جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

بیش از چهار ماه از حمله حماس به اسرائیل می‌گذرد و چین یکی از کشورهایی که اقتصادش تحت‌تأثیر درگیری‌ها در دریای سرخ قرار گرفته؛ اما تاکنون به حوثی‌ها حمله نظامی انجام نداده است. چرا چین با وجود ضررهای اقتصادی تاکنون در برابر حوثی‌ها صبور بوده و چه گزینه‌هایی در برابر چینی‌ها در صورت استمرار وضع فعلی وجود دارد؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید.

Loading
دکتر خرازی در دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن:

برای خاتمه جنگ در یمن؛ غرب باید ارسال سلاح به عربستان را متوقف کند

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ | خبر تاپ, خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر اهمیت فوریت پایان جنگ علیه مردم یمن، خواستار قطع فوری ارسال سلاح از آمریکا و اروپا به عربستان و امارات شد.

دکتر سیدکمال خرازی امروز در ملاقات مارتین گریفیتس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن از ظهور نشانه های مثبت برای خاتمه جنگ در یمن استقبال و تصریح کرد: امارات و عربستان به عنوان بازیگران کلیدی این جنگ ویرانگر، هیچ دستاوردی نداشته‌اند.

وی افزود: اکنون که فرصتی برای خاتمه دادن به این جنگ فراهم آمده است، امیدواریم آمریکا در موضع خود مبنی بر قطع همکاری تسلیحاتی و اطلاعاتی با عربستان صادق باشد و با قطع صادرات سلاح از آمریکا و اروپا به عربستان و امارات، زمینه توقف این جنگ فراهم شود.

رئیس شورا راه حل صلح و ثبات در یمن را برقراری گفت‌وگوهای یمنی – یمنی دانست و با اشاره به ضرورت بی‌طرفی کامل نماینده سازمان ملل در امور یمن تصریح کرد: باید جلوی مداخله خارجی در یمن گرفته شود.

دکتر خرازی همچنین بر آمادگی ایران برای همکاری با سازمان ملل در راستای برقراری صلح و ثبات در یمن تاکید کرد و گفت: این جنگ حاصلی جز کشتار و فاجعه انسانی نداشته است. در واقع، انصارالله یمن جز برخورداری از حق ذاتی خود و مشارکت در یک دولت دموکراتیک در یمن، خواسته دیگری ندارد، اما هدف مداخله عربستان و امارات جلو گیری از تشکیل یک دولت مردمی بر خاسته از اراده مردم در یمن است.

وی با استقبال از طرح نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش بس در یمن و رفع محاصره از فرودگاه صنعا و بندر الحدیده تصریح کرد: با این ایده که پایان جنگ در یمن به ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا کمک می‌کند، موافقم و امیدوارم که این جنگ به پایان برسد.

وی افزود: مهم این است که حکام امارات و عربستان به این ادراک برسند که جنگ راه حل مسئله یمن نیست و از مسیر گذشته برگردند.

دکتر خرازی همچنین بر ضرورت رفع محاصره یمن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید و تصریح کرد: ایران همواره تلاش کرده است تا کمک‌های بشردوستانه به این کشور ارسال کند که با مانع مواجه بوده و در صورت رفع محاصره علیه این کشور، کشورهای بسیاری هستند که حاضر به کمک‌رسانی به مردم یمن می باشند.

گریفیتس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن هم در این ملاقات با توضیح طرح خود برای برقراری آتش‌بس در یمن، گفت با  موضع اعلامی جدید آمریکا در قطع حمایت از جنگ در یمن، فرصت خوبی برای پایان جنگ در این کشور فراهم آمده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *