جدیدترین مطالب

ضرورت بازخوانی روایت نوروز

ضرورت بازخوانی روایت نوروز

عابد اکبری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: هنگامی که «نظامی گنجوی» با صفت «آذربایجانی» بازنمایی می‏ شود، دولت مدرن آذربایجان هر آنچه این شخصیت تاریخی به زبان فارسی نگاشته است را سانسور می ‏کند و تنها کنش ‏های نوشتاری «آذری» او را بازتولید می‏ کند. این تقلیل‏گرایی ‏ها، با سیاسی کردن موضوع، به ناشناخته‏ ماندن «افکار و اندیشه ‏های بزرگان و شخصیت ‏های الهام بخش» این قلمرو انجامیده است. در عمل نیز، به دلیل سیاسی شدن  شخصیت‏ های تاریخی، معدود تلاش ‏ها برای معرفی آنان تنها به جنبه ‏های فرهنگی بسنده می ‏کنند و به ندرت پیامدهای نظری اندیشه ‏های بنیادین آنان مورد بررسی قرار می ‏گیرد.

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

تهران-ایرنا- «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

Loading

پیام‌ منطقه‌ای حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها در سوریه

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- گفتگو:معاون اسبق عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران گفت: ما بار دیگر به همسایگان خود این پیام را می‌دهیم که امنیت و اقتدار ما برای آنها نعمت است و کشورهای منطقه نیازی به دخالت قدرت‌های بیگانه ندارند.

محمدرضا باقری معاون اسبق عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در گفتگویی پیرامون پیام‌های منطقه‌ای حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه اظهار داشت: من نیز مانند دیگر هموطنان، از این اقدام افتخارآمیز دوستان سپاه خوشحالم و این کار را در شرایط فعلی بسیار لازم می‌دانستم، چرا که منجر به نشان دادن عملی اقتدار و عزت ما در منطقه شده است.

وی ادامه داد: پیام واضح این اقدام سپاه «آرامش، ثبات و امنیت برای همسایگان و بازدارندگی در مقابل توطئه‌ها و خباثت‌های دشمنان» است که اگر چنین قصدی داشتند و یا خواهند داشت، این اقتدار ما منجر به بازدارندگی خواهد شد.

معاون اسبق عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با بیان اینکه منطقه ما بی‌ثبات است و این به دلیل ناتوانی برخی از دولت‌های منطقه ای است، گفت: در این میان قدرت‌های فرامنطقه‌ای و غارتگران به منطقه بازگشتند و همچنان خواهان چپاول‌گری کشورهای کوچک و بزرگ منطقه هستند.

باقری افزود: بنابراین در این وضعیت باید با زبان اقتدار و عزت هر چه بیشتر صحبت کرد چرا که غیر از این راهی وجود ندارد.

سفیر اسبق ایران در ترکیه تصریح کرد: ما بارها به همسایگان خود همچون ترکیه گفته‌ایم که مشکل‌های منطقه را باید کشورهای منطقه حل کنند و این درست نیست که برخی از کشورهای فرامنطقه‌ای بخواهند برای خروج از مشکلات ما، طرح و برنامه ارائه کنند چرا که کشورهای منطقه، خود به تنهایی قادر به حل و فصل مشکلات خود هستند.

وی اظهار داشت: کشورهای کوچک و بزرگ اطراف ما امروز در حال غارت شدن از جانب کشورهای بیگانه و زورگوی فرامنطقه‌ای هستند و تنها راه ممکن برای نجات آنها این است که ایران اقتدار خود را به غارتگران نشان دهد.

دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: ما بار دیگر به همسایگان خود این پیام را می‌دهیم که امنیت و اقتدار ما برای آنها نعمت است و اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به راحتی توان موشکی بالای خود را با هدف قرار دادن مرکز تجمع تروریست‌ها در سوریه به همگان نشان دهد، تائید این مطلب است که کشورهای منطقه نیازی به دخالت قدرت‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای ندارند و خود می‌توانند راهگشای مشکلاتشان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *