جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

Loading

داعشی‌ها روحیه خود را از دست داده‌اند

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: عضو شورای مرکزی حزب‌الله با بیان اینکه عناصر داعش روحیه خود را از دست داده‌اند، گفت: شکست‌های پیاپی این گروه تروریستی اعتماد به تکفیری‌ها را از بین برده و پایان کار داعش در سوریه و عراق نزدیک است.

خضر نورالدین” در گفت‌وگویی با اشاره به شکست پیاپی گروه‌های تروریستی ازجمله داعش طی یک سال اخیر گفت: بدون تردید شکست داعش در قلمون سوریه و لبنان تأثیر زیادی بر روحیه عناصر گروهک‌های تکفیری به جای گذاشت زیرا پایان کار این گروه‌ها چیزی جز شکست و تسلیم شدن نیست، به‌همین دلیل، نبرد در تلعفر و العیاضیه در عراق بسیار آسان‌تر از جنگ موصل بود. همچنین نبرد در منطقه “السخنه” در استان “دیرالزور” و “عقیریات” در اطراف حمص و حماه آسان‌تر از جنگ‌های قبلی با داعش و سایر گروه‌های تروریستی است. در مجموع می‌توان گفت در شرایط کنونی عناصر داعش روحیه خود را از دست داده‌اند.

بی‌اعتمادی به تکفیری‌ها

عضو شورای مرکزی حزب‌الله درباره دیدگاه برخی از تحلیلگران مبنی بر اینکه “شکست داعش و گروه‌های تروریستی ناشی از تغییر نگاه حامیان این گروه‌هاست” گفت: کشورهای حامی داعش در اندیشه کاهش سطح حمایت‌های خود از این گروه تروریستی نبوده‌اند. داعش و جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی در میدان نبرد متحمل شکست‌های پی‌درپی شده‌اند. به‌طورکلی می‌توان گفت که طرح آمریکا، اروپا، اسرائیل و برخی کشورهای عربی در خصوص فتنه داعش شکست خورد و این شکست باعث شد اعتماد به تکفیری‌ها از بین برود.

حزب‌الله حامی تمام لبنانی‌ها

وی درباره تأثیرات شکست داعش و سایر گروه‌های تروریستی بر جایگاه حزب‌الله در لبنان و منطقه اظهار داشت: پیروزی بر جبهه النصره (در منطقه عرسال لبنان) سبب شد حزب‌الله به‌عنوان حامی تمام لبنانی‌ها شناخته شود. به‌دنبال این پیروزی جشن بزرگی در لبنان برگزار شد که در آن حتی مخالفان حزب‌الله نیز حضور داشتند. پیروزی حزب‌الله بر عناصر حبهه النصره در منطقه عرسال معارضان این جنبش را به سه گروه تقسیم کرد؛ گروه اول کسانی بودند که عملاً اقدام حزب‌الله را مورد تأیید قرار دادند. گروه دوم، ساکتان بودند. گروه سوم افرادی اندک بودند که بر مواضع منفی خود علیه حزب‌الله همچنان پایدار ماندند. دراینجا باید به این نکته اشاره کنم حزب‌الله نقش بسیار مهمی در عملیات علیه عناصر داعش در مناطق جرود، القاع و رأس بعلبک لبنان داشت. همچنین ارتش عملیات گسترده‌ای در مناطق تحت اشغال داعش در لبنان انجام داد و حزب‌الله نیز در منطقه القلمون سوریه علیه این گروه تروریستی وارد نبرد شد. این عملیات‌ها باعث شد تمام خاک لبنان از لوث وجود داعش و جبهه النصره پاکسازی شود.

جنگ نیابتی تروریست‌ها

نورالدین درباره موضع حزب‌الله درقبال رژیم صهیونیستی گفت: موضع حزب‌الله نسبت به تل‌آویو تغییری نکرده و هرگز تغییر نخواهد کرد. حزب‌الله تمام فعالیت‌های نظامیان رژیم صهیونیستی را در مناطق مرزی با دقت تحت نظر دارد و معتقد است نبرد با گروه‌های تروریستی جنگ با اسرائیل است چرا که این گروه‌ها به‌نیابت از تل‌آویو وارد جنگ شده‌اند.

پایان کار داعش

وی درباره فرجام داعش گفت: پایان کار داعش از لحاظ نظامی در عراق، سوریه و سایر مناطق نزدیک است. بنده معتقدم این گروه تروریستی به اقدامات امنیتی مثل بمب‌گذاری و انجام عملیات‌های انتحاری پناه خواهد برد و هرگز دامن کشورهایی را که آن را به‌وجود آورده‌اند، رها نخواهد کرد.

معارضان سوری درموضع ضعف

عضو شورای مرکزی حزب‌الله در پایان در خصوص کنار آمدن معارضان سوری با دولت دمشق اظهار داشت: اکنون معارضان سوری بیش از گذشته در موضع ضعف قرار دارند، زیرا ارتش عربی سوریه پیروزی‌های بزرگی به‌دست آورده است، به‌علاوه؛ کشورهای غربی و عربی که از معارضان سوری حمایت می‌کردند، به شکست خود اعتراف و به برقراری مناسبات با دمشق فوراً اقدام کرده‌اند. اینک معارضان سوری برگ برنده چندانی در دست ندارند تا بتوانند شروط خود را افزایش دهند.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *