جدیدترین مطالب

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

ابوترابی: با سلاح هایی پیشرفته و نامشخص از ایران دفاع میکنیم

بامداد امروز رسانه های متعدد داخلی و خارجی از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان خبر دادند، فرمانده کل ارتش و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران اما این صدا را مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک ذکر کردند و تاکید کردند که هیچ خسارت و حادثه‌ای وجود نداشته‌.

گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد

در بیانیه کشورهای گروه ۷ آمده است: «ما اقدام به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه شرکت‌ها و افراد در کشور‌های ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزار‌ها و تجهیزات دیگر مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، خواهیم کرد.»

Loading

افشای طرح‌های آمریکا در سوریه

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:به اعتقاد کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای، از آنجایی‌ که سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه طرح‌های آمریکایی‌­ها را افشا کرد، آن‌ها نیز تشخیص داده‌اند که حضور طولانی مدت خود در سوریه را تکذیب کنند.

«مسعود اسداللهی»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی در خصوص ادعای واشنگتن مبنی بر اینکه آمریکا برای باقی ماندن در سوریه بعد از بیرون راندن داعش برنامه‌ریزی نمی‌کند، با اشاره به اینکه سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه طرح‌های آمریکایی­‌ها را افشا کرد، بیان داشت: اظهارات جدید آمریکایی‌ها در خصوص اینکه قصد ندارند به صورت دائمی در سوریه باقی بمانند، بعد از آن اعلام شد که یکی از مقامات نیروهای دموکراتیک سوریه که یک گروه مرتبط به کُردهای سوریه است، اظهاراتی داشت مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها قصد دارند برای طولانی مدت در سوریه باقی بمانند.

وی با توجه به موضع اخیر واشنگتن درباره عدم حضور طولانی مدت در سوریه گفت: آمریکایی‌ها بعد از اظهارنظر این مقام کرد این موضوع را تکذیب و اعلام کردند که چنین قصدی ندارند. با این حال شواهدی در این خصوص وجود دارد که اظهار نظر سخنگوی گروه مسلح موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه را که بر اساس تحلیل یا خبر چنین موضوعی را اعلام کرده بود، تأیید می­‌کند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تأکید بر نوع عملکرد آمریکایی‌ها در شمال عراق و شمال سوریه اشاره داشت: این نوع عملکردها در این مناطق نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قصد ترک منطقه را ندارند؛ لذا برنامه‌های آن‌ها درازمدت است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ آمریکایی‌ها مشخص است، افزود: آن‌ها در منطقه‌ای که از کردستان عراق شروع می‌شود و تا کردستان سوریه ادامه پیدا می‌کند، به دنبال ایجاد چند پایگاه هستند که یک منطقه‌ بسیار بزرگی را در برمی­‌گیرد.

اسداللهی با اشاره به فرودگاه­‌های آمریکا در سوریه مطرح کرد: واشنگتن حدود پنج فرودگاه نظامی در منطقه شمال شرقی سوریه ایجاد کرده‌ و یا فرودگاهی را که قبلاً وجود داشته توسعه داده‌ است. این منطقه‌ همان بخش­‌هایی است که اکنون تحت سیطره گروه‌های کردی سوریه یعنی نیرو‌های دموکراتیک سوریه قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها یک برنامه‌ درازمدت دارند. اگر قرار بود آن‌ها در کوتاه مدت خاک سوریه را ترک کنند، بسیار بعید بود که اقدام به چنین سرمایه‌گذاری سنگینی کنند.

وی با تأکید بر برنامه طولانی مدت واشنگتن در سوریه اشاره داشت: از آنجایی‌که سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه برنامه آمریکایی­‌ها را به صورت صریح اعلام و در واقع طرح‌های آن‌ها را افشا کرد، آمریکایی‌ها نیز تشخیص داده‌اند که این خبر را تکذیب کنند. واشنگتن با توجه به حساسیت‌های منطقه، مسائل داخلی آمریکا و رابطه‌ با روسیه این‌ چنین تصمیم گرفته­‌اند؛ اما شواهد نشان می‌دهد که این خبر صحیح است.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *