جدیدترین مطالب

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان:قضاوت ما بر مبنای رفتار دولتمردان آمریکاست/ ایده‌های منطقی حماس روی میز است

نیویورک –  ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت: هر انتخابی مردم آمریکا کنند مربوط به خود جامعه آمریکا است. ما در سیاست خارجی خودمان اصول شناخته شده‌ای داریم. برای ما تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان وجود ندارد. تفاوت واقعی را باید در رفتار آمریکا جستجو کرد.

Loading

ائتلاف مالکی و عبادی برای تشکیل دولت آینده عراق

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: نوری المالکی معاون اول رئیس جمهور عراق ­گفت بعد از انتخابات پارلمانی با فهرست حیدر العبادی برای تشکیل دولت آینده عراق ائتلاف خواهد کرد.

نوری المالکی که ریاست فهرست دولت قانون را عهده دار است با اعلام اینکه دیگر خودش را برای پست نخست وزیری نامزد نخواهد کرد ، وجود هرگونه اختلاف سیاسی با حیدر العبادی را رد کرد و گفت : حزب الدعوه مقرر کرده بود مالکی و العبادی در قالب دو فهرست مستقل وارد انتخابات شوند تا پس از انتخابات بار دیگر با هم ائتلاف کنند.
وی افزود : من شخصا از نخست وزیری شخصی دیگر غیر از خودم حمایت خواهم کرد و با فهرست حیدر العبادی پس از انتخابات ائتلاف خواهم کرد تا در صورت جذب آراء مردم ، خودمان دولت آینده را با کمک دیگر گروه های سیاسی پیروز در انتخابات دولت اکثریت سیاسی را تشکیل دهیم.
مالکی هرگونه اختلاف با دیگر فهرست ها از جمله فهرست الفتح وابسته به گروه های بسیج مردمی را رد کرد و گفت تمایل دارد با آنها نیز پس از انتخابات ائتلاف کند ، مشروط بر اینکه این گروه ها از روی کار آمدن دولتی مستقل بر پایه اکثریت سیاسی حمایت کنند.
اکثریت سیاسی یعنی اینکه دولت بر اساس قومی و مذهبی شکل نگیرد و پست ها میان اقوام و مذاهب توزیع نشود.
گفته می شود ، طی چهارده سال گذشته اکثر حکومت های عراقی بر پایه اقوام و مذاهب تشکیل شده نه بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات ، به خصوص پست هایی همچون ریاست جمهوری و ریاست مجلس عراق .
کشمکش های سیاسی در حالی این روزها افزایش یافته که حدود صد روز دیگر تا برگزاری انتخابات باقی مانده است.
انتخابات مجلس عراق قرار است دوازدهم مه ( بیست و دوم اردیبهشت ماه سال آینده ) برگزار شود.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *