جدیدترین مطالب

الزامات ایران پس از مواجهه مقتدرانه با اسرائیل

الزامات ایران پس از مواجهه مقتدرانه با اسرائیل

محمدمهدی مظاهری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: هر چند مقامات کشورمان پیش از این حمله اعلام کرده بودند در صورت عملیات تلافی جویانه رژیم اسرائیل به خاک ایران، سریع و سخت به آن پاسخ خواهند داد؛ اما حمله اسرائیل (البته اگر حمله نهایی همین باشد) به حدی کم اثر  بود که به نظر نمی رسد جمهوری اسلامی ایران قصد پاسخگویی به آن را داشته باشد. با این وجود رسیدن اوضاع منطقه به این شرایط و قرار گرفتن در لبه مرز جنگ منطقه ای حاوی برخی درس ها و نکات است که باید به آنها توجه کرد. 

قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: قدرت در دنیا در حال جابه جایی از تمدن غرب به شرق است، با افول تدریجی آمریکا و همین طور کشور‌های غربی و وضعیت موجود، قدرت در طول زمان جابه جا می‌شود.

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مبنی بر تهدید به تحریم کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: این رویکرد یکجانبه را شدیداً محکوم می‌کنیم.

Loading

أحدث المقالات

تصاویری از بقایای موشک های بالستیک شلیک شده ایران در اسرائیل

در این گالری اسپوتنیک تصاویری از بقایای موشک های بالستیک شلیک شده ایران در اسرائیل به شما تقدیم می شود. قتل ژنرال های ایرانی در کنسولگری ایران ایران در سوریه در روز 1 آوریل باعث اقدام تلافی جویانه ایران در 14 آوریل شد که طی آن از بیش از 300 موشک و پهپاد استفاده شد.

صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند

نهادهای دولتی غزه با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر از جمله تکه تکه کردن اجساد فلسطینیان و ریختن آنها در کیسه زباله و سرقت اعضای بدنشان اعلام کردند، شواهد نشان می‌دهد اشغالگران شماری از غیرنظامیان را زنده به گور کرده‌اند.

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند

لندن – ایرنا – معاون نخست وزیر انگلیس با چشم‌پوشی از گزارش‌های منتشر شده پیرامون کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه ادعا کرد که دولت لندن به نتیجه تحقیقات رژیم صهیونیستی، به‌عنوان عاملان این جنایت وحشتناک جنگی، اکتفا می‌کند.

آقای رئیسی! فقط ۵٠٠ میلیون دلار؟!

تحلیل زوایای مختلف سفر به پاکستان و سریلانکا نشان می‌دهد که نه دستاورد فعلی و نه چشم‌انداز توسعه آتی روابط، انطباقی با سطح عالی ندارد و اعزام یک وزیر، منطقی‌تر بود.

Loading

دیدارهای فشرده دکتر خرازی با مقامات سیاسی و مذهبی لبنان

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: دکتر کمال خرازی، رئیس شورای راهبری روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران که در بیروت به سر می برد در ادامه دیدارهای فشرده خود با مقامات ارشد سیاسی و مذهبی لبنان با آنان درباره مناسبات ایران و کشورهای منطقه از جمله لبنان و تحولات منطقه به ویژه سوریه گفت وگو کرد.

دکتر خرازی که در صدر هیاتی از شورای راهبردی روابط خارجی ایران صبح چهارشنبه وارد بیروت شد، دیروز با نبیه بری، رئیس مجلس، امیل لحود، رئیس جمهور اسبق و کاردینال بشاره راعی، رهبرمسیحیان مارونی لبنان به طور جداگانه دیدار و با آنان درباره روابط دوجانبه ایران و لبنان و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

دیدار دکتر خرازی با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان

وی در این دیدارها که با حضور محمد فتحعلی، سفیر ایران در لبنان برگزار شد، بر اهمیت توسعه و گسترش روابط و همکاری های بین دو کشور دوست و برادر لبنان و ایران تاکید کرد و حل وفصل مشکلات لبنان توسط خود لبنانی ها و انتخاب رئیس جمهور این کشور در سریعترین زمان ممکن و بدون دخالت خارجی را ضروری خواند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران بر حمایت ایران از مقاومت لبنان و فلسطین در رویاروئی با دشمن صهیونیستی  و حل سیاسی بحران سوریه و مبارزه با ترورسیم تکفیری تاکید کرد.

براساس این گزارش، دکتر خرازی همچنین در نشستی با حضور اعضای فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان (وفاداری به مقاومت) شرکت کرد و از سوی محمد رعد، رئیس این فراکسیون مورد استقبال گرم قرار گرفت.

وی در ادامه برنامه های خود در جمع اعضای هیات تجمع علمای مسلمان لبنان متشکل از علمای برجسته اهل سنت و شیعه لبنان سخنرانی کرد.

هیات تجمع علمای مسلمان لبنان با اهدای نشان این هیات از سال های طولانی خدمات ارزنده دکتر خرازی در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران وحمایت های وی از مقاومت و ملت لبنان تجلیل کرد.

دیدار دکتر خرازی با اعضای هیات تجمع علمای مسلمان لبنان

دکتر خرازی بعد از دیدار با کاردینال راعی  که در بکرکی، مقر رهبر مسیحیان مارونی لبنان برگزار شد، به نقش برجسته مراجع روحانی در لبنان اشاره کرد و گفت: این نخستین دیدار ما با کاردینال راعی در این شرایط منطقه و لبنان بود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران افزود: در این دیدار تحولات سیاسی جاری در لبنان را بررسی و بر نقش مثبت و سازنده کاردینال راعی برای حل مشکلاتی که لبنان اکنون از آنها رنج می برند، تاکید کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به کاردینال راعی تاکید کردم که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تصمیم لبنانی ها برای حل مشکلات خودشان حمایت می کند.

دیدار دکتر خرازی با بشاره راعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین با حضور در روضه الشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت به شهدای مقاومت لبنان ادای احترام کرد.

دکتر خرازی در نخستین روز از سفر خود با تمام سلام، نخست وزیر، جبران باسیل، وزیرخارجه، شیخ عبدالامیر قبلان، نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان دیدار وگفت‌وگو و در نشست صمیمانه هم اندیشی با تعدادی از صاحب نظران و کارشناسان لبنانی به میزبانی مرکز مشورتی مطالعات واسناد به ریاست عبدالحلیم فضل الله شرکت کرد.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *