أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: صرفا منشأ حمله به سفارت ایران را هدف قرار دادیم

وزیر خارجه ایران گفت با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود عملیات «وعده صادق» را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، اما صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت ایران در دمشق صورت گرفته بود.

ببینید | لحظه وتوی آمریکا برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

در رای گیری پیش نویس قطعنامه عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل ۱۲ کشور روسیه، چین، فرانسه، مالت، اسلوونی، اکوادور، گویان، روسیه، ژاپن، موزامبیک، سیرالئون، و الجزایر رای مثبت دادند. دو کشور بریتانیا، سوئیس رای ممتنع دادند اما ایالات متحده آمریکا با رای مخالف این قطعنامه‌ را وتو کرد.

Loading
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:

نیاز کشور به پژوهش‌های کیفی

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ابراز امیدواری کرد که وضعیت پژوهش در کشور ارتقا یابد و پژوهشگرانی تربیت شوند که نه الزاماً برای امرار معاش و کسب درآمد، بلکه به دلیل انگیزه‌های والاتری پژوهش کنند.

در آیین بزرگداشت هفته پژوهش که به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری وزارت امور خارجه برگزار شد، دکتر سیدکمال خرازی که به‌صورت مجازی مهمان این رویداد بود، ضمن قدردانی از زحمات سازمان فرهنگ و ارتباطات و نمایندگی‌های آن در خارج از کشور گفت: باید اذعان کرد که در شرایط فعلی پژوهش به‌صورت امری برای امرار معاش در آمده است؛ به‌طوری‌که متأسفانه هدف بسیاری از پژوهش­های دانشگاهی کسب امتیاز برای ارتقای مراتب دانشگاهی است. علاوه بر این بر فضای جامعه نیز مدرک‌گرایی حاکم است و این بازار فساد انگیزی را نیز ایجاد کرده است.

دکتر خرازی با ذکر نام نمونه‌هایی از پژوهشگران متقدم و متأخر از علما، اندیشمندان و دانشمندان همچون ابن‌سینا، ابوریحان بیرونی، ناصرخسرو، علامه امینی، شهید مطهری و علامه طباطبایی و … تصریح کرد: هر یک از این بزرگان در طول عمر پربرکت خویش صرفاً با انگیزه­های مذهبی، ملی یا علمی به پژوهش پرداختند و با تحمل مشقات سفر به نقاط دوردست و رنج‌های فراوان توانستند آثار ماندگار و گران‌سنگی را از خود بر جای بگذارند و انگیزه‌های مادی عامل تلاش آن‌ها نبود.

دکتر خرازی در پایان ابراز امیدواری کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایجاد سیاست‌های مؤثری بتواند کمی گرایی حاکم بر مراکز علمی و پژوهشی را به سمت کیفی گرایی سوق دهد، به‌نحوی‌که پژوهشگرانی که قابلیت و توانایی ارائه کارهای کیفی دارند دغدغه امرار معاش خود را نداشته باشند و با انگیزه‌ای والاتر به پژوهش بپردازند و بدین ترتیب محصولات آن‌ها در تاریخ پرعظمت ایران اسلامی ماندگار گردد.

در این مراسم که دکتر ابراهیمی ترکمان ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات، دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به‌صورت مجازی حضور داشتند، از تازه‌های نشر وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی و پژوهشگران برتر این دو دستگاه معرفی و از ایشان قدردانی شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *