جدیدترین مطالب

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

شبکه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در حومه دمشق در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه خبر داد.

ایران متعلق به همه ایرانیان است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است گفت: ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

هشدار سازمان درمورد گرسنگی در غزه

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد آخرین گزارشی که درباره نبودن غذا و گرسنگی در غزه دریافت کرده مانند یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط مردم این منطقه است.

جنون بیگانه هراسی

جنون بیگانه هراسی

بیژن اشتری در یادداشتی می نویسد: تنها کشور جهان که در قرن بیستم در خیابان هایش چراغ راهنمایی وجود نداشت تیرانا بود زیرا اکثر مردم هنوز با گاری اسبی تردد می‌کردند و ماشین شخصی وسیله بورژوایی تلقی می‌شد.

ارزیابی کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی از نگاه کارشناسان

شورای راهبردی آنلاین-رصد: سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی اخیرا در ابوظبی برگزار شد. پنج کارشناس به بررسی شکست کنفرانس وزیران در از بین بردن موانع در مسیر ابتکارات جدید و این مساله پرداختند که با وجود تنش میان قدرت‌های بزرگ، ابتکارات مشترک کوچکتر چگونه می‌تواند در آینده تجارت جهانی نقش داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

واشنگتن و تل‌آویو جایگزین‌های حمله زمینی به رفح را بررسی می‌کنند

دولت بایدن «به‌زودی» با مقامات رژیم صهیونیستی در واشنگتن دیدار خواهد کرد تا در مورد گزینه‌های جایگزین برای حمله زمینی برنامه‌ریزی شده نظامی به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که حدود ۱.۵ میلیون نفر پس از فرار از جنگ در مناطق شمالی در آن پناه گرفته‌اند، گفت‌وگو کند.

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

شبکه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در حومه دمشق در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه خبر داد.

ایران متعلق به همه ایرانیان است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است گفت: ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

Loading
یک استاد آمریکایی:

آمریکا به نام حقوق بشر به دنبال تامین منافع خود است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:یک استاد حقوق بشر گفت: آمریکایی‌ها به نام اقدامات حقوق بشری به دنبال تامین منافع خود و رسیدن به خواسته‌های خود بوده و هیچ توجهی به نتیجه اقدامات خود نمی‌کنند.

کنفرانس بین‌المللی (ایالات متحده، حقوق بشر و گفتمان سلطه) صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد و اساتید و اندیشمندان ایرانی و غیرایرانی در آن  حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند.

دانیل چوالیک استاد حقوق بشر بین‌المللی در دانشکده حقوق دانشگاه پیترزبرگ در سخنرانی با عنوان آمریکا و امپریالیسم، به نام حقوق بشر گفت: به دنبال تهاجم نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 مباحث گسترده ای در محافل رسانه‌ای با محوریت این موضوع آغاز شد که هدف دولت بوش از ملت سازی در عراق چیست؟ بسیاری از عراقی ها معتقدند لشکرکشی آمریکا، کشورشان را در شرایط بسیار ناگواری قرار داد که از تهاجم مغولها هم بدتر بوده است.

وی ادامه داد: واقعیت آزار دهنده این است که آمریکا واقعا به هیچ عنوان قصد ندارد در خاورمیانه یا هرجای دیگری در ایجاد ملتی مقتدر نقش داشته باشد. بلکه برعکس همانطورکه بارها شاهد بودیم هدف سیاست خارجی آمریکا به صورت روزافزون بر تهدید کشورهای مستقل استوار است.

این استاد حقوق بشر با بیان اینکه آمریکا با داشتن 5 درصد از جمعیت جهان مواد غذایی و مواد مصرفی بیشتری نسبت به سایر کشورها استفاده می‌کند، گفت: آنها فقط با تضعیف قابلیت حیات کشورهای مستقل می‌توانند منافع خود را تضمین کنند. آمریکایی‌ها با همدستی همپیمانان خود تلاش کرده‌اند که کشورهای مستقل جهان را نابود کنند. آنها این اقدامات را به نام حمایت از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر انجام داده و اغلب از حمایت و همراهی سازمانهای حقوق بشری که نقش ایدئولوژیک مهمی در زمینه سازی جنگ ایفا می‌کنند، برخوردار هستند.

چوالیک خاطر نشان کرد: در راستای سلطه گری آمریکایی ها دولت بوش به منظور تضعیف ایران که عمدتا یک کشور شیعه است تصمیم گرفت اولویت های خود را در خاورمیانه بار دیگر سازماندهی کند. در لبنان هم  با دولت عربستان سعودی که کشوری سنی است تلاش کرد در عملیات مخفیانه همکاری کند و هدف دولت بوش در این موارد تنها تضعیف جامعه حزب الله بود .  دولت آمریکا همچنین در عملیات مخفیانه دیگری علیه ایران و متحدش، سوریه شرکت کرده است که یکی از محصولات چنین فعالیتهایی را می توان تولید گروههای تندرو سنی و طرفدار اسلام ستیزجو دانست.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های متناقض استراتژی جدید این است که در عراق بیشترین موارد شورش علیه نظامیان آمریکایی از جانب نیروهای سنی و نه شیعیان انجام گرفته است.

چوالیک با بیان اینکه آمریکا همچنان به  دخالت در امور سوریه ادامه می دهد به گونه ای که این امر مانع از آن می شود که دولت سوریه علیه گروه‌های ستیزه‌جو که با آنها می جنگد به پیروزی قاطع برسد. همچنین برخی از این گروه های ستیزه جو از نظر آمریکا هم تروریست هستند و به همین دلیل هدف حملات آمریکا قرار میگیرند و به این ترتیب هیچ یک از طرفهای درگیر یعنی دولت سوریه و تروریست ها نسبت به  دیگری دست برتر ندارند.

وی در پایان تاکید کرد: به نظر می رسد آمریکا عامدانه در حال گسترش هرج و مرج در سراسر مناطق استراتژیک دنیا است تا هیچ کشور مستقلی نتواند از منابع خود به ویژه از منابع نفتی در مقابل استثمار غرب مقابله کند. به عنوان یک غربی و آمریکایی امروز می گویم که من مخالف اقدامات نظامی علیه ایران هستم. در حقیقت برای مقابله با این تراژدی هرچه در توان دارم به کار خواهم گرفت.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *