جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

لندن- ایرنا- فرو ریختن هیمنه رژیم صهیونیستی در پی عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» ایران با هدف پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، مقام‌های انگلیس را در سایه ضعف جدی ارتش این کشور، به فکر تقویت قوای نظامی و راه‌اندازی گنبد آهنین انداخته است.

زاخارووا: زلنسکی جان شهروندان اوکراینی را با پول کشورهای غربی معامله می‌کند

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی با انتقاد شدید از بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری اخیر آمریکا به اوکراین، گفت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین جان شهروندان این کشور را با پول مالیات‌دهندگان کشورهای غربی معامله می‌کند.

Loading

همه‌پرسی کردستان عراق؛ تهدیدی امنیتی برای دولت‌های منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق، می‌تواند امنیت و آرامش را در منطقه خاورمیانه به خطر اندازد و چیزی جز بی‌ثباتی و ناامنی و ظلم در حق مردم خاورمیانه نخواهد بود.

جلیل رحیمی جهان آبادی درباره برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق اظهار داشت: به لحاظ بین‌المللی تعیین حق سرنوشت برای اقوام و گروه‌ها به رسمیت شناخته شده اما این حق تعیین سرنوشت ذیل حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی دولت‌ها در جهان است اما اگر هر قوم یا گروهی بخواهد براساس اصل حق تعیین سرنوشت همه‌پرسی برگزار کرده و تبدیل به دولت شود یک نوع هرج و مرج بین‌المللی رخ خواهد داد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس تصریح کرد: اتفاقی هم که در خصوص اقلیم کردستان عراق می افتد، در واقع یک نوع تهدید امنیتی برای دولت‌های منطقه است، البته حفظ تمامیت ارضی دولت‌ها چه ترکیه، عراق، سوریه و یا ایران به نفع امنیت منطقه و جهان است.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس افزود: برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق نه تنها سودی برای مردم کردستان نخواهد داشت بلکه یک دولت کوچک شکل می‌گیرد که چاره‌ای جز اینکه زیر سایه قدرت‌های بزرگ باشد، و با آنها متحد شود و یا بخواهد امنیت و استقلال خود را زیر سایه آنها حفظ کند، ندارد.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: در واقع این اتفاق چیزی جز بی ثباتی و ناامنی و ظلم در حق مردم خاورمیانه نخواهد بود و به نظر می‌رسد ریشه این مسئله را باید در مسائل و مشکلات تاریخی عراق و منطقه جستجو کرد.

رحیمی جهان آبادی همچنین بیان کرد: این اقدامی که در حال اتفاق افتادن است، می تواند امنیت و آرامش را در منطقه خاورمیانه به خطر اندازد و تشکیل دولت‌های کوچک و ضعیف در منطقه سودی برای هیچ کشوری جز اسرائیل ندارد.

وی در پایان گفت: بنابراین اگر چنین اتفاقی رخ دهد و کشورها تکه پاره شوند، اسرائیل در مقابل این کشورهای ضعیف قدرت نمایی کرده و بر سرنوشت و امورات آنها مسلط می شود.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *