جدیدترین مطالب

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد  

رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش و رئیس مرکز اطلاعات نظامی به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت در جنگ غزه، خواستار استعفای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم شد.

رئیس جمهور بولیوی به اسپوتنیک: ناتو صلح در منطقه را تهدید می کند

رئیس جمهور بولیوی: من فکر می‌کنم در تمام این مدت، اسپوتنیک برخلاف سایر کانال‌های تلویزیونی که تمایل خاصی به اطلاعات نادرست دارند یا مطالبی را به گونه‌ای ارائه می‌کنند که حقیقت را به مردم منتقل نمی‌کنند، ثابت کرده است که یک رسانه مهم است که حقیقت را می‌گوید.

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

Loading

مخالفت عشایر عرب سوریه با طرح آمریکا

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- گفتگو:به اعتقاد کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای، عشایر عرب سوریه با داعش مخالف هستند و اگر داعش از بین برود، قطعاً حاضر نیستند تحت فرماندهی کردها یک حکومت جدا را بپذیرند.

«مسعود اسداللهی»، پژوهشگر و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی  در خصوص احداث پایگاه و فرودگاه نظامی از سوی ارتش آمریکا در 7 نقطه از مناطق تحت سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه واقع در شرق رود فرات، با اشاره به اینکه عشایر عرب سوریه با طرح آمریکایی­‌ها در شمال این کشور مخالف هستند، بیان داشت: برنامه‌هایی که آمریکایی‌ها در مناطق کردنشین سوریه دارند، بسیار فراتر از تحولات این کشور است.

وی با توجه به اهداف واشنگتن در مناطق شمالی عراق و سوریه گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند در یک کریدور زمینی از شمال عراق تا شمال سوریه و شرق رودخانه فرات در این کشور یک منطقه تحت حاکمیت خود ایجاد کنند. این منطقه از مرز ایران با اقلیم کردستان عراق شروع می‌شود و شهرهای مختلف شمال عراق از جمله اربیل و موصل را در برمی‌گیرد و به شمال شرق سوریه تا رودخانه فرات وصل می‌شود. آمریکایی­‌ها تلاش می‌کنند این منطقه را از نفوذ دولت عراق و دولت سوریه خارج کنند و حاکمیت خود را تحمیل کنند. آن‌ها این منطقه را پر از پایگاه‌ها و فرودگاه­های نظامی برای طرح‌های آینده خود می­‌کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر مخالفت­‌ها با اقدام آمریکایی­‌ها در منطقه اشاره داشت: قطعاً آمریکایی­‌ها با مخالفت دولت‌های منطقه کار ساده‌ای در پیش نخواهند داشت. آن‌ها از این منطقه به دنبال باج­ خواهی و سوء استفاده از چندین کشور پیرامون خود هستند. اگر این منطقه به صورت مذکور تحت حاکمیت آمریکایی‌ها درآید، خطری برای امنیت ترکیه، ایران، عراق، سوریه و حتی اردن خواهد بود. آمریکایی‌ها با توجه به تثبیت حضور دولت سوریه در شمال شرق و وضعیت خاص عراق قصد دارند از این فرصت سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به پایگاه­های نظامی آمریکا در سوریه مطرح کرد: با توجه به تصاویر ماهواره‌ای موجود، آمریکایی‌ها اکنون در یک منطقه در شمال شرق سوریه که با رودخانه فرات از بقیه خاک سوریه جدا می‌شود و به جزیره معروف است، چندین فرودگاه و پایگاه نظامی ایجاد کرده‎اند و تعداد مستشاران خود را افزایش داده‌اند. آن‌ها با گروه‌های کرد روابط خود را گسترش داده‌اند.

اسداللهی با توجه به ترکیب جمعیتی شمال شرق سوریه تأکید کرد: برخلاف تبلیغات گسترده‌ای که منطقه شمال شرق سوریه را کردنشین معرفی می‌کنند، اما واقعیت این است که کردها در این منطقه اقلیت هستند و عرب‌ها و عشایر عرب سوریه اکثراً در آن حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها با یک عنوان خنثی گروهی را تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه ایجاد کرده‌اند، افزود: آن‌ها در ظاهر رنگ و بوی قومیتی ندارند؛ اما درواقع فرماندهی آن دست کردها است. با این حال بدنه آن از عشایر عرب تشکیل شده است. آمریکایی­ها ادعا دارند که با نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش می‌جنگند و به دنبال باز پس گرفتن شهر رقه از داعش هستند.

پژوهشگر مسائل غرب آسیا با اشاره به رابطه واشنگتن با یگان‌های مدافع خلق سوریه گفت: برنامه آمریکایی­‌ها عبارت است از اینکه با همکاری نیروهای دموکراتیک سوریه سیطره خود را بر منطقه مذکور تثبیت کنند؛ اما عشایر عرب نخواهند پذیرفت این منطقه از حاکمیت دولت سوریه خارج شود. عشایر عرب با داعش مخالف هستند و اگر داعش از بین برود، قطعاً حاضر نیستند تحت فرماندهی کردها یک حکومت جدا را بپذیرند. آمریکایی‌ها با این مشکل نیز مواجه هستند و اکنون زیرساخت‌های لازم از جمله پایگاه و فرودگاه نظامی ایجاد می‌کنند.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *