جدیدترین مطالب

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

نگاه بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه، که ذهنشان آکنده از تصاویر مصائب فلسطینی است، به ایران، که به تنهایی جلوی اسرائیل ایستاده، هیچگاه تا این اندازه مثبت نبوده است.

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

أحدث المقالات

هنیه با اردوغان دیدار کرد

منابع فلسطینی گزارش دادند که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به ترکیه سفر کرده، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

هنیه با اردوغان دیدار کرد

منابع فلسطینی گزارش دادند که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به ترکیه سفر کرده، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

پاشینیان: با بازگرداندن دو روستا به جمهوری آذربایجان، مرزبان‌های روسی مرز تاووش را ترک می‌کنند / هیچ موضوع عمده‌ای در این رابطه با طرف روسیه باقی نمانده / باکو و ایروان می‌توانند با همکاری با یکدیگر از مرز محافظت کنند

نخست وزیر ارمنستان امروز (شنبه) اعلام کرد نیروهای مرزبان روسیه‌ای مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین دو کشور از این منطقه خارج می‌شوند.

Loading

ابعاد و اهداف رژیم صهیونیستی از تهدید ایران

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران بیشتر از موضع انفعال و ضعف است و آن‌ها می‌دانند که نمی‌توانند اقدامی در این راستا صورت دهند، گفت: آن‌ها اکنون می‌خواهند با بهره‌گیری از این تهدیدات و تأثیرگذاری در فضای مذاکرات برجام از توافق با ایران و امتیاز دادن به آن جلوگیری کنند.

حسین اکبری در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی، ضمن اشاره به تهدیدات مکرر رسانه‌ها و رژیم صهیونیستی به حمله نظامی علیه ایران، خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر و تهدیدات اسرائیلی‌ها علیه ایران از موضع واکنشی است؛ چراکه آن‌ها می‌بینند ترامپ از قدرت کنار گذاشته شده و دولت بایدن نیز در جریان مذاکرات در شرایطی قرارگرفته که مجبور است با ایران به توافقی، ولو نسبی، برسد.

وی افزود: درواقع آن‌ها گذشت زمان را به سود ایران می‌بینند و درعین‌حال اقداماتی که تاکنون صورت داده‌اند، ازجمله فشارهای سیاسی و پیگیری تحریم‌ها، گرچه فشارهای زیادی به مردم ایران وارد کرد، اما نه‌تنها اهدافشان را محقق نساخته، بلکه به هدفشان نزدیک هم نکرده است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا به رویکرد نگاه به شرق دولت جدید در ایران اشاره کرد و گفت: ایران خود را محصور به روابط با غرب و برجام نمی‌بیند و در این چارچوب رژیم صهیونیستی احساس می‌کند ایران حاضر نیست هر امتیازی بدهد تا غربی‌ها پای میز مذاکره برای توافق بیایند. ایران اقتصادش را به برجام گره نزده، و ضمن جدی بودن در مذاکرات، حتی مسائل سیاسی‌اش را مستقل از برجام پیگیری می‌کند.

اکبری ادامه داد: رژیم صهیونیستی و حامیانش اکنون ابزار دیگری علیه ایران ندارند، بنابراین آن‌ها در شرایط واکنشی و کاملاً منفعلانه قرار گرفته‌اند. ایران مسیری را طی می‌کند که هم در برجام می‌تواند امتیاز بگیرد و هم بدون برجام قادر است مشکلش را حل کند؛ همچنین نگاه متوازن به عرصه بین‌الملل را در دستور کار دارد و منحصر به غرب نیست. از سوی دیگر بایدن نیز برخلاف ترامپ، انگیزه‌ای ندارد که همه‌چیز را فدای رژیم صهیونیستی بکند و از همه مهم‌تر در محیط درونی این رژیم و مقاومت پیرامونی آن، معادله نظامی به نفع مقاومت در منطقه است و این رژیم دست برتر را ندارد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره در چارچوب بی‌ثبات‌سازی منطقه و برهم زدن توافق برای کارشکنی و خرابکاری‌های مستقیم و غیرمستقیم تلاش کرده است، تأکید کرد: نباید تردید داشت که اگر آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی مطمئن بودند می‌توانند از اقدامی نظامی نتیجه بگیرند و مانعی در مسیرشان وجود ندارد، حتماً عملیاتی علیه ایران انجام می‌دادند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در آماده‌باش نظامی است، چراکه همواره تهدید را از نزدیک احساس و خود را برای آن آماده کرده، گفت: ایران کشوری نیست که از محیط پیرامونی خود نگرانی نداشته باشد یا نسبت به توان دفاعی و رزمی خود بی‌توجه باشد.

 

سکوت جامعه جهانی در قبال تهدیدات رژیم صهیونیستی

اکبری با اشاره به سکوت جامعه جهانی، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به تهدیدات آشکار و غیرآشکار رژیم صهیونیستی علیه ایران تأکید کرد: جامعه جهانی از ابتدا توان برخورد با این رژیم را نداشت؛ قطعنامه‌های متعددی علیه رژیم صهیونیستی که مورد تائید همه کشورها بوده، تنها با وتوی آمریکا در شورای امنیت رد شده است و هیچ زمانی سازمان ملل نتوانسته هیچ حقی را زمانی که پای رژیم صهیونیستی در میان است، استیفا کند.

وی به تشریح نفوذ و قدرت رسانه‌ای لابی‌های صهیونیستی در مجامع بین‌الملل و سازمان ملل پرداخت و اضافه کرد: متأسفانه اکنون با ناکارآمدی این سازمان‌ها، دیگر توقعی از آن‌ها برای واکنش نشان دادن علیه تهدیدات رژیم صهیونیستی نمی‌رود؛ آن‌ها قادر نیستند حتی کمترین موضع‌گیری در این خصوص داشته باشند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا، با بیان اینکه اکنون رژیم صهیونیستی و آمریکا در بدترین شرایط نسبت به گذشته خود هستند، تصریح کرد: آن‌ها که امروز ایران را تهدید می‌کنند، در چندین میدان جنگ، زمین را واگذار کرده‌اند، در میدان‌های سوریه، لبنان، عراق، افغانستان و یمن شکست را مفتضحانه پذیرفته‌اند. هرکجا پنجه در پنجه مقاومت انداخته‌اند تا جنگی را آغاز کنند و از تمام ابزارهای بین‌المللی و هم‌پیمانانشان استفاده کرده‌اند، شکست خورده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران با رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی آشنا است، گفت: آن‌ها اکنون می‌خواهند با بهره‌گیری از این تهدیدات و تأثیرگذاری در فضای مذاکرات برجام از توافق با ایران و امتیاز دادن طرف مقابل به ما جلوگیری کنند. آن‌ها معتقدند اگر ایران در برجام امتیازی بگیرد و اوضاع اقتصادی ایران بهبود پیدا کند، قدرت مقاومت که اکنون به جبهه‌ای منطقه‌ای تبدیل‌شده به‌سرعت توسعه و گسترش می‌یابد؛ آن‌ها از این امر هراس دارند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *