جدیدترین مطالب

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

روایت خبرگزاری روسی از سخنان جلالی درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

تهران-ایرنا- تاس خبرگزاری روسی به نقل از کاظم جلالی سفیر تهران در مسکو گفت: عملیات تلافی جویانه علیه رژیم صهیونیستی کامل شده است، اما ایران در صورت هرگونه حمله ای به اسرائیل و همدستان غربی اش با ابزار و قدرت بیشتری پاسخ می دهد.

دستان خالی غرب برای دلداری بی‌بی

لندن – ایرنا – کشورهای غربی درحالی برای دلداری سران رژیم اسرائیل درپی عملیات کوبنده وعده صادق، به تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران متوسل شده‌اند که اولا چوب خط تحریم‌های تسلیحاتیِ غرب علیه ایران پرشده و اهرمی برای فشار بیشتر باقی نمانده و در ثانی توان نظامی ایران هرگز تابع و در بند محدودیت‌های غیرقانونی وضع شده از سوی طرف‌های غربی نبوده است.

سیاستمدار اسپانیایی وضع تحریم علیه ایران را ریاکارانه خواند

تهران- ایرنا- «یونه بلارا» رهبر حزب پودموس اسپانیا از «ریاکاری» اتحادیه اروپا در وضع تحریم علیه ایران و چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این اتحادیه را به همدستی در کشتار فلسطینی‌ها متهم کرد.

واکنش رژیم صهیونیستی به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

تهران-ایرنا-یسرائیل کاتس وزیر امورخارجه این رژیم نیز در واکنش به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد از سوی آمریکا گفت: به ایالات متحده به خاطر وتو این قطعنامه تبریک می گویم.

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

تهران- ایرنا- فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپادها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.

وزرای خارجه ایران و امارات درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

نیویورک – ایرنا- شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، درباره تحولات منطقه ای گفتگو و رایزنی کردند.

Loading
سفیر روسیه در تهران مطرح کرد

برنامه موشکی ایران هیچ ربطی به برجام ندارد

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: سفیر روسیه در تهران گفت، برنامه موشکی ایران که به ادعای غربی‌ها تخریب گرایانه است هیچ ربطی به برجام ندارد.

لوان جاگاریان در پاسخ به پرسشی درباره موضع روسیه در خصوص سیاست ضد برجامی ترامپ گفت: چندین بار تأکید کرده ایم که طرفدار تجدید نظر در متن برجام نیستیم.

وی تصریح کرد: ما به نتایج مذاکراتی که پشت پرده در برخی پایتخت های اروپایی میان آمریکا و تروئیکای اروپایی انجام می شود صرف نظر از محتوای آن پایبند نیستیم زیرا بدون روسیه، چین و ایران انجام می شود.

جاگاریان برجام را سندی بسیار خوب، متعادل، مقبول همه طرف ها و تا اندازه زیادی تضمین کننده امنیت در منطقه دانست.
وی با ابراز تأسف بسیار از تلاش های ضدبرجامی آمریکا اظهار داشت: اینگونه اقدامات آمریکا این پرسش را مطرح می کند که «آیا می توان به دولت آمریکا اعتماد داشت؟».

سفیر روسیه افزود: ما تأکید کرده ایم که اوباما این سند را امضا کرده است اما اکنون می گویند باید در آن تجدید نظر شود.

جاگاریان تأکید کرد: برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران، سیاست منطقه ای تهران که به ادعای غربی ها تخریب گرایانه است یا مسائل حقوق بشری هیچ ربطی به برجام ندارد.
وی گفت: اگر ایران برای گفتگو درباره این موضوعات موافقت کند مشکلی نمی بینیم اما بدون موافقت تهران این کار ممکن نیست.

جاگاریان افزود: البته ایران برای گفتگو درباره برخی مسائل منطقه ای مانند بحران یمن اعلام آمادگی کرده است اما آنان این آمادگی را ندارند.

سفیر روسیه در تهران بار دیگر تأکید کرد: سیاست فشار و تهدید آنان علیه ایران بی نتیجه خواهد ماند زیرا روسیه و چین چندین بار اعلام کرده اند که به توافق هسته ای پایبند هستند.
افشاگری سفیر روسیه از انتقال داعش در افغانستان

سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در تهران از جابجایی تروریست های داعش با چرخ بال های عجیب و غریب آمریکایی در ایالات مختلف افغانستان خبر داد.
لوگان جاگاریان گفت: ما چندین بار درباره انتقال تروریست های داعش از سوریه و عراق به افغانستان از آمریکایی ها سؤال کرده اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.
وی افزود: ما می بینیم که نیروهای داعش را پس از انتقال به افغانستان از مرکز این کشور با بالگردهای بسیار عجیب و غریب به برخی ولایات شمالی مانند بدخشان و دیگر ولایات هم مرز با کشورهای آسیای مرکزی منتقل کرده اند.

.سفیر روسیه گفت: البته ما تلاش می کنیم که جلوی آمریکایی ها را بگیریم و می دانیم که آنان در ادعای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر جدی نیستند که در این باره پرسش های بسیاری را مطرح می کنیم اما متأسفانه نمی توانند به آن پاسخ بدهند
تأثیر تجاوز امریکا به سوریه؛ کمی بیش از صفر

سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در تهران، تأثیر تجاوز امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را کمی بیش از صفر دانست.
لوان جاگاریان با تبیین اهداف و جوانب مختلف تجاوز امریکا و متحدانش به سوریه گفت: آقایان پوتین و لاوروف و دولت روسیه چند بار تأکید کردند که حمله امریکا خلاف منشور سازمان ملل متحد بود و مجوز شورای امنیت را نداشت.

وی افزود: یکی از اهداف این حمله غیرقانونی و تجاوزکارانه، برکناری دولت قانونی جمهوری عربی سوریه و آقای بشار اسد بود، آنان می بینند که نقش شان در سوریه مؤثر و حضور نظامی شان در این کشور قانونی نیست زیرا از آنان دعوت نشده است، به این علت تصمیم گرفتند که از زور استفاده کنند.

جاگاریان اضافه کرد: آنان می بینند که ایران، روسیه و ترکیه در سوچی و به ویژه در آستانه به نتایج بسیار خوبی رسیدند در حالی که امریکا و متحدانش خارج از بازی هستند و به این علت تصمیم گرفتند که به خاک سوریه تجاوز کنند.
وی گفت: ما چندین بار اعلام کرده ایم که آمادگی داریم به دولت سوریه کمک نظامی کنیم و قابلیت نظامی این کشور را تقویت کنیم و چندین گزینه به ویژه تحویل سامانه ضد موشکی S300 را مد نظر داریم که در حال بررسی آن هستیم.
این مقام روس درباره اینکه چرا گستره تجاوز امریکا و متحدانش به سوریه محدود بود اظهار داشت: در مجموع اثر این تجاوز کمی بالاتر از صفر است به همین علت تلاش می کنند که دیگر در این باره حرفی نزنند به ویژه آنکه بیش از 100 موشک شلیک کردند اما بیش از70 موشک نابود شد.
جاگاریان افزود: سوری ها باوجود بهره مندی از سامانه های دفاعی قدیمی مانند اس 125 و اس 200 که تولید شوروی سابق است توانستند بسیاری از موشک های شلیک شده را نابود کنند.
وی گفت: امریکا و متحدانش می ترسیدند که آسیبی به نیروهای مسلح روسیه مستقر در سوریه وارد شود و شما می دانید که فقط حضور نظامی روسیه و ایران در خاک سوریه قانونی است.

جاگاریان افزود: نیروهای مسلح ما در طرطوس و دیگر مناطق سوریه مستقرند و در آنجا سامانه های بسیار جدید و پیشرفته مانند اس400 در اختیار دارند و به آنان هشدار داده بودیم که اگر آسیبی به نیروهای مسلح ما وارد شود پاسخ دندان شکنی به آنها خواهیم داد و آنان این موضوع را می دانستند.

وی گفت: باردیگر تاکید می کنم که ما آمادگی کامل داریم که به دوستان سوری کمک نظامی بدهیم.
این دیپلمات ارشد روس همچنین درباره تاثیر تجاوز اخیر امریکا به سوریه بر اعتبار جهانی این کشور اظهارداشت: تاثیری بسیار منفی خواهد داشت ما اعلام کرده ایم که سطح اعتمادمان به آمریکا پایین تر رفته است و به صفر می رسد البته هنوز به صفر نرسیده است اما به آن نزدیک می شویم.
جاگاریان گفت: متاسفانه این رویکرد، ابزاری قدیمی است وقتی دولت یا رئیس جمهوری با مشکلات جدی داخلی مواجه می شود و مردم ناراضی هستند تلاش می کنند بهانه و دشمنی در خارج از کشور بیابند تا فرافکنی کنند.

وی افزود: می بینیم که آقای ترامپ با مشکلات داخلی مواجه است، دولت انگلیس در موضوع برگزیت مشکلات جدی دارد و دولت فرانسه هم با مشکلات اساسی و اعتصاب عمومی مواجه است.

جاگاریان با ابراز تأسف از همراهی فرانسه با امریکا در تجاوز به سوریه گفت: وقتی درباره فرانسه و سیاست خارجی این کشور صحبت می کنیم همواره ذهن ما به یاد سیاست مستقل این کشور در دوره آقایان دوگل و ژاک شیراک می افتد اما اکنون می بینیم که دیگر مستقل نیستند.
وی همچنین درباره ادعای توئیتری ترامپ مبنی بر نیاز روسیه به کمک های امریکا پیش از تجاوز به سوریه تأکید کرد: این ادعا به هیچ عنوان درست نیست، آنان در قرن بیستم بیش از صد بار از تحریم علیه شوروی استفاده کردند و ما از این تجربه تلخ به خوبی یاد گرفته ایم، به این علت هیچ نیازی به کمک آنان نداریم.

جاگاریان روسیه را کشوری بزرگ، دارای اقتصادی مقتدر و دوستان بسیار در آسیا و امریکای لاتین دانست و افزود: گرچه از تحریم هایشان ضرر می کنیم اما آنان هم زیان می بینند زیرا همواره پاسخ داده ایم.

سفیر روسیه همچنین درباره علل عقب نشینی ترامپ از مواضع تند و تهدیدآمیز توئیتری اش پیش از تجاوز به سوریه گفت: دیپلماسی توئیتر جدی نیست، زمانی که ترامپ رئیس جمهور امریکا شد انتظار داشتیم سیاستش تا اندازه زیادی عوض شود و ما آمادگی داشتیم، اما متأسفانه این طور نشد.
وی افزود: رئیس جمهور امریکا در توئیتش درست نوشت که رابطه ما با واشنگتن بدتر از زمان جنگ سرد است اما آغازگر و مقصر کیست؟ مقصر امریکاست و حتی اگر آقای ترامپ بخواهد این روابط را اصلاح کند نمی تواند چون امکاناتش از طرف کنگره و لابی ضد روسیه بسیار محدود است، با این حال ما برای همکاری دو جانبه اما در سطح برابر آمادگی داریم.

به تعهداتمان در روابط با تهران پایبندیم

سفیر جمهوری فدراتیو روسیه تأکید کرد: بدون تردید به تعهداتمان در قبال روابط با جمهوری اسلامی ایران پایبندیم.

لوان جاگاریان با رد ابراز نگرانی برخی کارشناسان مبنی بر احتمال سازش روسیه و امریکا در موضوع سوریه و پشت پا زدن مسکو به تعهداتش در قبال تهران، اظهار داشت: با استفاده از این فرصت می خواهم از دوستان ایرانی بابت همکاری های تنگاتنگ و ثمربخش در سطوح مختلف به ویژه در خصوص سوریه قدردانی کنم.

وی گفت: مقامات دو کشور رایزنی های منظمی دارند چنانکه آقایان پوتین و روحانی یکشنبه گذشته بار دیگر مکالمه تلفنی داشتند و فرصت خوبی بود که بر آمادگی روسیه برای ادامه همکاری های دوجانبه درباره سوریه و دیگر مسائل منطقه ای تأکید کنیم.
جاگاریان همچنین درباره تماس مقامات امریکا و روسیه پیش از تجاوز اخیر واشنگتن و متحدانش به سوریه گفت: ما همواره کانال های تماس با نظامیان امریکا داشته ایم و نظامیان دو طرف در سطوح مختلف حتی در سطح رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح با یکدیگر در ارتباطند.
وی افزود: این ارتباط دوجانبه بسیار مهم است زیرا نیروهای امریکایی نیز در مناطق مختلف سوریه حضور دارند و از تروریست ها حمایت می کنند. ما به امریکایی ها گفته ایم که از تروریست ها در داخل سوریه حمایت می کنند.
این دیپلمات ارشد روس حضور نیروهای امریکایی در سوریه را غیرقانونی دانست و اضافه کرد: این نوع کانال های تماس با نیروهای مسلح امریکا در سوریه برای جلوگیری از حوادث ناگوار بسیار مهم است و زمانی که هیاهوی پیش از حمله سوریه آغاز شد ما مشاهده کردیم که نظامیان امریکا بیشتر واقع بین بودند.

روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند بلکه هشدار می دهد
جاگاریان همچنین درباره هشدار مقامات روسیه مبنی بر بی پاسخ نماندن تجاوز امریکا به سوریه تأکید کرد: ما هیچ کشوری اعم از امریکا و کشورهای غربی را تهدید نمی کنیم بلکه هشدار می دهیم مثلاً وقتی ما را تحریم می کنند ما هم تحریمشان می کنیم.

وی افزود: به عنوان نمونه در پی تحریم اخیر امریکا علیه کشورمان، دولت و پارلمان روسیه در حال بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم برای اقدامات ضد تحریمی علیه امریکا هستند.

جاگاریان هشدار داد: اقدامات امریکا در سوریه بی پاسخ نخواهد ماند و آنان با پاسخ ما مواجه خواهند شد که عواقبی بسیار منفی دارد، حالا می بینید که چه می شود؛ بیش از این وارد جزئیات نمی شوم.
وی در پاسخ به این پرسش که این هشدار چقدر از جانب امریکا جدی گرفته شده است؟ گفت: نمی دانم باید از آنان بپرسید؛ آنان مرتکب اشتباهات بسیاری هستند چنان که عراق و لیبی را نابود کردند.

این مقام روس افزود: آقای قذافی برای جلوگیری از سفر مهاجران به اروپا دیواری ایجاد کرده بود اما غربی ها خودشان آن را تخریب کردند و الآن در پی متهم می گردند که مسئولیت را به گردنش بیندازند حال آنکه خودشان مقصرند، همیشه همین طور بوده است.
جاگاریان گفت: غربی ها زیاد درباره سوریه چانه می زنند اما چرا درباره رویدادهای افغانستان اصلاً صحبت نمی کنند؟ چون به نفعشان نیست؛ به آنان یادآوری می کنیم که چرا درباره روند سیاسی و اوضاع داخلی افغانستان صحبت نمی کنند و ترجیح می دهند در این باره سکوت کنند؟ این برخورد؛ دوگانه است.

اتهام غرب به دولت سوریه مبنی بر حمله شیمیایی به دوما
وی همچنین درباره اتهام غرب به دولت سوریه مبنی بر حمله شیمیایی به منطقه دوما و نقش انگلیس در این باره گفت: نظامیان ما در این منطقه ذخایر زیادی از مواد شیمیایی را کشف، خنثی و رسانه ای کردند و ادعای آنان علیه دولت سوریه، دروغ و ادعایی اثبات نشده است.

جاگاریان تصریح کرد: مشابه این دروغ را در سال 2003 از آقایان کالین پاول وزیر دفاع وقت امریکا و تونی بلر نخست وزیر وقت انگلیس شنیدیم که البته بعداً آقای بلر عذرخواهی کرد.

وی افزود: در سال 2003 چنین دروغی گفتند پس چرا باید با وجود آن دروغگویی به آنان اعتماد کنیم؟ اکنون هم که آن دروغ را یادآوری می کنیم، هیچ توضیحی ندارند چون خوششان نمی آید.
جاگاریان اضافه کرد: آن زمان دروغ می گفتند و اکنون هم دروغ می گویند. با آغاز به کار بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی نتایج این موضوع مشخص می شود، ما به فعالیت این بازرسان کمک می کنیم و نظامیان سوریه نیز به آنان کمک می کنند و امنیتشان تضمین شده است.

کلاه سفیدها؛ تهیه کننده فیلم های ساختگی از حمله شیمیایی
سفیر روسیه همچنین درباره بازداشت شماری از نظامیان انگلیسی در سوریه گفت: من اطلاعاتی در این باره ندارم فقط این خبر را شنیدم

اما برای همگان روشن است که انگلیسی ها، فرانسوی ها و امریکایی ها در سوریه حضور دارند و با اقدامات خرابکارانه، خلاف خواست دولت قانونی سوریه اقدام و از نیروهای ضد دولتی حمایت می کنند.

جاگاریان همچنین درباره بازداشت افرادی که از صحنه سازی حمله شیمیایی در سوریه تصویر برداری کردند، اظهار داشت: این افراد که فیلم های ساختگی را تهیه کردند، اعضای گروه کلاه سفیدها هستند که با تروریست ها همکاری و از امریکا و دیگر کشورهای غربی کمک های مالی دریافت می کنند.

چرخش سیاسی ترکیه و حمایت از تجاوز اخیر امریکا به سوریه
وی همچنین درباره چرخش سیاسی ترکیه و حمایت از تجاوز اخیر امریکا به سوریه گفت: ترکیه طبعاً دستور کار خود را دارد و به عنوان همسایه سوریه نگران وضع داخلی سوریه به ویژه حضور کردها در مناطق شمالی این کشور است.

جاگاریان افزود: کردهای معترض سوریه از امریکا کمک نظامی و مالی دریافت می کنند و واشنگتن آنها را تشویق کرد و این نگرانی های ترکیه قابل درک است، به هر حال ترکیه شریک مهم ایران و روسیه به ویژه در موضوع روند سیاسی در آستانه است.

وی اضافه کرد: نه فقط روسیه روابط خوبی با ترکیه دارد که ایران نیز از روابط خیلی خوبی با این کشور برخوردار است و علاوه بر تبادل هیئت های سیاسی دو کشور و سفر متقابل آقایان روحانی و اردوغان به پایتخت ها، همکاری های تنگاتنگی میان دو کشور برقرار است.
جاگاریان تأکید کرد: ادامه همکاری ایران و روسیه با دولت آقای اردوغان بسیار مهم است چنانکه آقایان روحانی و اردوغان نیز اخیراً با یکدیگر مکالمه تلفنی داشته اند.

این دیپلمات ارشد روس درباره ادامه تجاوز ترکیه در خاک سوریه گفت: کردهای سوری از ابتدا مرتکب اشتباه شدند که ضد دولت آقای بشار اسد جنگ کردند، آنان نباید این کار را می کردند پس بر عهده خودشان است، آنان فریب امریکا را خوردند و نباید این کار را می کردند.

وی با اشاره به کانال های مختلف برای ارتباط با ترکیه به منظور تبادل نظر با این کشور ابراز امیدواری کرد: ایران و روسیه با ترکیه به فهم متقابل برسند.
جاگاریان درباره نقش عربستان در تجاوز اخیر امریکا به سوریه گفت: موضع عربستان در خصوص سوریه مشخص و با برخورد ایران و روسیه با سوریه متفاوت است اما به هر حال کانال های تماس با ریاض را داریم و این برای فهم بهتر و بیشتر در روابط دو جانبه بسیار مهم است.

اعتماد بیش از حد به غربی ها؛ بزرگترین اشتباه روسیه

سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در تهران تصریح کرد: بنا بر اعلام آقای پوتین بزرگترین اشتباه روسیه اعتماد بیش از حد به غربی ها بود.

لِوان جاگاریان با تبیین مواضع روسیه در قبال گسترش ناتو به شرق و خط قرمز این کشور گفت: خط قرمز ما این است که آنان جرئت حمله به ما را داشته باشند، اخیراً با حضور آقای پوتین قابلیت های جدید تسلیحاتی روسیه به نمایش گذاشته شد و موشک ها و دیگر تسلیحات ما بسیار پیشرفته است.

وی افزود: آمریکا پس از فروپاشی شوروی بسیار تلاش کرد دولت آقای یلتسین را قانع کند که ناتو به شرق گسترش نمی یابد اما دروغ گفتند و قلمرو نفوذ ناتو گسترش یافت و در پی این اتفاق بود که وقتی از آقای پوتین پرسیدند بزرگترین اشتباه روسیه چه بود اعلام کرد، بزرگترین اشتباه، اعتماد بیش از حد به غربی ها بود.
جاگاریان تصریح کرد: متاسفانه اعتماد ما به غرب هنوز به صفر نرسیده اما به صفر بسیار نزدیک شده است.

روسیه کشوری نیست که با زبان اولتیماتوم با آن سخن بگویند
این دیپلمات ارشد روس همچنین درباره نتایج بررسی های پرونده اسکریپال و تقابل مسکو و لندن در این باره گفت: از ابتدا برای همکاری در این پرونده اعلام آمادگی کردیم اما مقامات انگلیس به ما اولتیماتوم دادند که 24 ساعته باید بپذیریم که آقای اسکریپال و دخترش را مسموم کرده ایم آن هم بدون هیچ سند، دلیل و اثبات. اما این نمی شود؛ روسیه کشوری نیست که با زبان اولتیماتوم با آن سخن بگویند.

وی افزود: آنان دیپلمات های ما را اخراج کردند و ما نیز دیپلماتهایشان را اخراج کردیم با این حال آمادگی داریم که با آنان گفتگو و برای بازرسی همکاری کنیم.

جاگاریان با بیان اینکه ما چند پرسش از مقامات انگلیسی داریم اظهار داشت: در این اواخر چند تبعه روس در انگلیس کشته شدند یا خودکشی کردند یا کمک کردند که خودکشی کنند، من نمی دانم اما چند پرسش مطرح کردیم نه به عنوان اولتیماتوم اما جوابی دریافت نکردیم.
وی تاکید کرد: دختر آقای اسکریپال شهروند روسیه است و طبق قوانین بین المللی باید به او دسترسی داشته باشیم و کارمندان سفارت روسیه باید به او دسترسی کنسولی داشته باشند اما اجازه نمی دهند و این خارج از فهم ماست.
این مقام روس افزود: آنان می گویند دختر آقای اسکریپال تمایلی به این کار ندارد اما ما اصلا اعتماد نداریم که این تمایل وجود دارد یا ندارد؛ متاسفانه خود او در این باره تصمیم گیرنده نیست.

هشدار به امریکا و غرب؛ پاسخ فوری به اقدامات خصمانه

جاگاریان همچنین درباره فرجام روابط روسیه با آمریکا و غرب گفت: متاسفانه روابط دو طرف به سطح بسیار پایینی رسیده است اما ما آغازگر و مقصر نیستیم. ما بسیاری از دیپلمات های آمریکا را اخراج و کنسولگری این کشور را در سن پترزبورگ تعطیل کردیم و دیپلمات های چند کشور اروپایی را که دیپلمات های ما را اخراج کرده بودند اخراج کردیم.

وی تاکید کرد: ما هشدار دادیم که اگر به اقدامات خصمانه شان ادامه دهند پاسخ ما هم فوری خواهد بود و دیدیم که برخی کشورها اصلا تمایلی به اینگونه اقدامات علیه ما نداشتند اما تحت فشار و تهدید امریکا و انگلیس مجبور بودند و چاره دیگری وجود نداشت.

فقط لبخند می زنم؛ در مقابل اتهام مداخله روسیه در انتخابات امریکا
سفیر روسیه همچنین درباره ادامه اتهام علیه روسیه در امریکا مبنی بر مداخله مسکو در انتخابات این کشور و پیامدهای این پرونده بر اختلافات داخلی در واشنگتن تصریح کرد: من فقط لبخند می زنم. کشوری که در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله می کند مدعی دخالت روسیه است چنانکه پیشتر، چند دولت در امریکای لاتین به علت اقدامات سازمان جاسوسی امریکا برکنار شدند و در ایران نیز مصدق را برکنار کردند؛ من اصلا چیزی در این باره نمی گویم و فقط می توان در این باره لبخند زد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *