جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

Loading

آغاز عصر جدید با شکست داعش در منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:تحلیلگر سیاسی لبنانی گفت: عصر جنگ‌های داخلی و بی ثباتی در کشورهای غرب آسیا بسر آمده و عصر جدیدی شروع شده عصری که در آن استقلال ملی و پیروزی بر طرح‌های استعماری است.

دکتر “محمود حیدر” در گفت‌وگوییبا اشاره به شکست های پیاپی داعش در سوریه  و عراق گفت: بدون ترید ایجاد القاعده و فرزندانش  مثل داعش به خودی خود پای به عرصه تحولات منطقه نگذاشته اند. در حقیقت،  این گروه های تروریستی  درارتباط  با درگیری ها  و اختلافات بین المللی ایجاد شده اند. اینکه گفته می شود  القاعده  در ارتباط  با غرب بویژه آمریکاست،  سخنی درستی است که  بر اساس اطلاعات دقیقی استوار  است.  جنگ  و نا آرامی های  که طی 10 سال گذشته  بر غرب آسیا حاکم  بوده  سبب شده است تا آمریکا تجربه جنگ های نیابتی را پیدا کند.  این جنگ ها خسارات فراوانی به بار آورد  و سیاست خارجی آمریکا تاثیرات زیادی به جای گذاشت.

مشروعیت از دست رفته

این تحلیلگر سیاسی لبنانی ورود “دونالد ترامپ”  به کاخ سفید را در راستای تلاش  آمریکا برای بازگشت به قدرت از دست رفته  در عرصه جهانی  و  منطقه  غرب آسیا دانست  و گفت:  داعش و جبهه النصره  ابزارهای  واشنگتن دراین راستا هستند.  دراینجا باید گفت استفاده از این گروه ها در اصل یک طرح شکست خورده است چراکه آنها در میان ملت های مسلمان جایگاه مناسبی ندارند  البته این درست است که گروه های تروریستی توسط برخی دولت ها حمایت می شوند و عناصر آنها در برخی جوامع تحت ظلم و فشار پرورش یافته اند  و از ایدئولوژی وحشیانه و تروریستی برخوردارند.  با وجود این،  گروه های  مزبور مشروعیت خود  را  از دست دادند.  به همین دلیل،  شاهد شکست های پیاپی این گروه ها هستیم.

عقب نشینی آمریکا

وی با بیان اینکه استفاده از گروه های تروریستی تکفیری  در ارتباط  با طرح خاورمیانه بزرگ آمریکاست اظهار داشت: پیروزی تروریست های تکفیری به معنای موفقیت طرح جدید واشتنگتن در منطقه است  و عقب نشینی  از هریک از آنها به معنای عقب نشینی  از دیگری است.  در عرصه بین المللی  و منطقه ای  شرایطی بوجود آمد که آمریکا  و متحدانش مجبور شدند  از طرح های  خود در منطقه غرب آسیا دست بردارند.  در مقابل، ائتلاف روسیه با  محور مقاومت سبب شد تا این ائتلاف در برابر طرح های آمریکا  و متحدانش بایستد و منطقه  را  در تعیین مسیر  خود  کمک کند.  درحقیقت،  این ائتلاف بود که  در برابر طرح های استعماری جدید آمریکا ایستاد و از اجرایی شدن آنها جلوگیری کرد.

آغاز عصر  جدید

این کارشناس تحولات سیاسی منطقه  با تاکید بر شکست طرح های آمریکا در  غرب آسیا توسط محور مقاومت ، تصریح کرد:  محور مقاومت توانست گروه های تروریستی  را مجبور  سازد تا  در  برابر خواسته های  مقاومت سر تسلیم فرود آورند. در مجموع،  بنده معتقدم عصر جنگ های داخلی  و بی ثباتی در کشورهای غرب آسیا بسر آمده و عصر جدیدی شروع شده  عصری که  در آن استقلال ملی  و پیروری بر طرح های استعماری است.

بمب گذاری رویکرد جدید تروریست ها

محمود حیدر در پایان  گفت:  داعش  و سایر گروه های  تروریستی  و حامیان  آنها متحمل شکست سختی شده اند  بطوری  که دیگر نمی تواند  طرح های خود  را به اجرا بگذارند. چراکه  جنگ با این گروه ها همچنان ادامه دارد.  البته  محور مقاومت باید نسبت به این نکته آگاه باشد، فتنه گروه های تروریستی تکفیری پایان نیافته است  و این گروه ها  وارد مرحله جدیدی از اقدامات و عملیات های خود خواهند شد.  این امکان وجود دارد  گروه های تکفیر ی تروریستی مجددا به بمب گذاری و عملیات های  انتحاری روی بیاورند. هرچند که این گونه عملیات ها به اندازه اقدامات نظامی آنها برای تشکیل دولت نیست با وجود این ، باید نسبت به چنین  اقدامات بی ثبات کننده ای هوشیار بود.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *