جدیدترین مطالب

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

آمریکا در حرف و عمل از اسرائیل می‌خواهد که پس از حمله ایران، خویشتنداری کند/ تل‌آویو احتیاط را در دستور کار دارد  

خبرآنلاین نوشت: بنیامین فریدمن، مدیر اندیشکده اولویت های دفاعی در واشنگتن، می گوید که اسراییلی ها خواهان درگیر شدن در یک رویارویی تلافی جویانه در برابر ایران نیستند، بنابراین ممکن است فضایی برای احتیاط وجود داشته باشد. ممکن است بگویند پاسخ می دهیم اما سپس در همان سطحی عمل کنند که سالها علیه ایران عمل کرده اند، مثل هدف گرفتن افسران سپاه پاسداران و ترور دانشمندان هسته ای ایران.

Loading
در ديدار با دکتر خرازي مطرح شد

علاقه عراق به استفاده از تجربه ایران در قطع وابستگی به اقتصاد نفتی

۱۳۹۵/۰۱/۰۴ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران روز چهارشنبه در ادامه رایزنی ها و گفت وگوهایش در بغداد، با تعداد دیگری از مقام ها و سران احزاب و جریان های سیاسی عراق دیدار کرد.

همام حمودی، نائب رئیس پارلمان عراق در دیدار با دکتر خرازی خواستار استفاده از تجربه های ایران در قطع وابستگی به اقتصاد نفتی شد.

در این دیدار مباحثی از جمله تلاش و تمایل عراق به قطع وابستگی به نفت و توجه به تولید داخل در این کشور مطرح شد.

حمودی بسیج عراقی ها و مقاومت آنان در برابر داعش را حاوی پیامی روشن و واضح دانست به این مضمون دانست که “عراقی ها قادرند از کشور خود حفاظت کنند”.

وی بر اهمیت بهره گیری از تجارب موفق اقتصادی ایران بویژه در زمینه قطع وابستگی این کشور به نفت و درآمدهای نفتی، جایگزین کردن منابع درآمدی دیگر به جای نفت و نیز در زمینه های توسعه مناطق حاشیه ای و فقیرنشین تاکید کرد.

حمودی همچنین حمایت از تولید داخل با هدف فعال کردن بخش ها و طرح های تولیدی غیرنفتی را یادآور شد و در این خصوص بر همکاری ایران در زمینه فرصت های سرمایه گذاری و نیز بکارگیری متخصصان و کارشناسان تاکید کرد.

وی نقش ایران را در حمایت ازعراق از سال 2003 میلادی از هنگام سقوط صدام تا زمان رویارویی با داعش در دو سال اخیر را ارزشمند توصیف کرد و گفت که چشم اندازهای همکاری های دو کشور و وحدت تلاش ها در جهت ریشه‌کنی تروریسم روشن می بیند.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *