جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

هدایت جنگ در دو سوی میدان غزه

چهار هفته از آغاز دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در قالب طوفان الاقصی می‌گذرد و هر روز ابعاد جدیدی از این جنگ آشکار می‌‌شود. آنچه در میدان نبرد همچنان مطرح بوده این سؤال است که هدایت جنگ در دو سوی میدان به دست کیست؟

موج اعتراضات جهانی به رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه بمباران مناطق مسکونی غزه

بر اساس آخرین اخبار رسیده از غزه،  توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر حملات خود را علیه مناطق شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه از سر گرفته است. غرب خان یونس نیز با توپخانه ارتش رژیم اشغالگر هدف قرار گرفت.

Loading
دکتر خرازی در دیدار نخست‌وزیر سابق فرانسه:

احتمال بی‌ثباتی در منطقه در صورت عدم تعهد اروپا به برجام

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت تعهد به برجام، نشان خوبی است که آیا می‌توان برای ابتکارات دیگر به اروپا اعتماد کرد یا خیر؛ عدم تعهد اروپا می‌تواند موجب بی‌ثباتی در منطقه شود.

دکتر سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که برای شرکت در همایش پاریس برای صلح در پایتخت فرانسه به سر می‌برد، با دومینیک دو ویلپن، نخست‌وزیر سابق فرانسه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، مسائل منطقه، رابطه ایران و اروپا، سیاست‌های آمریکا و وضعیت امروز اروپا به‌تفصیل مورد بحث قرار گرفت.

دو ویلپن در این ملاقات تأکید کرد که فرصت خوبی برای پایان جنگ در یمن ایجاد شده و باید جلوی کشتار و گرسنگی یمنی‌ها توسط عربستان سعودی و امارات گرفته شود.

وی درباره سیاست‌های آمریکا گفت: آن‌ها به دنبال یکجانبه‌گرایی و از بین بردن سازمان‌هایی هستند که بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفته و ایجاد شکاف بین شرق و غرب اروپا یکی از اهداف آن‌هاست.

نخست‌وزیر سابق فرانسه گفت: دنیا امروز در وضعیت پیچیده‌ای قرار گرفته و نیاز به ابتکارات جدیدی دارد. اوضاع در خاورمیانه به بن‌بست رسیده و اتحادهای جدید در حال شکل‌گیری است.

دو ویلپن اضافه کرد: بعید نیست که خاورمیانه در یکی دو سال آینده و با توجه به زمان نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بحرانی روبرو گردد، لذا کشورهایی که در منطقه دنبال ثبات هستند، باید دقت و هوشیاری لازم را به کار گیرند.

وی افزود: اعتمادها از بین رفته است، ولی اگر کشورهای منطقه امنیت و ثبات را دنبال کنند و از ابتکارات جدید بهره ببرند، اروپا نیز آمادگی‌ همکاری خواهد داشت.

دکتر خرازی نیز در این ملاقات با اشاره به مسائل منطقه و به‌ویژه خروج آمریکا از برجام و تعهدی که اروپائیان در قبال این توافق به عهده دارند، افزود: لازم است اروپا هر چه سریع‌تر به تعهد خود عمل کند و تعهد به برجام، نشان خوبی است که آیا می‌توان برای ابتکارات دیگر به اروپا اعتماد کرد یا خیر.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تأکید کرد: عدم تعهد اروپا می‌تواند موجب بی‌ثباتی در منطقه شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *