جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

بایدن فاش کرد که درگیری در نوار غزه چگونه می تواند پایان یابد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک مراسم جمع آوری کمک های مالی برای کمپین انتخاباتی مجدد خود در نیویورک گفت که چندین کشور خلیج فارس آماده به رسمیت شناختن اسرائیل در توافق آینده برای حل مناقشه در نوار غزه هستند.

کنعانی: حمله به سوریه گواهی روشن بر حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز رژیم صهیونیستی را به استان حلب سوریه به شدت محکوم کرد و این اقدام را تلاشی زبونانه و ناامیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت دانست.

سنتکام: ۴ پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم

سازمان سنتکام در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» مدعی شد که ارتش آمریکا توانسته چهار فروند پهپادی را که انصارالله به پرواز درآورده، هدف قرار داده و سرنگون کند.

Loading

برای تامین امنیت خود با کسی وارد مذاکره نمی شویم

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین - گفتگو: کارشناس مسائل منطقه تاکید می کند که تجربه هشت سال تهاجم و بمبارانی که مردم ایران پشت سر گذاشته اند باعث می شود که دیگر حاضر نباشند برای تامین امنیت خود به خارج از مرزهایشان محتاج باشند چراکه هشت سال بی دفاع بودند و بسیاری از کشورهایی که امروز از مذاکره بر سر توان موشکی ایران صحبت می کنند در آن روزها صدام را تجهیز می کردند.

حسین شیخ الاسلام، تحلیل گر مسائل خاورمیانه به تحلیل دلایل مخالفت ایران برای مذاکره برسر توان دفاعی خود پرداخت و گفت که هیچ دولت و ملتی حاضر نمی شود برای تامین امنیت خود مذاکره کند و این امر تنها مختص ایران نیست.

متن کامل گفتگوی شیخ الاسلام با شورای راهبردی آنلاین را در ادامه می خوانید:

پرسش:چرا ایران در زمینه توانمندی موشکی خود وارد مذاکره نمی شود؟

نه تنها ایران بلکه هیچ کشوری در خصوص توانمندی موشکی خود با دیگر کشورها و قدرت ها وارد مذاکره نشده و بنیه دفاعی خود را به بحث نمی گذارد.این حق همه کشورها است که از خود دفاع کنند. بویژه در خصوص داشتن سلاح های متعارف جای مذاکره ای نیست.  هر کشوری براساس اینکه در چه موقعیت ژئوپلتیکی قرار گرفته و دشمنانش چه کسانی هستند خود را به سلاح های مختلفی تجهیز می کند. در نهایت داشتن  سلاح های متعارف یک  مساله داخلی است و سایر دولت ها حق اظهار نظر در این رابطه را ندارند.
در هشت سال دفاع مقدس ایران کاملا بدون حامی بود و ما نمی توانیم تجربه هشت سال تهاجم آمریکایی – صهیونیستی – سعودی که به شکل صدام ظاهر شد، را فراموش کنیم. آنها بیشترین امکانات را برای حمله به ایران در اختیار صدام گذاشتند،حتی از دادن سلاح شیمیایی به او هم دریغ نکردند.حال انتظار دارند که ما برای تامین امنیت خود با آنها وارد مذاکره شویم و این به هیچ عنوان برایمان قابل قبول نیست. زمانی که ملت ما زیر موشک باران بودند هیچ وسیله ای برای دفاع از آنها نداشتیم و امروز تصمیم ملت ما داشتن سلاح و موشک است و خوشبختانه در تولید موشک پیشرفت های خوبی داشتیم.
برخی از کشورهای غربی و بویژه عربستان این روزها بر بحث موشکی ایران و لزوم مذاکره بر سر آن پافشاری کرده و فکر می کند با گذاشتن جلسه و افزایش تحریم ها می توانند به ایران فشار آورده و ما را وارد به مذاکره کنند. مسئله آنها با ما مربوط به امروز و دیروز نمی شود و از ابتدای پیروزی انقلاب ما شاهد این رفتارهای آنها بودیم و قطعا همانطور که در این سال ها نتیجه نگرفتند از این پس هم نتیجه ای نخواهند گرفت.
موفقیت های ایران در عرصه های داخلی و در سطح منطقه برای آنها نوعی تهدید به حساب آمده و به همین دلیل این روزها بیشتر بر روی بحث دفاعی و موشکی ما مانور می دهند. به طورکلی این یک برنامه آمریکایی-صهیونیستی است.
باتوجه به اینکه وجود ثبات و آرامش باعث توسعه، رفاه و پیشرفت می شود، سعودی ها، اسرائیل و آمریکا هم در همین راستا اقدام به ایجاد تشنج در منطقه می کنند تا تحت عنوان برقراری آرامش بتوانند حضور خود در منطقه را توجیه کنند. سعودی ها که حکومتی شاهنشاهی دارند به جای اینکه آرای مردم خود را مورد توجه  قرار دهند ، به نیروهای خارجی و بویژه نیروی نظامی خارجی متکی هستند و برخلاف ملت های منطقه خواهان ایجاد تنش هستند.  این درگیری از ابتدای انقلاب تا امروز وجود داشته و خوشبختانه همواره جناح مردمی بر این جناح شاهنشاهی غلبه کرده است . خوشبختانه تمام مسئولین ما در خصوص عدم مذاکره در بخش موشکی موضع گیری های یکسان داشته و وحدت ملی در این زمینه حاکم بوده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *