جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

رهبر انقلاب یمن در بخش پایانی سخنان خود به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز گذشته ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

تهران-ایرنا- حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین و القسام، مرکز تازه تاسیس جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز نوار غزه و مقر فرماندهی لشکر غزه را در شهرک «رعیم» و همچنین توپخانه «عین مارگالیوت» را هدف حمله موشکی، راکتی و پهپادی قرار داده‌اند.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

Loading

عملکرد ضعیف سازمان همکاری اسلامی درمورد میانمار

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:معاون مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه عملکرد سازمان همکاری اسلامی درخصوص کشتار مسلمانان در میانمار را بسیار ضعیف ارزیابی کرد.

محسن روحی صفت  در خصوص وظیفه کشورهای اسلامی نسبت به فجایع اخیر در میانمار اظهار کرد: در حال حاضر بحث بر سر کشورهای اسلامی است که با وجود تفرقه بین آنها باید از منافع مسلمانان میانمار دفاع کنند.
وی ادامه داد: بسیاری کشورها از سازمان همکاری اسلامی درخواست کرده اند تا نشست فوق العاده ای برای رسیدگی به فجایع در میانمار تشکیل شود،به هر حال تعداد زیادی از مسلمانان که سالیان سال در میانمار زندگی می کردند از آنجا رانده شده اند.


معاون مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه با بیان این که کشورهای اسلامی قدرت و امکاناتی که دارند که درمورد فجایع در میانمار به کار نگرفتند، افزود: هیچ کشوری محکم در این موضوع پافشاری نکرده است و حال که ایران، ترکیه و بعضی از کشورها سر و صدا راه انداخته اند و سازمان ملل هم این کشتار مسلمانان را محکوم کرد بعضی از کشورها مانند عربستان کمی سر و صدا کردند .
روحی صفت تصریح کرد: در مجموع سازمان همکاری اسلامی در این مساله خیلی ضعیف برخورد کرد و نتوانست وظیفه ای را که از آن انتظار داشتیم به خوبی انجام دهد.
وی همچنین گفت: وقتی همه کشورهای دنیا متوجه شدند مسلمانان میانمار کشته و بسیاری نیز آواره شده اند به کمک آمدند که کمک چندانی هم نیست.
براساس گزارش های منتشر شده، در هفته های اخیر بر اثر حمله ارتش و بودایی های افراطی به مسلمانان روهینگیایی در میانمار، دستکم یک هزار نفر کشته شده اند.
این حمله از سوم شهریور پس از حمله گروهی مسلح به پایگاه های ارتش و مراکز پلیس میانمار در راخین آغاز و منجر به حمله گسترده نیروهای دولتی به مسلمانان شد.
گفته می ‌شود در این مدت بیش از 60 هزار خانه متعلق به مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای دولتی میانمار و بودایی های تندرو به آتش کشیده شده است.
به گفته دولت بنگلادش، میانمار از چند روز اخیر بخشی از مرزهای خود با این کشور را برای جلوگیری از بازگشت مسلمانان ‘روهینگیایی’که از خشونت های اخیر در میانمار به بنگلادش گریخته اند، مین گذاری کرده است.
دولت میانمار پیش از این با رد گزارش بازرسان سازمان ملل در خصوص اتهامات تجاوز گروهی، شکنجه، آتش سوزی و کشتار توسط نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا، مانع ورود بازرسان سازمان ملل و انجام گروه حقیقت یاب سازمان ملل شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *