أحدث المقالات

دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش

حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد. 

Loading

دکتر خرازی در دیدار اسماعیل هنیه: وحدت فلسطینیان در پی جنگ سیف‌القدس سرمایه عظیمی است

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: تحولی که جنگ 12 روزه سیف القدس رقم زد، حمایت یکپارچه همه اقشار فلسطینی، از این عملیات بود و این سرمایه عظیمی برای مقاومت است.

دکتر سید کمال خرازی در دیدار با اسماعیل هنیه، دبیرکل حماس تصریح کرد: باید این حمایت از مقاومت را حفظ و تقویت کرد؛ چرا که پیروزی فلسطینیان در این مبارزه، وابسته به حمایت مردمی است.

وی با بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی و نقش بی‌بدیل او در پیشبرد مقاومت در منطقه، تاکید کرد: کمک به آزادی قدس و حمایت از فلسطین در جمهوری اسلامی ایران مبنای عقیدتی دارد؛ چرا که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت‌ها را موظف به حمایت از مظلومان جهان کرده است.

دکتر خرازی با شکننده خواندن رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این تزلزل را در انتخابات اخیر این رژیم ملاحظه کردیم؛ سقوط نتانیاهو با وجود حمایتی که ترامپ و کنگره آمریکا از او داشت، از نشانه های این شکنندگی است. اکنون کابینه جدید رژیم صهیونیستی خیلی سست‌تر و بی‌پایه‌تر از کابینه نتانیاهو است.

دکتر خرازی تصریح کرد: باید امیدوار بود که با روحیه شهادت‌طلبی و خلوصی که در مبارزان فلسطینی مشاهده می‌شود، شاهد پیروزی مقاومت در این منطقه باشیم.

اسماعیل هنیه هم در این دیدار با تاکید بر اینکه نبرد سیف القدس نقطه تحول بسیار مهمی برای جبهه مقاومت محسوب می‌شود، گفت: این نبرد نتایج راهبردی متعددی داشته است که از جمله محوریت یافتن دوباره قدس و مطرح شدن مجدد آرمان فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه اعتراضات و درگیری ها در قدس و سرزمین‌های اشغالی 1948 یکی دیگر از پیامدهای راهبردی نبرد سیف القدس بود، گفت: این اتفاقات به خوبی آینده روشن مقاومت را نشان می‌دهد.

دبیرکل حماس با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان قدس و فلسطین و همچنین بزرگداشت یاد و نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت تصریح کرد: اکنون زمان بهره‌برداری از دستاوردهای این نبرد برای تسریع آزادسازی قدس شریف است.

در این نشست همچنین موضوعات متنوعی از جمله آخرین تحولات جبهه مقاومت، دستاوردهای نبرد سیف القدس، وضعیت شکننده رژیم صهیونیستی و وحدت فلسطینیان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *