جدیدترین مطالب

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

پیامدهای کوتاه مدت پاسخ سخت ایران به رژیم صهیونیستی

پاسخ سخت ایران به رژیم صهیونیستی، پیامدهای کوتاه مدت متعددی را به همراه داشت که آشکار کردن صف‌بندی های منطقه ای و چینش نظامی و تاکتیک های آمریکا در کنار تعمیق شکاف داخلی رژیم صهیونیستی و نتایج مثبت اقتصادی برای کشورهای مقاومت، مهمترین آنها است.

یواس‌ای تودی: محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان جوان در حال کاهش است

تهران- ایرنا- یواس‌ای تودی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های اخیر اعلام کرد که محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در میان جوانان این کشور در حال کاهش است و این امر می‌تواند زنگ خطری برای این سیاستمدار دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده باشد.

Loading

آمریکا دیگر نمی تواند خود را تنها قدرت برتر جهان بداند

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:استاد دانشگاه و شرق شناس صرب روز دوشنبه با اشاره به تحولات جهانی و قدرت گرفتن بسیاری از کشورها از جنبه های گوناگون، گفت: اکنون نظام جهانی با گذشته تفاوت زیادی کرده و با وجود قدرت گرفتن کشورهای زیاد به لحاظ اقتصادی و نظامی، آمریکا دیگر نمی تواند خود را تنها قدرت برتر جهان بداند.

راده بوژوویچ در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا؛ به شکست های مختلف آمریکا در صحنه بین المللی از جمله برجام و همچنین بحران سوریه اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود اینکه خواهان بیرون آمدن از برجام است، ولی در اتخاذ تصمیمی راسخ در این مورد خود را ضعیف و تنها می بیند، زیرا که از حمایت کشورهای متحد آمریکا از جمله اتحادیه اروپا برخوردار نیست.
این شرق شناس صرب با ذکر این مطلب که تصمیم آمریکا در مورد خروج از برجام سیاسی نیست و جنبه خصمانه نسبت به ایران دارد، افزود: برجام توافقنامه ای بین المللی است که توسط سازمان ملل متحد تایید شده و ایران به عنوان طرف امضا کننده به تمامی مفاد آن پایبند است و احترام می گذارد و این در حالیست که آمریکا تعهدات خود را به این سند بین المللی نادیده می گیرد.
وی در ادامه گفت: اکنون که علاقمندی کشورهای زیادی از جمله کشورهای اروپای غربی به ایران در حال افزایش است، واشنگتن به طور یک جانبه تحریم هایی را علیه ایران تصویب کرده که نشان از ناتوانی حکومت آمریکا در مقابل ایران دارد.
بوژوویچ با تاکید بر ادامه تبلیغات منفی و ترویج ایران هراسی توسط آمریکا و برخی رسانه های غربی، افزود: با توجه به این نکته که ایران از مبارزان بزرگ با تروریسم بین المللی و خود نیز قربانی این پدیده شوم است، نمی توان این ادعا را که ایران از تروریسم برای بی ثباتی خاورمیانه و دیگر نقاط جهان، حمایت می کند، باور کرد.
این استاد شرق شناس صربستان، همچنین تحریم را ابزاری سیاسی و در تضاد با اصول حقوق بین الملل و حقوق بشر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاستی دوستانه دارد و با پیشنهادهایی که از طرف مقام های بلندپایه این کشور از جمله « جهان عاری از خشونت و افراطی گری» ارائه شده که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز به تصویب رسیده است، نمی توان ایران را به عملیات غیراصولی و یا حمایت از تروریسم و ناامنی متهم کرد.
وی اضافه کرد: از طرف دیگر شکست سیاست آمریکا در سوریه را می توان به زلزله ای در سیاست های خارجی واشنگتن تشبیه کرد که پس از آن بازسازی چنین سیاستی غیر ممکن است.
وی با اشاره به اظهارات برخی از مقامات واشنگتن در باره ضعف سامانه دفاعی آمریکا، اشاره کرد و گفت: به لحاظ نظامی نیز بسیاری از کشورها پیشرفت زیادی کرده اند و دیگر آمریکا نمی تواند مانند گذشته، کشورها را زیر سلطه خود دربیاورد.
بوژوویچ که در گذشته به عنوان رئیس دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد، فعالیت داشت، اشاره کرد: بسیاری از کشورها به این حقیقت پی برده اند که دوستی آمریکا بر اساس منافع یکطرفه است و پایدار نیست.
این استاد دانشگاه صربستان به بحران های مختلف در جهانی که بانی آن آمریکاست، اشاره کرد و گفت: واشنگتن از بحرانی کردن مناطق بهره می برد و به این طریق، فضا را برای فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهای مناطق بحرانی و یا سرقت منابع طبیعی آنان آماده می کند.

منبع:اایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *