جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

تنش در دریای جنوبی چین / رئیس‌جمهور فیلیپین: به حملات خطرناک چین، واکنش نشان خواهیم داد

فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهوری فیلیپین روز پنجشنبه هشدار داد که کشورش به «حملات خطرناک» گارد ساحلی چین واکنش نشان خواهد داد. سخنان رئیس‌جمهوری فیلیپین از تشدید تنش در روابط چین و فیلیپین حکایت دارد. دو کشور بر سر مالکیت و کنترل آب‌های دریای جنوبی چین اختلاف دارند. ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی از دیگر طرف‌هایی هستند که ادعاهایی را در مورد آب‌های جنوبی چین مطرح کرده‌اند.

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است / احیای مرزهای اوکراین پس از شوروی در سال ۱۹۹۱، غیرقابل قبول است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته که طرح صلح پیشنهادی اوکراینی از آن جهت بی معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. نماینده عربستان در این مسابقه رومی القحطانی خواهد بود که تا کنون در چند مسابقه دختر شایسته از جمله مسابقه دختر شایسته عربستان سعودی، دختر شایسته صلح عرب و دختر شایسته خاورمیانه برنده شده است. مسابقه دختر شایسته جهان در سال ۲۰۲۴ قرار است ماه سپتامبر در مکزیک برگزار شود.

Loading
دکتر خرازي:

فروپاشی احتمالی برجام؛ اختتام تعهدات ایران

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ | دیدگاه, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تأکید کرد: اروپایی ها می دانند برجام اگر با فروپاشی کامل مواجه شود ایران دلیلی ندارد تعهدات خود را ادامه دهد.

دکتر کمال خرازی در حاشیه دیدار هیأت علمی و دانشگاهی فرانسوی افزود: اگر برجام کاملا فروبپاشد در آن صورت ایران مسیر خودش را انتخاب خواهد کرد و این آمادگی در کشور ایجاد شده است.
وی خطاب به اتحادیه اروپا یادآور شد: آنان باید به خوبی از خطرهای امنیتی که شکست برجام می تواند داشته باشد مطلع باشند و بدانند شکست برجام چه وضعی در منطقه ایجاد خواهد کرد.
خرازی گفت: برای نمونه، اگر جمهوری اسلامی ایران نقش خود را در مواجهه با تروریسم ایفا نکند می تواند تأثیر منفی در کل منطقه داشته باشد و اروپایی ها هم از این تأثیر مستثنا نخواهند بود بنابراین آنان غیر از منافع اقتصادی که در ایران دارند منافع امنیتی شان با حفظ برجام مرتبط است.
رئیس شورای رهبردی روابط خارجی افزود: قرار است اروپایی ها طی روزهای آینده تضمین عینی برای ادامه برجام ارائه کنند البته این تضمین باید مورد حمایت کل اروپا قرار گیرد.
وی با اشاره به دیدار با هیأت آکادمیک فرانسوی گفتگوهای علمی میان مراکز علمی و پژوهشی و رسانه ای دو کشور را در فهم درست و مشترک از واقعیت ها مؤثر دانست و گفت: واقعیت این است که روابط فرانسه و ایران در طول تاریخ با فراز و نشیب همراه بوده است و مردم ما خاطرات تلخ و شیرینی از این روابط دارند که یک بخش آن مربوط به سهل انگاری فرانسوی ها در مبارزه با تروریسم و حمایت از عربستان سعودی است چرا که ما همواره شاهد حمایت های سعودی ها از تروریست ها در منطقه بوده ایم.
خرازی افزود: اگر مبارزه جدی جمهوری اسلامی ایران با تروریست ها در سوریه و عراق و منطقه نبود خطرهای امنیتی متوجه کل اروپا می شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *