جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

Loading

خرمشاد: فرانسه صداقتش را در مورد یمن ثابت کند

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه نمی‌توان ایران را در ‌آینده منطقه نادیده گرفت، گفت:‌ فرانسه تلاش می‌کند تا از یک سو در برابر بدعهدی‌های ترامپ ایستادگی کند و از سوی دیگر به نوعی غرب و ایالات متحده را نمایندگی کند.

محمدباقر خرمشاد  با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران اظهار کرد: اخیرا مواضع پارادوکسی از فرانسه در موضوعات منطقه‌ای و ایران شاهد هستیم، از یک طرف به عنوان یکی از کشورهای پیشرو اتحادیه اروپا تلاش می‌کند استقلال و هویت خودش را در قبال برجام حفظ کند تا این‌که این معاهده بین المللی که فرانسه هم آن را امضا کرده، منتفی نشود.

وی افزود: اگر برجام منتفی شود و این اتفاق بیافتد سنگ روی سنگ بند نخواهد شد؛ زیرا بزرگترین قدرت‌های جهانی، اروپایی، غربی و شرقی آن را امضا کرده‌اند و ایران که موضوع پیمان‌نامه است وفادار بوده و بقیه وفادار نبوده‌اند؛ در واقع سیگنالی که به بقیه جهان می‌رسد این است که گشتیم نبود نگردید نیست و آنچه که در قوانین بین‌الملل می‌بینیم، سرابی بیش نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: از یک جهت فرانسه تلاش می‌کند به‌عنوان یک هویت مستقل در برابر بدعهدی‌ها و اقدامات غیرمعقول و غیرمنطقی ترامپ ایستادگی کند، از طرف دیگر به‌ عنوان یکی از قدرت‌های استعماری سابق که در منطقه برخی از کشورها تحت قیمومیت او بوده‌اند و در این مدت غایب بوده در تلاش است از این فرصت استفاده کرده و مجددا به آن زمان برگردد.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه گفت: در واقع فرانسه در این برگشت تلاش می‌کند سلسله پرونده‌هایی را با ایران مجددا سر مذاکره آورده و به نوعی غرب و ایالات متحده را نمایندگی کند.

خرمشاد با اشاره به این که فرانسه مواضع تندی را نسبت به منطقه و مباحث موشکی اتخاذ می کند، ابراز کرد: به گونه‌ای رفتار می‌کنند که این منطقه متعلق به ایران و اعضایش نیست و کشورهایی که خارج از این منطقه هستند این حق را دارند که مطالبه حق کرده و حضور داشته باشند اما کشورهای منطقه حق ندارند در مورد منطقه‌شان صحبت کنند.

وی ادامه داد: در مجموع چنین مواضع موازی را از فرانسه دیده‌ایم و شاید بهتر باشد فرانسه به قول سهراب سپهری چشم‌هایش را بشوید و ایران را بار دیگر ببینید، این ایران، ایران دیروز نیست، اگر رها کرده بود اکنون چندین کشور از آنِ داعش بود، سوال این است اگر داعش اینجاها را گرفته بود تکلیف امنیت اروپا چه می‌شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر این‌که نمی‌توان ایران را در آینده منطقه نادیده گرفت، اظهار کرد: برای این که فرانسه صداقتش را ثابت کند و بتوان مسیر آینده را با او ادامه داد، در یک مورد مشخص برادری‌اش را ثابت کند، آن هم یمن است.

وی در پایان گفت:‌ فرانسه می‌تواند شرکای اروپایی را وارد عرصه کند،‌ طبیعتا ایران هم همکاری کند تا منصفانه و محترمانه بتوان مساله یمن را حل کرد، اگر در پروژه یمن به خوبی امتحان پس دهند می‌توان گام ‌های بعدی را هم برداشت.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *