جدیدترین مطالب

تنگ شدن حلقه فشارهای غرب؛ چه باید کرد؟

تنگ شدن حلقه فشارهای غرب؛ چه باید کرد؟

جلال خوش چهره در یادداشتی می نویسد: تصمیم مشترک امریکا و اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران، آیا اقدامی برای اطمینان دادن به اسرائیل  و مجاب کردن آن در قبول آتش‌بس در غزه و نیز کاستن از سطح تنش با جمهوری اسلامی است؟ یا علاوه برآنچه گفته شد، نشان از سرخوردگی غرب در هرگونه توافق با تهران در بزنگاه کنونی دارد؟ هرچه هست، این که غرب در مسیری گام گذاشته که نه تنها تهران را در حفظ مواضع خود تشویق می‌کند بلکه سبب دور شدن هرچه بیشتر تهران از غرب و تعمیق رویکرد شرق‌گرایی در روابط خارجی آن خواهد کرد. در این صورت آیا این همان نتیجه‌ای است که غرب در همه سال‌های گذشته با سیاست‌های کج‌دار و مریز خود در قبال تهران دنبال کرده است؟

امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد

وزیر خارجه ایران گفت: هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

آتش گرفتن قطار در کانادا

تصاویر ضبط شده یک قطار را در حالی که چندین واگن آن آتش گرفته، در حال عبور از منطقه مرکز شهر لندن واقع در استان انتاریو کانادا نشان می دهد.

حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد

جنبش حماس اعلام کرد انعطاف‌پذیری حماس با ناسازگاری و تعلل نتانیاهو و کابینه اش و ایجاد موانع و کارشکنی بر سر راه توافق مواجه شد و آنها به دنبال طولانی‌تر کردن جنگ هستند.

از رنجی که می‌برند…

دیروز در غزه، عملیات بیرون کشیدن پیکر شهدای حمله صهیونیست‌ها به دو خانه در رفح، انجام شد.

Loading

أحدث المقالات

جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد

تهران- ایرنا- «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان با اشاره به انتخابات پیش‌رو در پارلمان اروپا و آمریکا، گفت چنانچه طرفداران صلح پیروز شوند، جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ پایان می‌یابد.

دومینوی استعفا در ارتش صهیونیستی

تهران- ایرنا- منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که بعد از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.

Loading
دکتر عراقچی در دیدار فعال صلح ژاپنی تاکید کرد:

افزایش قربانیان تحریم‌های آمریکا در دنیا نسبت به قربانیان بمباران اتمی آمریکا

شورای راهبردی آنلاین: دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: امروز تعداد قربانیان تحریم‌های ظالمانه آمریکا در دنیا از تعداد قربانیان بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی به مراتب بیشتر شده است.

یوری کونو، نخستین بانوی کارآفرین و بنیانگذار شرکت دایل‌سرویس ژاپن امروز دکتر سیدعباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی را در محل این شورا ملاقات کرد.

این فعال صلح که به منظور شرکت در نخستین کنگره بین‌المللی «بانوان تاثیرگذار» به تهران سفر کرده است، به عنوان فردی که جنگ جهانی دوم را تجربه کرده و با وجود جراحت شدید در اثر بمباران هوایی نیروهای آمریکایی، از مهلکه جان سالم به در برده است، گفت: با توجه به این تجربه تلاش دارم به گسترش صلح در جهان پرتنش کنونی کمک کنم و معتقدم تحریم‌های آمریکا، مردم بی‌گناه را هدف گرفته است.

دکتر عراقچی نیز در این ملاقات با اشاره به تجربیات ایران از هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: ایران هم مانند ژاپن از قربانیان استفاده دشمن از سلاح کشتار جمعی بوده است و لذا زمینه همکاری دو کشور در جهت ایجاد جهانی عاری از جنگ و تحریم وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه امروزه ابزار تحریم اصلی‌ترین ابزار آمریکا برای پیشبرد سیاست‌هایش است، تاکید کرد: امروز تعداد قربانیان تحریم‌های ظالمانه آمریکا در دنیا از تعداد قربانیان بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی به مراتب بیشتر شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *