جدیدترین مطالب

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

نگاه بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه، که ذهنشان آکنده از تصاویر مصائب فلسطینی است، به ایران، که به تنهایی جلوی اسرائیل ایستاده، هیچگاه تا این اندازه مثبت نبوده است.

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

أحدث المقالات

اوکراین با ده‌ها پهپاد تاسیسات انرژی روسیه را هدف قرار داد

خبرگزاری رویترز از قول یک منبع اطلاعاتی اوکراین از حمله گسترده این کشور به تاسیسات انرژی روسیه خبر داد. بر اساس این گزارش، پهپادهای اوکراینی یک تاسیسات ذخیره سوخت و سه پست برق را مورد هدف قرار داده‌اند. وزارت دفاع روسیه نیز حملات گسترده اوکراین با پهپادهای دوربرد در بامداد روز شنبه اول اردیبهشت را تایید کرده است.

واکنش ترکیه به تحویل چهار روستا از سوی ارمنستان به باکو: این تحول مثبت گام مهمی در جهت امضای توافقنامه صلح است

امور خارجه ترکیه  روز شنبه از  تحویل چهار روستا از سوی ارمنستان به  جمهوری آذربایجان استقبال کرد. وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما از توافقی که در نشست کمیسیون دولتی تعیین حدود مرزهای دولتی بین آذربایجان و ارمنستان مورد بازگشت چهار روستا  به باکو استقبال می‌کنیم.»

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

نگاه بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه، که ذهنشان آکنده از تصاویر مصائب فلسطینی است، به ایران، که به تنهایی جلوی اسرائیل ایستاده، هیچگاه تا این اندازه مثبت نبوده است.
Loading

حمله به سوریه آسیب‌پذیری مثلث پرمدعای غربی را به نمایش گذاشت

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: حمله به سوریه نه تنها از کمترین ارزش نظامی برخوردار نیست بلکه نمایشی از ضعف و آسیب پذیری آمریکا، فرانسه و انگلیس، این مثلث پرمدعای غربی را به نمایش گذاشت.

سید محمد علی حسینی درباره حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت: این سه کشور بهتر از همه می دانند که کاربرد سلاح شیمیایی توسط حکومت سوریه که در آستانه یک پیروزی بزرگ و کلیدی در حومه دمشق بود، یک اتهام بی اساس و فریبکارانه و یک دروغ بزرگ بود.
وی افزود: اگر اتهام این کشورها پایه و اساسی داشت و از کمترین پشتوانه و مدارک قابل استناد برخوردار بود، به نمایندگان و بازرسان سازمان منع سلاحهای شیمیایی اجازه می دادند تا به سوریه سفر کنند و ارزیابی میدانی خود را اعلام کنند. سپس این قضیه را از مسیری که قوانین بین المللی پیش بینی کرده بود، دنبال می کردند تا اقدام آنان از حمایت جامعه بین الملل و افکار عمومی نیز برخوردار شود.
سفیر پیشین ایران در ایتالیا تاکید کرد: این در حالی است که سه کشور مهاجم به دلیل جرم بزرگی که مرتکب شدند با مخالفت شدید کشورهای مختلف از جمله برخی از هم پیمانان خود نیز روبرو شده و احزاب و گروههای داخلی این کشورها نیز با این اقدام به مخالفت برخاستند.
حسینی از نکات مورد اهمیت این اقدام را نقض بدیهی ترین قوانین بین المللی و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک کشور دانست و گفت: اقدام جنون آمیز آمریکا و دو کشور متحد دیگر این کشور با هر هدف و نیتی که صورت گرفته است، هیچ توجیهی جز زورگویی، قلدری و افسارگسیختگی این سه قدرت قدیمی ندارد.
وی با بیان اینکه حمله نظامی به سوریه حتی از کمترین ارزش نظامی نیز برخوردار نیست گفت: این حمله نمایشی از ضعف و آسیب پذیری این مثلث پرمدعای غربی را به نمایش گذاشت.
سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه حمله موشکی به نقاط مختلف سوریه رابا توجه به ارزیابی کارشناسان نظامی، ناموفق و ناکارآمد اعلام کرد و گفت: این اقدام به قصد بازسازی معنوی و روحی گروههای تروریستی تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده که تاثیری کاملا معکوس داشته و آنها را بیش از پیش مایوس و ناامید کرده است.
وی تاکید کرد: این عملیات جنایتکارانه بخوبی نشان داد که علیرغم هیاهو و جنجال پر سر و صدای آمریکا و دنباله های غربی اش، آنها جرات و جسارت گسترش دامنه منازعات در منطقه را ندارند.
حسینی افزود: دلیل اصلی عقب نشینی آنها و محدود ساختن این عملیات و اعلام سریع خاتمه آن از سوی مقامات این سه کشور تایید این واقعیت است.
وی همچنین به موضوع مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه نیز اشاره کرد و گفت: عملیات نمایشی این مثلث غربی ضربه موثری بر روند مذاکرات ژنو که خود از بانیان آن هستند و چند سالی است مدعی تلاش برای یافتن راه حل سیاسی برای حل و فصل مسئله سوریه هستند، وارد ساخت.
سفیر پیشین ایران در ایتالیا درباره این حمله از منظر حقوق بین الملل گفت: اساسا ماهیت رژیم های استکباری و یکجانبه گرا مانند آمریکا موجب می شود که از هیچ قانون و قاعده ای که با روح تجاوزگرانه آنها سازگاری ندارد پیروی و تبعیت نکنند و منویات و تصمیمات خود را همواره با تهدید و تحریم و اعمال زور و فشار به پیش برند.
حسینی اضافه کرد: مقامات آمریکایی بارها در قضایای مختلف از جمله در همین قضیه اخیر سوریه آشکارا اعلام کردند که چنانچه نهادهای ذیربط بین المللی و یا کشورهای هم پیمان آنها نیز مخالف تصمیم واشنگتن باشند، این کشورها تصمیم خود را عملیاتی خواهند ساخت.
سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در پایان افزود: البته این رویه جاه طلبانه بدون هزینه در ابعاد مختلف نخواهد بود.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *