جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

بیش از چهار ماه از حمله حماس به اسرائیل می‌گذرد و چین یکی از کشورهایی که اقتصادش تحت‌تأثیر درگیری‌ها در دریای سرخ قرار گرفته؛ اما تاکنون به حوثی‌ها حمله نظامی انجام نداده است. چرا چین با وجود ضررهای اقتصادی تاکنون در برابر حوثی‌ها صبور بوده و چه گزینه‌هایی در برابر چینی‌ها در صورت استمرار وضع فعلی وجود دارد؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید.

Loading
دکتر خرازی در نشست مجازی «بنیاد رهبران برای صلح» تاکید کرد

«نظم چند جانبه نوین»؛ راه‌حل مقابله با چالش‌‌های کنونی جهان

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ | خبر تاپ, خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی مقابله با چالش‌‌های کنونی جهان را مستلزم شکل‌‌گیری «نظم چند جانبه نوین» بر اساس واقعیت‌‌ها، اصلاح ساختار سازمان ملل و شوراي امنيت و همچنین عدم مداخله قدرت‌‌های بزرگ در سازمان‌‌های بین‌‌المللی دانست.

دکتر سیدکمال خرازی امروز با حضور در چهارمین اجلاس مجازی «بنیاد رهبران برای صلح» که به ریاست آقای رافارن، نخست وزیر پیشین فرانسه تشکیل شد، با اشاره به اوضاع یمن، کشتار مسلمانان در میانمار و وضعیت سوریه تصریح کرد: متاسفانه شورای امنیت تبدیل به باشگاهی شده است که حق وتو در آن، منافع قدرت‌‌های بزرگ را تضمین می‌‌کند؛ حتی اگر این حق وتو منجر به کشتار ده‌‌ها هزار انسان بیگناه شود.

وی با بیان اینکه «ملت های بیدار در خاورمیانه تلاش جدی برای آزادی خود دارند»، افزود: این در حالی است که قدرت‌های غربی در صدد سوداگری با فروش سلاح‌‌های مخرب به متجاوزان منطقه‌‌‌ای هستند. نمونه آن کشور فقیر یمن است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی وضعیت مدیریت جهانی توزیع واکسن کرونا را موجب «رسوایی قدرت‌هایی» خواند که «دم از حقوق انسانی می‌زنند» و تصریح کرد: عجیب‌‌تر آنکه کشوری مانند ایران حتی نمی‌‌تواند از منابع مالی خود به دلیل تحریم ثانویه آمریکا برای خرید واکسن به تعداد کافی استفاده کند.

دکتر خرازی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشکل قدرت‌‌های غربی با قدرت‌‌های نوظهور و ملت‌‌های دیگر دموکراسی نیست، بلکه نگاه از بالا به پائین آن‌ها نسبت به دیگر جوامع و ملت‌‌ها و عدم احترام به فرهنگ آن‌هاست.

وی با اشاره به نظرسنجی جدیدی که بنیاد ائتلاف دموکراسی‌‌ها انجام داده و بر اساس آن 64 درصد پاسخگویان نابرابری را بزرگ‌ترین تهدید برای دموکراسی جهانی تلقی کرده‌‌اند و 44 درصد پاسخگویان، آمریکا را تهدیدی برای دموکراسی دانسته‌‌اند، گفت: وقتی دیده می‌‌شود که این قدرت‌‌ها از دولت‌‌هایی که کاملا با دموکراسی و حقوق بشر بیگانه‌‌اند، حمایت سیاسی و نظامی می‌‌کنند، نمی‌‌توان پذیرفت که دموکراسی و حقوق بشر واقعاً دغدغه آن‌هاست.

متن کامل سخنان دکتر خرازی را با کلیک روی این لینک دریافت کنید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *