جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد  

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

اسپوتنیک تنها کانال رادیویی خارجی در ایران

از امروز، رادیو “گفتگو”، برنامه هفتگی مشترک “راهبرد شرقی” را روی آنتن می برد. در این کانال رادیویی، کارشناسان دو طرف به مدت یک ساعت در مورد شکل گیری نظم جهانی چند قطبی و چندفرهنگی بحث خواهند کرد.

قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای جانبدارانه پاسخ مشروع ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در خصوص حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است.

Loading

همه پرسی اقلیم فقط جیب بارزانی را پر می کند

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دست اندازی مسعود بارزانی به شهر کرکوک باتوجه به تنوع قومیتی این شهر و نیز نظرات مخالف و موافق همه پرسی منجر به وقوع جنگ قومیتی می شود.

ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی  گفت: اقلیم کردستان پس از سقوط رژیم صدام به لطف دولت مرکزی بغداد و سیستم فدرالی توانسته به توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه مسعود بارزانی با ولع قدرت و ثروت تحت نقشه آمریکایی ها به  دنبال همه پرسی اقلیم کردستان است،  افزود: همه پرسی اقلیم شاید جیب های بارزانی را پر کند اما اکراد از این ناحیه به شدت متضرر خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تجزیه طلبی در اقلیم کردستان و در شرایطی که تروریست های تکفیری همچنان حضور دارند منجر به فروپاشی عراق خواهد شد.

وی بیان داشت: ایران و ترکیه معتقد به حفظ انسجام ارضی و سیاسی کشور عراق هستند و با هر عاملی که این موضوع را تهدید کند ، مقابله می کنند.

نانواکناری گفت: دست اندازی مسعود بارزانی به شهر کرکوک باتوجه به تنوع قومیتی این شهر و نیز نظرات مخالف و موافق همه پرسی منجر به وقوع جنگ قومیتی می شود که تبعات آن قابل محاسبه نیست.

وی تاکید کرد: طراحان همه پرسی اقلیم چشم به منابع نفتی و زیرساخت های انرژی این شهر دوخته اند تا در صورت جدایی از عراق بتوانند از درآمدهای این شهر سودسرشاری به جیب بزنند.

گفتنی است که «اسماعیل الحدیدی» از مسئولان شورای عربی استان کرکوک در بیانیه ای  با اشاره به مخالفت عرب های این استان  با مشارکت در برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان که قرار است 25 سپتامبر برگزار شود گفت: این درخواست نشات گرفته از احساس مسئولیت و تلاش برای حفظ صلح و آرامش میان ساکنان کرکوک است که باید از سوی بارزانی محترم شمرده شود.

«مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق همزمان با تشدید موج مخالفت‌ها با برگزاری همه‌پرسی در این منطقه، باردیگر بر برگزاری همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق و استان کرکوک تاکید کرده است.

همزمان  120 نفر از نمایندگان مجلس عراق با جمع آوری امضا ممنوعیت برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان از این کشور را خواستار شدند و قرار است پارلمان درباره آن رای گیری کند

منبع: خبرگزاری خانه ملت

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *