جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره ریزپرنده‌ها در اصفهان

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

رسانه عبری‌زبان: مذاکرات تبادل اسرا به بن‌بست رسیده است

کابینه جنگ اسرائیل ۱۲ روز است که درباره پرونده اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه مذاکراتی انجام نداده است.  شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر افزود: مذاکرات به بن‌بست رسیده و جنگ جای آن را گرفته است.

Loading

چشم انداز روشن سوریه در سال 2018

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: نوذر شفیعی ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : به نظر می‌رسد که بحران عراق در سال 2018 به اتمام برسد و برای حل بحران سوریه نیز می‌توان چشم‌انداز روشنی را متصور بود.

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این سوال که به نظر وی چه بحران‌هایی در سال 2017 وجود داشته‌اند و پرونده آنها به سال 2018 نیز منتقل شده است، تصریح کرد: واقعیت این است که بسیاری از بحران‌هایی که در سال 2017 جامعه بین‌الملل با آن روبرو بود، بحران‌هایی نبود که در این سال به وجود آمده باشد بلکه بحران‌هایی بود که از سال‌های قبل ایجاد شده بود و در سال 2017 نیز ادامه داشت.

وی ادامه داد: بحرانی مثل بحران کره شمالی، بحران یمن و یا بحرین از سال‌های قبل آغاز شده بود. در سال 2017 نیز جامعه جهانی به چشم‌انداز مثبتی برای حل آن دست پیدا نکرد و در سال 2018 نیز این بحران‌ها ادامه خواهند داشت.

این استاد دانشگاه به دو بحران مهم خاورمیانه یعنی بحران عراق و سوریه نیز اشاره کرد و گفت: برخی از بحران‌ها در منطقه که از چندین سال قبل آغاز شده بودند در سال 2017 به سمت کاهش حرکت کردند و به نظر می‌رسد که در سال 2018 حل این بحران‌ها به نتایج خوبی دست پیدا کنند. مثلا در بحث عراق مشاهده کردیم که در سال 2017 موضوع داعش در این کشور به اتمام رسید گرچه هنوز ناامنی‌هایی در عراق دیده می‌شود ولی با توجه به مسائل پیش‌رو می‌توان گفت چشم‌انداز مناسبی برای حل این بحران در سال 2018 وجود دارد. از دیگر سو در مورد بحران سوریه نیز به نظر می‌رسد که وضعیت حل این بحران در سال جاری میلادی که به تازگی آغاز شده بهتر از سال قبل خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد حل بحران‌های یمن، بحرین و یا شبه جزیره کره چشم‌انداز مثبتی برای سال 2018 وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اینها بحران‌های پیچیده‌ای هستند و باید زمینه و شرایط برای حل آنها فراهم شود.

شفیعی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از تحلیلگران غربی در سخنان خود این احتمال را داده‌اند که در سال 2018 آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه برخی از هم‌پیمانان منطقه‌ای‌شان برنامه موشکی ایران را تبدیل به بحرانی برای تهران کنند و آیا چنین احتمالی وجود دارد؟ بیان کرد: همانطور که خود شما نیز اشاره کردید اینها همه احتمال است و ممکن است این احتمالات به وقوع بپیوندد و یا شرایط به نحو دیگری پیش برود.

وی ادامه داد: تمرکز آمریکا،‌ رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای اروپایی بر روی ایران و تحولات آن جدی است از جمله در مورد فعالیت‌های موشکی صلح‌آمیز کشورمان. برخی از این کشورها بی‌تمایل نیستند که این موضوع را تبدیل به چالش کنند به نحوی که تنش در روابط ایران و آمریکا و حتی تنش در روابط ایران و اروپا ایجاد شود چرا که اروپایی‌ها اگر در موضوع برجام به صورت جدی از ایران حمایت می‌کنند ولی در خصوص فعالیت‌های موشکی ایران و نفوذ تهران در منطقه دارای دیدگاه‌های تقریبا مشترکی با واشنگتن هستند.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *