جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | واکنش نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به اتفاقات امروز اصفهان: هیمنه اسرائیل زیر سوال رفت

نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی گفت: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!/پارسین

Loading
عضو کمیسیون قضایی مجلس پیشنهاد داد

رایزنی با چین و هند علیه دولت میانمار

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: رایزنی با کشورهای اسلامی برای اعمال فشار بر دولت میانمار از طریق چین و هند می‌تواند موجب عقب‌نشینی دولت میانمار از جنایات علیه مسلمانان این کشور شود.

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت که رایزنی با کشورهای اسلامی برای اعمال فشار بر دولت میانمار از طریق چین و هند می‌تواند موجب عقب‌نشینی دولت میانمار از جنایات علیه مسلمانان این کشور شود.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: دولت ظرف این چند روز کارهای مثبت و ارزشمندی انجام داد. اول مکاتبه آقای ظریف با سازمان ملل به عنوان اصلی‌ترین نهاد بین‌المللی اثرگذار و دیگری رایزنی آقای روحانی با روسای جمهور چند کشور در سفر اخیر به قزاقستان که اقدامات موثری بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره فجایع میانمار و لزوم اقدام قاطع دولت در این زمینه افزود: آنچه مد نظر رهبری است اقدام قاطع مبتنی بر همدلی بین کشورهای اسلامی است و به نظر می‌رسد دولت باید در کنار عملکرد خوبی که در این زمینه داشته با سایر دولت‌ها رایزنی‌های موثری انجام دهد و نظر آنها را برای اعمال فشار بر سازمان ملل جلب کند.

این نماینده مجلس فشار چین و هند بر میانمار را موثرترین راه عقب‌نشینی دولت میانمار از جنایات علیه مسلمانان دانست و یادآور شد: چین و هند دو کشوری هستند که میانمار بیشترین تعاملات منطقه‌ای را با آنها دارد. ما می توانیم از طریق رایزنی با کشورهای قدرتمند اسلامی مثل ترکیه، عربستان، اندونزی و مالزی، چین و هند را وادار کنیم به میانمار فشار بیاورند. البته روسیه هم در این رایزنی‌های منطقه‌ای بی‌تاثیر نیست.

رحیمی خاطر نشان کرد: ما همچنین در فضای بین‌الملل باید افکار عمومی کشورهای دیگر را همراه کنیم تا نوعی فشار جهانی به میانمار وارد شود. دولت میانمار دولت ضعیفی است و نمی‌تواند در قبال فشار افکار عمومی جهان ایستادگی کند.

وی ادامه داد: دولت میانمار می‌خواهد به مسلمانان این کشور فشار بیاورد تا از آنجا کوچ کنند و در واقع اقدام به پاکسازی کند. اما به نظر می‌رسد فشار چین و هند و همچنین فشار افکار عمومی می تواند موجب عقب نشینی دولت میانمار که مقصر اصلی ماجرا است، شود.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان اقدامات صورت گرفته در میانمار علیه مسلمانان را پاکسازی مذهبی و نژادی و جنایت علیه بشریت عنوان و خاطر نشان کرد: باید با کمک سایر کشورهای اسلامی از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی، مجمع عمومی سازمان ملل، دیوان کیفری و سایر نهادها حداکثر استفاده را داشته باشیم و میانمار را تحت فشار بگذاریم تا دست از جنایت علیه بشریت بردارد.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *