جدیدترین مطالب

رهایمان نکن آمریکا

رهایمان نکن آمریکا

بشیر اسماعیلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می‌رسد که آخرین تلاش‌های اسراییل برای نگاه داشتن بی قید و شرط غرب در کنار خود بی نتیجه خواهد ماند و دنیا آنقدر چالش جدید برای تمدن غربی به ارمغان آورده است که دیگر مثل مسأله اسراییل، نخستین اولویت غرب نخواهد بود‌.
Loading

أحدث المقالات

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

تهران-ایرنا- دستیار وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن و اکثریت کشورها در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.

وزرای خارجه کشور‌های گروه ۷ (G۷): از ایران و اسرائیل می‌خواهیم از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنند /: ایران باید به خاطر اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌اش در خاورمیانه پاسخگو باشد

وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ اعلام کردند: از همه طرف ها می خواهیم که هرگونه تشدید تنش در خاورمیانه را متوقف کنند. آنها گفتند: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنند.

رهایمان نکن آمریکا

رهایمان نکن آمریکا

بشیر اسماعیلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می‌رسد که آخرین تلاش‌های اسراییل برای نگاه داشتن بی قید و شرط غرب در کنار خود بی نتیجه خواهد ماند و دنیا آنقدر چالش جدید برای تمدن غربی به ارمغان آورده است که دیگر مثل مسأله اسراییل، نخستین اولویت غرب نخواهد بود‌.
Loading

آمریکا در پی ایجاد داعش جدید در جنوب شرق آسیا

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز پس از شکست های مفتضحانه داعش در خاورمیانه به دنبال ایجاد داعش جدید در جنوب شرق آسیا بویژه میانمار هستند.

ابوالفضل حسن بیگی روز یکشنبه در گفت وگویی ضمن محکومیت کشتار مسلمانان روهینگیا اظهارکرد: حضور مسلمانان در کشور میانمار به 500 سال گذشته باز می گردد، مسلمانان از سال ها قبل در کشور میانمار ساکن بودند و جزو با سابقه ترین ساکنان آن کشور محسوب می شوند.
وی افزود: در سال 1982 با فشار شدید آمریکا در میانمار اعلام شد که مسلمانان این کشور جزو اقلیت هایی هستند که به این کشور مهاجرت کردند و از آن زمان فشار بر مسلمان میانمار افزایش یافت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در آن زمان با پیگیری مراکز بین المللی به این جمع بندی رسیدند که حرف دولت میانمار مضحک و دروغ است و مسلمانان میانمار از صدها سال قبل ساکن این کشور هستند.
وی گفت: این روند ادامه داشت تا زمانی که خانم آن سان سوچی رهبر کنونی میانمار از زندان آزاد شد و با پرچم آزادی خواهی به دیدار اوباما رفت و طی گفت وگو هایی با وی و دستورات موساد و سیا به میانمار بازگشت و دولت را به دست گرفت و جنایات دولت این کشور از سر گرفته شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که میانمار یک منطقه گازی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: این منطقه برای آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آنان تلاش می کنند به هر طریقی این منطقه را در دست بگیرند.
حسن بیگی با یادآوری کشتار مسلمانان در میانمار خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه کشتار مردم بیگناه میانمار با سکوت مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی زیر سلطه آمریکا مواجه شده است.
وی تصریح کرد: داعش امروز در خاورمیانه با شکست مضحکی مواجه شده است این شکست باعث شده که آمریکا بخواهد جبهه ای جدید را در جنوب شرق آسیا باز کند و داعش را به آن بخش منتقل کند، این اتفاق شرایط سختی را برای چین، مالزی، بنگلادش و اندونزی ایجاد می کند از این رو در مرحله اول این کشورها باید در مقابله با این مساله بایستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با هر نوع ترور و تروریسم مخالف است، ایران مبارزه با تروریسم را جزو وظایف خود می داند و در این راستا این جنایات را محکوم می کند.
حسن بیگی اضافه کرد: وزیر امور خارجه ایران و معاونانش در این زمینه نامه هایی اعتراضی نگاشته و موضوع را پیگیری می کنند، همچنین نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل پیگیر این موضوع است و در چندین مرحله ملاقات هایی را داشته است.
وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز هفته گذشته جلسه ای در این زمینه تشکیل داد و با انتشار بیانیه ای این جنایات را محکوم کرد، در جلسه این کمیسیون مقرر شد که ما هر کمکی که از دستمان بر می آید، انجام دهیم.
به گزارش ایرنا، بر اثر خشونت های هفته های گذشته در میانمار تاکنون صدها نفر کشته و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.
گروهی مسلح که این حملات را آغاز کرد خود را ارتش رستگاری روهینگایی آراکان (راخین) می نامند، حملات بودایی های تندرو به اقلیت مسلمان و نژادی روهینگیا از دهه های پیش آغاز شده و در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *