جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس

عدم تمایل برخی کشورها به شرکت در اجلاس اوکراین، گلایه زلنسکی از توجه جامعه جهانی به غزه به‌جای اوکراین، خالی شدن انبارهای سلاح کانادا، درخواست از آمریکا برای رفع نیازهای ارتش اوکراین و ارسال پاتریوت و گلوله توپ، از مهمترین رویدادهای جنگ هستند.

Loading

نقش راهبردی مقاومت و حزب الله در تغییر معادلات امنیتی منطقه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه تغییر معادله قدرت در منطقه اتفاق افتاده و روز به روز در حال پیشرفت است، گفت: مقاومت و حزب الله با اینکه در معرض شدیدترین هجمه‌های استکباری قرار گرفته‌اند، اما همچنان الگویی برای رویارویی و پیشرفت هستند و معادلات جدیدی ترسیم می‌کنند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به بیانیه حزب الله لبنان درخصوص پرواز ۴۰ دقیقه‌ای پهپاد حزب الله در عمق ۷۰ کیلومتری اراضی اشغالی، تصریح کرد: با توجه به تحولات اخیر در منطقه و همچنین پیشرفت‌هایی که از سوی مقاومت، خصوصا در حوزه دفاع زمینی، هوایی و دریایی در یمن شاهد بودیم، هجمه شدید رسانه‌ای با تمرکز بر این نکته که آنچه انجام شد، نهایت توانمندی دفاعی مقاومت است، شکل گرفت.

وی افزود: در این میان شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی به برخی مناطق سوریه و لبنان بودیم و تلاش داشتند با تغییر فضای رسانه‌ای، توانمندی‌های راهبردی مقاومت را زیر سوال ببرند و در یک عملیات گسترده روانی – رسانه ای، توان دفاعی و نظامی مقاومت را به بن بست رسیده جلوه دهند. درواقع پرواز پهپاد حزب الله بر فراز مناطق استراتژیک رژیم صهیونیستی و عملیات عکس‌برداری، خط بطلانی بر فضاسازی آن‌ها کشید.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: این اقدام شجاعانه نشان دهنده بالاترین میزان آمادگی حزب الله و توان عملیاتی آن برای رسیدن به لبه خطوط فناوری هواپیماهای بدون سرنشین است که توانست جایگاه و راهبرد جدیدی در معادلات منطقه‌ای برای مقاومت تعریف کند. این چالشی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است و احساس می‌کند همواره تحت نظر است.

صدرالحسینی با اشاره به اظهارات سیدحسن نصرالله و اعلام اینکه حزب‌الله توانسته‌ به آخرین حد از فناوری ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و رادارگریز برسد، گفت: آن روز که اعلام کردند هر کدام از کشورها که علاقه‌مند به خریداری پهپاد ساخت حزب الله هستند، می‌توانند سفارش دهند، برخی با تردید به این سخنان واکنش نشان دادند؛ اما رسانه‌های لبنان در روزهای اخیر گزارش کردند که هواپیمایی که برای شناسایی برفراز اراضی اشغالی پرواز کرده، به درخواست یکی از کشورها ساخته شده و این پرواز درواقع تست سنجش سلامت آن بوده است.

وی با تاکید بر تغییر معادلات امنیتی منطقه با دستاوردهای فناورانه حزب الله و نفوذ در گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، ادامه داد: با این اقدام قطعا میزان توانمندی مقاومت در حوزه فناوری‌های بالا و پیشرفته خصوصا در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین برای رژیم صهیونیستی، کاملا در ابهام است. این مسئله تاثیرات قابل توجهی در حوزه پدافند و تهاجم هوایی و شناسایی دقیق مراکز حساس رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت.

 

بازدارندگی نظامی و اقتصادی حزب الله

صدرالحسینی با اشاره به آینده امیدبخش تحولات منطقه و جایگاه مقاومت در نقش‌دهی به آن، به پیشرفت‌های تعیین‌کننده مقاومت فلسطین در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآورشد: به نظر می‌رسد حزب الله توانسته به خوبی فشارهای متعددی را که در طول حداقل یک سال گذشته و پس از انفجار مشکوک بندر لبنان به آن وارد شده، به خوبی مدیریت کند و ضمن حفظ توانمندی‌های خود، به بازدارندگی کامل نظامی دست یابد. در حوزه اقتصادی نیز با تامین سوخت مورد نیاز مراکز مهم خدماتی و بهداشتی لبنان و همچنین عموم مردم این کشور، به بازدارندگی اقتصادی نیز نائل شده است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه عبور پهپادهای رادار گریز حزب الله از اراضی اشغالی و اشراف اطلاعاتی به مراکز حساس رژیم صهیونیستی، برای اولین بار نبوده است، اضافه کرد: دبیر کل حزب الله اعلام کرد آن‌ها اکنون هزاران موشک بالستیک دقیق و صدها پهپاد پیشرفته در اختیار دارند که همه آنها تولید داخل بوده و به دست کارشناسان داخلی ساخته شده‌اند، پس از این اظهارات، عملیات اخیر مهر تائیدی بر این دستاورها بود و تحکیم بازدارندگی نظامی حزب الله و جبهه مقاومت را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه بازگشت سالم پهپاد حسان به پایگاه خود با وجود فعال شدن پدافند هوایی و گنبد آهنین، این سامانه را رسوا کرد، ادامه داد: برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس که برای خرید سامانه گنبد آهنین با پرداخت میلیاردها دلار با یکدیگر مسابقه می‌دهند و تصور می‌کنند این سامانه از آن‌ها محافظت خواهد کرد، باید جزئیات این شکست رژیم صهیونیستی را در برابر پهپادهای مقاومت پیگیری و در رویکردهای خود تجدید نظر کنند.

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه نفوذ پهپاد حزب الله دستاورد ویژه‌ای برای مقاومت در جنگ روانی است و کارشناسان دشمن نیز به آن اذعان کردند، گفت: امروز جبهه مقاومت، جبهه واحد و انگشتانی به هم پیوسته است. در واقع، مقاومت لبنان به عنوان یک واحد از جبهه مقاومت، پیشرو بوده و توانسته به عنوان موتور پیشران مقاومت، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی و امنیتی جلو ببرد. اقدام اخیر نیز، الگویی قابل توجه برای مناطق دیگر جبهه مقاومت است.

 

مقاومت الگویی برای رویارویی و پیشرفت

این کارشناس مسائل غرب آسیا به مواضع حمایت‌آمیز گروه‌های عضو جبهه مقاومت در کشورهای مختلف در حمایت از حزب الله اشاره کرد و افزود: مقاومت و حزب‌الله با اینکه در معرض شدیدترین هجمه‌های استکباری قرار گرفته‌اند، اما همچنان الگویی برای رویارویی و پیشرفت هستند و معادلات جدیدی ترسیم می‌کنند.

وی به تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: امروز بر همگان روشن شد که این رژیم نتوانسته قاطعانه برای حفظ امنیت خود کارایی داشته باشد، در این شرایط چگونه برای امارات و یا بحرین امنیت خواهد آورد! کشورهای وابسته منطقه بهتر است از طریق همگرایی با کشورهای منطقه به دنبال تامین امنیت خود باشند و پای رژیم صهیونیستی را به اسم تامین امنیت خود، به منطقه باز نکنند.

صدرالحسینی در خصوص تغییر معادلات منطقه با وجود هزاران موشک و پهپاد و نفوذ 70 کیلومتری حزب الله به مناطق فلسطین اشغالی، گفت: تغییر معادله قدرت اتفاق افتاده و روز به روز در حال پیشرفت است و معاون سابق موساد نیز اذعان کرد که رژیم صهیونیستی باید خود را برای مقابله با دوره سخت حملات پهپادی آماده کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *