جدیدترین مطالب

الزامات ایران پس از مواجهه مقتدرانه با اسرائیل

الزامات ایران پس از مواجهه مقتدرانه با اسرائیل

محمدمهدی مظاهری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: هر چند مقامات کشورمان پیش از این حمله اعلام کرده بودند در صورت عملیات تلافی جویانه رژیم اسرائیل به خاک ایران، سریع و سخت به آن پاسخ خواهند داد؛ اما حمله اسرائیل (البته اگر حمله نهایی همین باشد) به حدی کم اثر  بود که به نظر نمی رسد جمهوری اسلامی ایران قصد پاسخگویی به آن را داشته باشد. با این وجود رسیدن اوضاع منطقه به این شرایط و قرار گرفتن در لبه مرز جنگ منطقه ای حاوی برخی درس ها و نکات است که باید به آنها توجه کرد. 

قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: قدرت در دنیا در حال جابه جایی از تمدن غرب به شرق است، با افول تدریجی آمریکا و همین طور کشور‌های غربی و وضعیت موجود، قدرت در طول زمان جابه جا می‌شود.

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مبنی بر تهدید به تحریم کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: این رویکرد یکجانبه را شدیداً محکوم می‌کنیم.

Loading

أحدث المقالات

رشد علمی و دستیابی به مرزهای دانش، گفتمان محوری انقلاب اسلامی است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پس از انقلاب اسلامی نگاه به علم و فناوری توسعه و گسترش یافت زیرا رشد علمی و دستیابی به مرزهای دانش دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی است.

کرملین: شرکت مستقیم آمریکا در درگیری اوکراین نتیجه عملیات ویژه نظامی روسیه را تغییر نخواهد داد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارد، اما این نمی تواند نتیجه عملیات ویژه نظامی روسیه را تغییر دهد.

ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه واشنگتن می‌خواهد با سفر بلینکن به چین «ارتباط مسکو و پکن» را تضعیف کند، گفت: محرومیت شهروندان روس از پروازهای ترکیه به مقصد کشورهای منطقه آمریکای لاتین با اعمال فشار آمریکا مربوط است.

واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»

بعد از فرود یک هواپیمای اتیوپیایی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت که روی آن عبارت «تل‌آویو» حک شده بود، سازمان هواپیمایی لبنان فورا شرکت صاحب این هواپیما را مجبور کرد تا عبارت مذکور را پاک کند و دیگر چنین موضوعی تکرار نشود.

Loading
گزارش تصويري

ادای احترام دکتر خرازی به شهدای مقاومت لبنان ‎

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: رییس شورای راهبردی روابط خارجی با حضور در مزار شهدای لبنان، به مقام شامخ شهید عماد مغنیه و دیگر شهدای مقاومت لبنان ادای احترام کرد.

دکتر کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران که در لبنان به سر می برد با حضور در روضه الشهدای مقاومت اسلامی لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت به شهدای مقاومت ادای احترام کرد.

دکتر خرازی که محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان او را همراهی می کرد، با نثار تاج گل و قرائت سوره فاتحه از مقام والای همه شهدای بزرگ مقاومت از جمله فرمانده شهید عماد مغنیه (حاج رضوان) و جهاد مغنیه، فرزند وی سیدهادی نصرالله، فرزند، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله تجلیل کرد.

پس از مراسم استقبال مقامات حزب الله لبنان، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران با برخی از خانواده های معزز شهدای مقاومت اسلامی لبنان از جمله پدر شهید مغنیه گفت وگو کرد و اظهارداشت که مسلمانان جهان به وجود  شهدای مقاوم و بزرگ لبنان افتخار می کنند.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *