جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading

بررسی اهداف و مواضع اخیر ترکیه در قبال مسئله ادلب

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: کارشناس مسائل ترکیه می گوید آنکارا تلاش می­ کند بعضی از مناطق را از دست حزب اتحاد دموکراتیک سوریه آزاد کند. این در حالی است که آمریکا به دنبال همکاری با این گروه در ادلب است.

«علی قائم‌مقامی»، کارشناس مسائل ترکیه در گفت‌وگویی در خصوص ادعای رسانه‌های ترکیه‌ای مبنی بر آغاز عملیات نظامی جدید ارتش ترکیه به همراه «ارتش آزاد سوریه» در «ادلب»، با اشاره به اینکه ترکیه مخالف همکاری آمریکا با حزب اتحاد دموکراتیک در ادلب است، بیان داشت: مسئله ادلب در دستور کار ایران، حزب‌الله، ارتش سوریه، روسیه، ترکیه و آمریکا قرار گرفته است.

وی با توجه به اینکه سه محور برای عملیات در ادلب تشکیل شده است، گفت: محور ایران، حزب‌الله، سوریه و روسیه یکی از این محورها است. آمریکا و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه محور دیگر است. همچنین ترکیه و ارتش آزاد سوریه نیز محور سوم را تشکیل می­‌دهد.

کارشناس مسائل ترکیه با تأکید بر اهداف مواضع اخیر ترکیه در قبال مسئله ادلب اشاره داشت: سه محور مذکور سیاست‌های متفاوتی را در مورد این موضوع دنبال می‌کنند. رجب طیب اردوغان 30 آگوست اعلام کرد که ترکیه احتمال دارد دومین عملیات خود را آغاز کند و به شمال سوریه وارد شود.

وی با توجه به ارتباط ترکیه با جبهه ‌النصره گفت: این گروه شاخه­‌ای از القاعده‌ است. اگر جبهه ‌النصره به عنوان یک جریان تندرو پیشروی کند و بخش­‌هایی از سوریه را تحت کنترل خود قرار دهد، تهدیدی برای همه کشورهای منطقه خواهد بود.

قائم‌مقامی با تأکید بر ادعاهایی که آنکارا در مورد عملیات علیه جبهه النصره مطرح کرده است، اشاره داشت: ترکیه مدعی شده است که در صورتی که پاک‌سازی ادلب شروع شود، وارد عمل خواهد شد. آنکارا ادعا می­‌کند که در ادلب نیروهای مخالف سوری نیز در بین معارضان خارجی حضور دارند.

وی با اشاره به نگرانی­‌هایی که ترکیه در مورد جبهه النصره دارد، تأکید کرد: آنکارا ادعا می­‌کند که ادلب به مرکز اهل سنت سوریه تبدیل شده است؛ یعنی مدعی است که ادلب سرنوشت اهل سنت سوریه را تعیین می‌کند. در نتیجه مخالف عملیات نظامی در این منطقه است. ترکیه معتقد است که باید در ادلب مذاکره انجام گیرد.

کارشناس مسائل ترکیه با اشاره به مخالفت آنکارا با قدرت گرفتن حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه به دنبال تلاش­‌های آمریکا برای همکاری با این گروه در ادلب تأکید کرد: ترکیه تلاش می­‌کند بعضی از مناطق را از دست حزب اتحاد دموکراتیک سوریه آزاد کند؛ لذا اعلام کرده است که به دنبال ورود به ادلب است. ممکن است ترکیه در این منطقه عملیات مشترکی را آغاز کند.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *