقض برجام دیگر قابل اعتماد نیست. یکی از دلایلی که ایران آمادگی ندارد با دولت فعلی آمریکا وارد گفتگو شود، به این سبب است که دولت آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست.

وی در ادامه به نقش ثبات دهنده ایران در منطقه، به ویژه مبارزه با گروه‌های تروریستی و یاری رساندن به دولت‌های عراق و سوریه توضیحاتی ارائه داد.

دکتر خرازی نیز جنگ یمن را ظالمانه توصیف کرد و از اینکه دنیا و به ویژه جهان غرب به این مسئله توجه نمی‌کند و برای کشورهایی که مردمان این سرزمین و مدارس و بیمارستان‌ها را ویران می‌کنند، ابراز تاسف کرد و خواستار این شد که جامعه بین‌المللی توجه ویژه‌ای به پایان جنگ در یمن داشته باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *