جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.
Loading

أحدث المقالات

وتوی روسیه به نفع پیونگ یانگ؛ قدرت‌های بزرگ باید از خفه کردن کره شمالی دست بردارند

روسیه روز جمعه اعلام کرد که قدرت‌های بزرگ به رویکرد جدیدی در قبال کره شمالی نیاز دارند و ایالات متحده و متحدانش را به تشدید تنش‌های نظامی در آسیا و تلاش برای «خفه کردن» این کشور منزوی متهم کرد.

آیا پاریس برای میزبانی بازی‌های المپیک آماده است؟

تهران- ایرنا- انتشار اخباری در مورد کمک‌های خارجی به پاریس برای تضمین امنیت بازی‌های المپیک و نیز نتایج نظرسنجی‌ها از میزان آمادگی فرانسه برای میزبانی این مسابقات این سوال را مطرح می‌کند که آیا این کشور واقعا برای میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی جهان، آمادگی کافی را دارد؟

Loading

توصیه دکتر خرازی به سازمان ملل

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: رییس شورای راهبردی روابط خارجی خواستار ایفای نقش فعال تر و ابتکار عمل سازمان ملل برای حل و فصل مشکلات امنیتی منطقه شد.
دکتر سید کمال خرازی در دیداری که عصر امروز در محل شورای راهبردی روابط خارجی با یان الیاسون، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل داشت، همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از راه حل سیاسی برای بحران های امنیتی منطقه اعلام کرد.
وی با اشاره به جنایت های داعش در منطقه، از حمایت های آشکار و پنهان غرب از اقدامات این گروه تروریستی و یا سکوت در برابر حمایت های برخی کشورهای منطقه از داعش انتقاد کرد.
الیاسون هم در این ملاقات گفت به فراهم شدن زمینه ها برای آغاز گفتگوها در خصوص یمن خوش بین است و افزود: حوثی ها به صورت رسمی از طرح سازمان ملل در این باره حمایت کرده اند و عربستان هم تمایل ضمنی خود را به آغاز گفتگوها ابراز داشته است.
قائم مقام دبیرکل سازمان ملل با پیچیده خواندن وضعیت بحران سوریه گفت: داعش و جبهه النصره مشغول نبرد با هم هستند و گفتگو با آنها غیرممکن است.
وی ادامه داد: ایران، عربستان، روسیه، ترکیه و آمریکا بازیگران اصلی این صحنه اند و امید است که در خصوص راه حل سیاسی برای بحران سوریه تفاهم و توافقی حاصل شود.
الیاسون همچنین نقش ایران در حمایت از دولت عراق را ستود و گفت همه باید از این دولت و پایان دادن به اختلافات قومی در عراق حمایت کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *