جدیدترین مطالب

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

محمد صالح صدقیان می گوید: من بارها طی سال‌های گذشته، هم در اتاق بازرگانی ایران و عراق و هم در وزارت صنعت و معدن و تجارت به این نکته اشاره کردم که تجار ایرانی باید توجه خاصی روی کالاهای صادراتی خود به عراق داشته باشند. باید کیفیت مواد به کار رفته و بسته‌بندی آن قابلیت رقابت با محصولات دیگر به خصوص محصولات ترکیه‌ای را داشته باشد. شما خودتان یک سر به اتاق بازرگانی ایران و عراق بزنید و ببینید که میزان مشکلات و چالش های تجار عراقی و ایرانی چقدر زیاد است؛ از بسته‌بندی نامرغوب و کالاهای بی‌کیفیت تا محصولات تاریخ مصرف گذشته گرفته و مسئله تبادل ارزی و بانکی و پولی و هزار مسئله دیگر؛ طبیعتاً تاجر عراقی در این شرایط رغبت پیدا می‌کند که به سمت تجارت با ترکیه برود تا هم سرمایه‌اش حفظ شود و هم محدودیت‌ها و چالش‌ها و مشکلات تجارت با بازرگانان ایرانی را ندارد. من شخصاً در جریان این موضوعات و مشکلات هستم.

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

ادعای پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست

تهران- ایرنا- پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.

برنامه اردوغان برای وابسته‌سازی عراق به ترکیه/ پروژه‌ای که به نفع ایران نیست

یک کارشناس مسائل خاورمیانه می‌گوید که عراق یکی از بزرگترین بازارهای مصرف کالاهای ترکیه است. طی  دو دهه گذشته، بخش اعظم بازار صنایع غذایی، پوشاک، لوازم خانگی و چندین حوزه کالایی و خدماتی دیگر عراق، عملاً به دست شرکت‌های ترکیه افتاده است.

آیا وقوع جنگ میان آمریکا و چین حتمی است؟ کدام کشور پیروز چنین جنگ هولناکی خواهند بود؟

دهه پیشِ رو از جهات مختلفی برای بشریت حائز اهمیت و به همان اندازه خطیر است. دهه‌ای که با همه‌گیری مرگبار کووید 19 آغاز شد و با رقابت‌های پیدا و پنهان قدرت‌های بزرگ در صفحه شطرنج جهانی برای حفظ موقعیت برتر در نظم فعلی جهانی یا کسب جایگاهی جدید در نظم تازه احتمالاً در حال ظهور، پیش رفته است.

پیونگ یانگ: زلنسکی بازیچه دست آمریکا است

تهران- ایرنا- ایم چونگ ایل معاون وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بازیگری است که نقش خود را بر اساس فیلمنامه نوشته شده توسط واشنگتن به خوبی ایفا می‌کند، تاکید کرد: زلنسکی بازیچه دست آمریکا است.

Loading
با همکاری شورای راهبردی روابط خارجی برگزار می‌شود

نشست «سیاست‌گذاری کلان در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران»

شورای راهبردی آنلاین: شورای راهبردی روابط خارجی با همکاری اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) نشست «سیاست‌گذاری کلان در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران» را 28 دی از ساعت 9 تا 17 برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای راهبردی روابط خارجی، این رویداد در قالب نهمین پیش‌نشست «اولین کنفرانس ملی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران» و در دو جلسه صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) و نماینده اسبق ایران نزد سازمان ملل متحد، مهدی صادقی شاهدانی، رئیس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع)، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، حمید زادبوم، رئیس‌کل سابق سازمان توسعه تجارت ایران، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، هادی سلیمان‌پور، دبیرکل سابق سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO)، سید رسول مهاجر، مشاور وزیر امور خارجه و معاون سابق دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، محسن کوشش‌تبار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، سخنرانان این نشست هستند.

این نشست سه‌شنبه 28 دی‌ماه از تالار مجازی به نشانی vc.isu.ac.ir/ch/eco-dip-studies به‌صورت زنده پخش خواهد شد. جلسه اول از ساعت 9 تا 12 و جلسه دوم از 14 تا 17 خواهد بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *