جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

Loading
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

ایرباس و بوئینگ اولین آزمون برجامی اروپا

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین - رسانه‌ها: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه تعیین تکلیف ایرباس و بوئینگ اولین آزمون برجامی اروپا در مقابل آمریکا بود، گفت: لغو این قرارداد زمینه ناامیدی ایران نسبت به مواضع اروپایی را فراهم خواهد کرد.

حشمت الله فلاحت پیشه در توضیح وضعیت فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران بعد از خروج آمریکا از برجام، گفت: با توجه به جزئیات قرارداد جمهوری اسلامی با شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس باید خسارت مربوط به ایران به موجب لغو این قراردادها بعد از خروج آمریکا از برجام پرداخت شود.

خسارات لغو قرارداد بوئینگ و ایرباس باید به ایران پرداخت شود

نماینده مردم اسلام‌آباد و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها بر روی صنایع حساس دنیا به ویژه صنایع هواپیمایی بیش از 10 درصد سرمایه گذاری کردند، تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها برای استفاده از این صنایع به عنوان ابزار فشار در دست آمریکایی‌ها صورت گرفته است.

مسئولان وزارت راه و شهرسازی پیگیر جبران خسارات باشند

وی افزود: شرکت‌های بوئینگ و ایرباس اعلام کردند که تابع تصمیم واشنگتن هستند لذا با توجه به نوع قراردادهای بین‌المللی، جبران خسارت ایران به دلیل لغو فروش هواپیما باید دنبال و پیگیری شود، مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این زمینه باید پاسخگو و پیگیر باشند.

ایرباس و بوئینگ اولین آزمون برجامی ایستادگی اروپا در مقابل آمریکا بود

فلاحت‌پیشه در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی با توجه به توصیه‌های مکرر اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام موضع منعطفی اتخاذ کرد، ایران در مقابل در خواست‌های مکرر اروپایی‌ها خواسته تا آنها به صورت عملی در مقابل شکست برجام ایستادگی کنند اما ایرباس و بوئینگ از اولین آزمون‌ها بود که نشان از عدم ایستادگی اروپایی‌ها رد مقابل آمریکا دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراتی اسلامی، گفت: آمریکایی‌ها باید برای لغو قرارداد ایرباس و بوئینگ خسارت پرداخت کنند اما لغو این قرارداد زمینه ناامیدی جمهوری اسلامی نسبت به مواضع اروپایی‌ را تعبیه خواهد کرد.
وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از اعلام خروج این کشور از برجام گفت که مجوز فروش هواپیماهای مسافربری دو شرکت بوئینگ و ایرباس به ایران لغو خواهد شد.

منبع: خانه ملت

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *