جدیدترین مطالب

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

اسپوتنیک، تنها کانال رادیویی خارجی در ایران

از امروز، رادیو “گفتگو”، برنامه هفتگی مشترک “راهبرد شرقی” را روی آنتن می برد. در این کانال رادیویی، کارشناسان دو طرف به مدت یک ساعت در مورد شکل گیری نظم جهانی چند قطبی و چندفرهنگی بحث خواهند کرد.

فلج سیاسی آمریکا

اخبار را ورق می زدم به مطلبی که نشریه واشنگتن پست در باره امضای لایحه کمک های آمریکا به کی یف اشاره می کند رسیدم.

Loading
وزير اقتصاد فرانسه در گفتگو با راديو اروپا تشريح کرد

سه راهکار اروپا برای مقابله با تحریم ایران

۱۳۹۷/۰۲/۲۱ | اقتصادی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: با توجه به تحریم‌ها و مجازات‌هایی که آمریکا در نظر دارد علیه شرکت‌های اروپایی فعال در ایران اعمال کند، وزیر اقتصاد فرانسه سه گزینه را برای مقابله با این اقدام واشنگتن مطرح کرد.

برنو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه در گفتگو با رادیو اروپا یک اعلام کرد وقت آن رسیده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دفاع از خود در مقابل تحریم‌هایی که آمریکا قصد دارد علیه شرکت‌های خارجی فعال در ایران اعمال کند، در زمینه حاکمیت اقتصادی حرف‌های خود را به عمل تبدیل کنند.

وزیر اقتصاد فرانسه گفت در همین راستا قرار است امروز با همتای هلندی خود نیز دیدار کند و افزود: ما به همراه همه متحدان اروپایی‌مان به طور دسته جمعی با آمریکا برای حل مشکل شرکت‌هایی اروپایی که در ایران فعالیت دارند، گفتگو کنیم، اما از این طرف نیز ما باید گفتگویی میان خودمان (اروپایی‌ها) برای دفاع از حاکمیت اقتصادی‌مان داشته باشیم.

برنو لومر در بخش دیگر از سخنانش در این باره تصریح کرد: «در آخر ماه مه من با وزیران دارایی و اقتصاد فنلاند و آلمان دیدار می‌کنم و در چارچوب نشستی سه جانبه، درباره اینکه ما در پاسخ به تصمیمات آمریکایی‌ها برای اعمال فرا سرزمینی تحریم‌ها و مجازات تنبیهی بر  شرکت‌های خارجی چه کارها و اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم، چاره‌اندیشی می‌کنیم.

وی افزود: اروپایی‌ها روی سه پیشنهاد و پاسخ بسیار ملموس کار خواهند کرد: نخستین واکنش، مجموعه مقررات سال 1996 است. مجموعه مقرراتی که به اروپایی‌ها امکان می‌دهد اعمال فراسرزمینی تحریم‌ها و مقررات تنبیهی آمریکا را محکوم کند. مجموعه مقررات 1996 که به قانون«سد راه» نیز معروف است، در این سال برای دور زدن تحریم‌هایی که بر کوبا اعمال شده بود وضع شد. این قانون به شرکت‌ها و دادگاه‌های اروپایی امکان می‌داد به تحریم‌هایی که توسط دولت ثالثی علیه دولت دیگری اعمال شده است، تن ندهند و هرگونه آرای صادر درباره این چنین تحریم‌هایی در دادگاه‌های خارجی، ضمانت اجرایی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نداشته باشد. با این حال این قانون اروپایی هیچ‌گاه به مرحله اجرا در نیامد.

لومر افزود: اکنون که آمریکا تصمیم به تحریم شرکت‌های خارجی فعال در ایران گرفته است، ما می‌توانیم این ساز و کار را تقویت کنیم. دومین مسیر کاری که ما می‌توانیم در این خصوص داشته باشیم، ‌استقلال مالی اروپا است. در این خصوص حالا باید بررسی کنیم که چه ابزار مالی می‌توانیم به کار بگیریم که به موجب آن استقلال مالی ما در مقابل آمریکا تضمین شود.

وی تصریح کرد: سومین و آخرین شیوه‌ای که ما می‌توانیم در مواجهه با تحریم‌های آمریکا به کار گیریم، این است که ما نیز به سبک آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی داشته باشیم. اکنون در آمریکا بخشی برای کنترل دارایی‌های خارجی وجود دارد که به وزیر دارایی این کشور امکان می‌دهد فعالیت‌های شرکت‌های خارجی را که تصمیمات و تحریم‌های آمریکا را رعایت نمی‌کنند، ردیابی و مجازات کند. ما نیز باید دفتر کنترل دارایی‌ها داشته باشیم که به موجب آن بتوانیم بررسی کنیم که چه شرکت‌هایی که تصمیمات دولت‌های عضو اتحادیه اروپا را رعایت نمی‌کنند، تا  به شیوه آمریکایی‌ها مورد مجازات قرار گیرند.

لومر دو روز پیش نیز از استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواسته بود شرکت‌هایی فرانسوی را که در ایران مشغول به کار هستند، از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *