جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

انتقاد شدید نماینده فلسطین از نقض قطعنامه شورای امنیت توسط اسرائیل

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از نقض قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش بس فوری از سوی اسرائیل بشدت انتقاد کرد و گفت: اسرائیل با نقض قطعنامه شورای امنیت مرتکب جنایت می شود.

تدابیر جدید دیوان لاهه در رابطه با جنگ در غزه

دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه تدابیر جدیدی اتخاذ کرده که به موجب آن رژیم صهیونیستی ملزم به انجام اقدامات لازم و موثر جهت همکاری با سازمان ملل بدون هرگونه تاخیر است.

Loading

دکتر خرازی در گفتگو با الجزیره: رسیدن ایران به آستانه و بازدارندگی هسته‌ای موضوع پنهانی نیست/ مصلحت خاورمیانه؛ امحای سلاح کشتار جمعی

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر مخالفت ایران با وجود سلاح کشتار جمعی، از جمله سلاح هسته‌ای در غرب آسیا، تولید این سلاح را «خلاف باورهای ایران» و همین طور «خلاف ضرورت‌های امنیتی» کشورمان توصیف، اما در همین حال تصریح کرد توان ایران در دسترسی به آستانه هسته‌ای موضوع پنهانی نیست و نفس داشتن فناوری هسته ای بازدارنده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی امروز در گفتگویی با تلویزیون الجزیره به سوالات مختلفی در حوزه روابط خارجی کشور پاسخ داد که قرار است مشروح آن فردا (دوشنبه – 27 تیر) از این شبکه قطری پخش شود.

دکتر سیدکمال خرازی در بخشی از این گفتگوی حدود یک ساعته، در پاسخ به اینکه خطوط قرمز ایران در مساله مذاکرات برجام و هسته ای چیست؟ تصریح کرد: خطوط قرمز ما این است که تحریم‌هایی که آمریکا بعد از توافق برجام علیه ایران وضع کرده، برگردانده شود، صادقانه بخواهد براساس برجام عمل کند و از هر حرکتی که بر روابط اقتصادی ایران با دیگران تاثیر بگذارد، اجتناب نماید.

وی توانمندی‌های هسته‌ای ایران را غیرقابل انکار خواند و تصریح کرد: اینکه صحبت از آستانه هسته ای در خصوص ایران می کنند، باید یادآور شد ایران در آستانه قرار دارد و چیز پنهانی نیست. ایران توانایی ساختن بمب هسته ای را دارد، اما تصمیمی برای این کار ندارد.

رئیس شورا تاکید کرد: سلاح هسته‌ای بر خلاف باورهای ایران و همین طور خلاف ضرورت‌های امنیتی‌اش است. نفس داشتن فناوری هسته ای و توانایی ساخت بمب، بازدارنده است.

دکتر خرازی با محکوم کردن اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه دانشمندان هسته‌ای کشورمان، از بین بردن دانش هسته‌ای در ایران را محال دانست و تصریح کرد: ما اکنون غنی‌سازی 60 درصد را انجام داده‌ایم. افزایش غنی‌سازی به 20 درصد کار مشکل‌تری بود و رسیدن به غنای 60 درصد، ظرف دو – سه روز انجام شد. بنابراین کار مشکلی نیست که با فشردن یک سوئیچ به غنای بیش از 90 درصد برسیم؛ لذا دانش آن در ایران پایه و شکل گرفته و با ترورها نیز از بین نخواهد رفت.

وی افزود: ما مصلحت خاورمیانه را در عاری بودن آن از سلاح های امحای جمعی از جمله هسته‌ای می دانیم و سال‌هاست که این سیاست ایران بوده و مصر هم از آن حمایت کرده است که هر گونه سلاح های هسته ای، از جمله سلاح های اسرائیل، از این منطقه برچیده شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *