جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

Loading
نگاهی به نتیجه انتخابات لبنان

موسم تغییر در غرب آسیا

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین: سفیر اسبق ایران در بیروت با اشاره به پیروزی حزب الله در انتخابات لبنان گفت: فصل تغییر به نفع محور مقاومت در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه فرا رسیده است.

احمد دستمالچیان با اشاره به اینکه گروه 8 مارس و 14 مارس از گروه های عمده سیاسی در لبنان هستند، گفت: گروه 8 مارس محور ائتلاف مقاومت است که بیشتر طوایف در آن عضویت دارند و گروه 14 مارس هم که حزب المستقبل آقای سعد حریری است.
وی افزود: محور مقاومت در انتخابات این دوره 2 شعار اصلی عمران و آبادانی لبنان و جوانگرایی را مطرح کرد که رای آورد.
دستمالچیان با اشاره به مشارکت بالای ملی در انتخابات این دوره لبنان، اضافه کرد: این نشان می دهد تز مقاومت، تز پیروزی، صلح طلبی و ثبات است خلاف کسانی که در پی جنگ بودند و محور جنگ طلب در مثلث امریکا، اسرائیل و عربستان تشکیل داده بودند.
وی گفت: حزب الله و مقاومت موجب صلح و امنیت در لبنان شد در حالی که دشمنان می خواستند آن را تجزیه کنند.
سفیر اسبق ایران در بیروت گفت: با توجه به نتیجه انتخابات، شکل سیاسی آینده لبنان تغییر خواهد کرد و تصویب قوانین باید از فیلتر نمایندگان طرفدار حزب الله رد شود و قوانین ضد حزب الله تصویب نخواهد شد و لبنان جدیدی با بوی مقاومت و جهاد متولد خواهد شد.
دستمالچیان افزود: فصل تغییر در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه فرا رسیده است تغییرات در سطوح مختلف اجتماعی و سیاسی و اضمحلال نظم قدیم و انتقال به نظم جدید در حال رخ دادن است و محور شر و خیر در این زمینه در حال جنگ هستند.
وی افزود: الهام بخشی انقلاب اسلامی و درایت های بسیار هوشیارانه مقام معظم رهبری در حال رسیدن به سرانجام است و عصر ایران انقلاب و محور مقاومت فرا رسیده است.

اثرگذاری انتخابات لبنان بر عراق و یمن

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا هم با اشاره به قانون انتخابات در لبنان و تغییرات آن گفت: در این دوره 128 نماینده از لبنان و 6 نماینده (سه مسلمان و سه مسیحی) از کشورهایی هستند که لبنانی ها در آن حضور داشتند و تعداد نمایندگان این دوره به 134 نفر افزایش یافت.

صدرالحسینی با بیان اینکه میزان مشارکت در سطح ملی بسیار افزایش یافت افزود: عملیات روانی شدید و سنگینی وجود داشت اما مردم ثابت کردند به دموکراسی اعتقاد دارند و به آن احترام می گذارند.

وی با اشاره به دخالت کشورهای خارجی از جمله استعمار کهن فرانسه در لبنان گفت: امریکایی ها در منطقه با بن بست راهبردی مواجه شدند و در جاهایی از عربستان و در برخی مواقع از بازیگران سنتی مثل فرانسه بهره بردند.
این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: استراتژی ترساندن از طریق سلاح ها و نیروی نظامی استراتژی دائمی نظام سلطه است اما انقلاب اسلامی به منطقه شجاعت داده است.
صدرالحسینی گفت: عربستان از یک سال پیش همه امکانات خود را به میدان آورد تا فضای آرام لبنان را به هم بریزد و این انتخابات به تاخیر بیفتد اما همه این ها با درایت حزب الله حل و فصل شد.
وی افزود: پیروزی محور مقاومت در لبنان بر روی انتخابات 22 اردیبهشت عراق و مردم یمن هم تاثیر خواهد گذاشت و مقاومت مردم مظلوم این کشور افزایش خواهد یافت و برای مردم بحرین و بقیه منطقه نیز نقطه امید است.
صدرالحسینی با بیان اینکه هسته های مقاومت در حال تبدیل شدن به دولت مقاومت است، ادامه داد: به هم پیوستگی دولت های عراق، لبنان، سوریه و ایران قدرت عظیمی در مقابل نظام سلطه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *