جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

متهم شدن مقامات کی یف به نداشتن سرعت کافی در تقویت استحکامات دفاعی خود

اپوزیسیون در کی یف معتقد است که نیروهای مسلح اوکراین و مقامات محلی در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد حمله احتمالی جدید توسط نیروهای روسیه، استحکامات دفاعی خود را به اندازه کافی به سرعت و کارآمد نمی سازند.

ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد

رئیس جمهور فرانسه توافقنامه تجارت آزاد برنامه ریزی شده بین اتحادیه اروپا و ائتلاف اقتصادی آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور را بسیار بد دانسته و آن را رد کرد.

هشدار درباره ادامه قحطی در شمال غزه

مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه با بیهوده و خطرساز خواندن روش پرتاب کمک‌های هوایی برای مردم غزه که منجر به شهادت شماری از آنها شده تاکید کرد که کابوس قحطی در شمال غزه ادامه دارد و هرچه سریعتر باید یک روش امن برای ارسال کمک‌ها اتخاذ شود.

«شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست

صدر اعظم پیشین آلمان ضمن تاکید بر راهکار دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین بر این عقیده است که دوستی وی با رئیس جمهور روسیه می تواند برای پایان دادن به این جنگ سودمند باشد.

Loading

راهبرد رژیم صهیونیستی برای یارگیری و کشاندن ناتو به تقابل با ایران

۱۴۰۰/۰۵/۲۸ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این رژیم به دنبال بین‌المللی کردن تقابل خود با ایران است، گفت: به نظر می‌رسد ناتو با درنظر گرفتن پیامدهای این اقدام خطرناک، تمایلی به ورود به این مسئله ندارد و نمی‌خواهد خود را به‌طور مستقیم درگیر این ماجرا کند.

علی عبدی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای متهم کردن ایران به حمله به کشتی «مرسراستریت» و درخواست از ناتو و شورای امنیت سازمان ملل برای ورود به این مسئله اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با این اقدامات رویکرد «بین‌المللی‌سازی پرونده تقابل با ایران» را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه این رویکرد رژیم صهیونیستی می‌تواند چند دلیل داشته باشد، افزود: این رژیم به صورت غیرمستقیم تصریح می‌کند به تنهایی توانایی مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد و در واقعیت هم این گونه است که رژیم صهیونیستی با وجود توانمندی‌های بالای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی و همچنین سطح مناسب روابطش با اروپا و آمریکا، به تنهایی توان تقابل با ایران را ندارد.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم به شدت درصدد است که قدرت‌های دیگر و نیروهای مداخله‌گر بین‌المللی را به نفع خود وارد منازعه کند. لذا در اولین گام با یارکشی آمریکا و انگلیس در شورای امنیت دست به اقدامی زد که ناموفق بود؛ گرچه آمریکا و انگلیس با صدور بیانیه‌ای به شدت از رژیم صهیونیستی حمایت کردند و پاسخ به این حمله را حق رژیم صهیونیستی دانستند، اما انگلیس بلافاصله از مواضعش به نوعی عقب نشست و این اقدام رژیم صهیونیستی را ناموفق گذاشت.

عبدی بیانیه اتحادیه اروپا و «گروه هفت» در حمایت از رژیم صهیونیستی را نوعی موفقیت برای این رژیم دانست و ادامه داد: اظهارات بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای که بعد از حمله به کشتی «مرسر استریت» با حضور مقام‌های این رژیم و سفیران کشورهای عضو شورای امنیت برگزار شد هم در همان مسیر است و آن‌ها به دنبال این هستند که ناتو را وارد این تقابل کنند.

وی با اشاره به پیامدهای هر گونه اقدام عملی ناتو علیه ایران در خصوص این اتهامات و دنباله‌روی از رژیم صهیونیستی گفت: علاوه بر اینکه برخی اعضای جلسه، سخنان گانتس را درخصوص «طفره رفتن ناتو از اقدام» گستاخانه و بی‌تدبیری توصیف کرده بودند، به نظر می‌رسد ناتو با درنظر گرفتن پیامدهای این اقدام خطرناک، تمایلی به ورود به این مسئله ندارد و به دلایل متعدد نمی‌خواهد خود را به‌طور مستقیم درگیر این ماجرا کند.

در ادامه عبدی، موقعیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌ها و متحدان منطقه‌ای‌اش و قدرت واکنش قاطع و سنجیده را یکی از مهم‌ترین دلایل عدم تمایل ناتو برای تبعیت از خواسته‌های رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به ماجراجویی‌های این رژیم در دریاها و سپس تلاش برای جلب حمایت ناتو اشاره و تأکید کرد: این حرکت‌ها نشان‌دهنده نگرانی و ضعف شدید رژیم صهیونیستی در این مسیر است و تلاش‌ها برای جلب همراهی ناتو به این دلیل است که این ضعف را بپوشاند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *