جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

رهبر انقلاب یمن در بخش پایانی سخنان خود به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز گذشته ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

تهران-ایرنا- حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین و القسام، مرکز تازه تاسیس جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز نوار غزه و مقر فرماندهی لشکر غزه را در شهرک «رعیم» و همچنین توپخانه «عین مارگالیوت» را هدف حمله موشکی، راکتی و پهپادی قرار داده‌اند.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

Loading

اظهارات بن سلمان ناشی از بی‌اطلاعی او از تاریخ است

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه سازمان‌های منطقه‌ای و اسلامی باید نقش خود را به طور جدی در مسئله فلسطین ایفا کنند، گفت: اظهارات اخیر ولیعهد عربستان ناشی از بی‌اطلاعی او از امور تاریخی منطقه و جهان است.

سید جعفر رضوی با اشاره به اظهارات اخیر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مورد دفاع از رژیم صهیونیستی گفت: ولیعهد عربستان اظهار کرده که ملت یهود حق دارند در سرزمین خودشان حاکمیت داشته باشند. در حالی که پیش از این هیچ حاکم و مقام عربی به این مسئله اشاره نکرده بود و آن چیزی هم که مطرح شده، در واقع همان به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بوده است.

وی تصریح کرد: این اولین بار است که یک مقام عربی چنین مسئله‌ای را مطرح می کند و به نظر می‌رسد ناشی از بی  سوادی و بی اطلاعی او به امور منطقه و جهان است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین بیان کرد: علاوه بر اینها بن سلمان اطلاعی از منافع خودش در منطقه و حتی در داخل عربستان ندارد و کاملا یک فرد جاه‌طلب است و می داند که هر اقدامی علیه فلسطین با عکس‌العمل و واکنش شدید مردم مسلمان جهان مواجه خواهد شد.

رضوی ادامه داد: بن سلمان نشان داده که اطلاع تاریخی و سیاسی ندارد. حتی جریان‌های افراطی هم که در عربستان وجود دارند به این موضوع واقف هستند که یکی از خط قرمزها برای مسلمانان قدس است.

وی خاطر نشان کرد: فکر می کنم اقدام بن سلمان دستوری و هنجارشکن بوده و او تلاش دارد خود را شخصیتی نوظهور و جدید نشان دهد. شاهد هستیم که آمریکا، رژیم صهیونیستی و استعمار تلاش کرده‌اند تا از شخصیت های جاه‌طلبی مانند بن سلمان استفاده کنند. نمونه آن هم جاه‌طلبی‌های صدام بود که خیلی سریع او را کنار گذاشتند و لذا فکر می کنم بن سلمان هم به همان نقطه می‌رسد.

این کارشناس مسائل فلسطین در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر و کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: حوادثی که از روز زمین اتفاق افتاد، یک سری تظاهرات و اعتراض هایی را در کرانه باختری و غزه به دنبال داشت و تشدید تظاهرات حکایت از عزم جدی مردم فلسطین دارد و مردم فلسطین این عزم جدید را در خود به وجود آورده‌اند و اقدام جدیدی  را انجام می دهند. به احتمال قوی این عزم جدید با همت گروه‌های مقاومت، حماس، جهاد اسلامی و … است.

رضوی ادامه داد: در این مسئله باید در نظر داشت مردم نسبت به قبل جدیت بیشتری در اقدامات خود دارند. از طرف دیگر شاهد یک برنامه ریزی منسجم و منظم هستیم و این برنامه ریزی بدون همکاری گروه‌ها و سازماندهی آنها نمی تواند صورت گیرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد این اتفاقات تا زمان انتقال سفارت ادامه داشته باشد و این موضوعات ارتباط منطقی‌ای با هم دارند. البته این عزمی که در مردم به وجود آمده می تواند به نوعی تحریک شده توسط اقدامات افراطی امثال ترامپ و نتانیاهو باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان اظهار کرد: باید سازمان‌های منطقه‌ای و اسلامی مانند سازمان همکاری‌های اسلامی، اتحادیه عرب و اتحادیه علمای جهان اسلام نقش خود را در مسئله فلسطین ایفا کنند. در حالی که صدایی از کسی در نمی آید و این سازمانها باید جایگاه خود را نشان داده و به طور جدی در این مسئله ورود کنند.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *