جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

Loading

برندگان و بازندگان جنگ غزه

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا یکی از مهم‌ترین شکست‌های راهبردی برای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را افزایش فشارها برای کنار گذاشتن نتانیاهو از قدرت عنوان کرد و گفت: بسیاری از دولت‌ها و سازمان‌های عربی و اسلامی با بی‌عملی و بی‌تفاوتی که در پیش گرفتند، جزو شرمندگان این صحنه بودند که باید در کنار رژیم صهیونیستی قرار گیرند.

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی در ارزیابی از پیامدهای راهبردی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، اظهار داشت: بازنده اصلی این جنگ، در درجه اول شخص آقای نتانیاهو بود و پس‌ازآن رژیم صهیونیستی و مقامات عالی آن، به‌ویژه روسای موساد و ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین ساکنانی که از نقاط مختلف دنیا به سرزمین‌های اشغالی آمده‌اند و از آن‌ها به‌عنوان یک ملت یاد می‌شود، در این جنگ بازنده میدان بودند.

وی افزود: بااینکه تبلیغات گسترده‌ای در طول سه دهه گذشته نسبت به قدرت امنیتی، نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی صورت می‌گرفت، اما این رژیم شکست‌های مختلفی را در همین ایام تجربه کرد. درواقع در این سال‌ها، به‌ویژه در جنگ 52 روزه و 12 روزه، رژیم صهیونیستی بیشترین شکست عملی را متحمل شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا درعین‌حال با تأکید بر اینکه مقاومت فلسطین در این دوره از جنگ، دیگر در موضع دفاعی صرف قرار نداشت، به حملات موشکی برنامه‌ریزی‌شده به اراضی اشغالی اشاره کرد و ادامه داد: البته در هیچ جنگی برنده واقعی وجود ندارد، چراکه این رژیم آن‌چنان با وحشی‌گری اقدامات غیرانسانی علیه مردم غزه انجام داد که با وجود خوشحالی نسبت به پیروزی که به دست آوردند، برای مدتی عزادار هستند.

 

شرمندگی برخی دولت‌ها و سازمان‌های عربی و اسلامی در قبال جنگ غزه

صدرالحسینی با اشاره به آزمون اتحادیه عرب در قبال مسئله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در این جنگ و همچنین عملکرد برخی دولت‌های عربی نسبت به آن، گفت: متأسفانه برخی دولت‌ها و سازمان‌های عربی و اسلامی با بی‌عملی و بی‌تفاوتی که در پیش گرفتند، جزو شرمندگان این صحنه بودند که باید در کنار رژیم صهیونیستی قرار گیرند.

وی با یادآوری اینکه مقاومت اسلامی به معنای واقعی آن پیروز این جنگ شد به حمایت مرکل، صدراعظم آلمان، از برقراری ارتباط با حماس به‌عنوان قدرت مهم در غزه برای پیگیری آتش‌بس اشاره کرد و افزود: در این جنگ نظریه مقاومت یک‌بار دیگر توانست ثابت کند برای استقلال، آزادی و سرافرازی انسان‌ها می‌تواند بهترین نسخه در شرایط کنونی روابط بین‌الملل به‌ویژه در منطقه غرب آسیا قلمداد شود و برای فلسطینیان روشن شد این گزینه برای آن‌ها در جنگ با دشمن مؤثرترین است.

 

همبستگی جریان‌های مقاومت، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جنگ غزه

صدرالحسینی با بیان اینکه می‌توان حدود 30 دستاورد در این جنگ برای مقاومت در نظر گرفت، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دستاوردهای این جنگ، همبستگی جریان‌های مقاومت فلسطینی بود که در سالیان گذشته اختلافاتی با هم داشتند. درواقع این پیروزی، یکی از نتایج گردهمایی جریان‌های فعال ضد صهیونیستی فلسطینی در لبنان و دیدار آن‌ها با سید حسن نصرالله، هنیه و فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی بود که در آن میثاق نامه‌ای میان همه جریان‌های کوچک و بزرگ مقاومت امضا شد.

وی اضافه کرد: در حین عملیات علیه رژیم صهیونیستی، همکاری‌های دقیق و عملیاتی میان حماس، جهاد اسلامی، گردان‌های الاقصی و قدس و حتی جریان‌های کوچک میان مردم فلسطین، چه در کرانه و چه در غزه را شاهد بودیم. در این جنگ حتی حمایت‌های مردمی در سرزمین‌های 48 که اصطلاحاً شهروند اسرائیل لقب گرفته بودند، چنان بود که می‌توان از این به بعد، فلسطین را یکپارچه دید و این دستاورد با همبستگی و همکاری گروه‌ها و جریانات مقاومت فلسطینی که با فرماندهی مشترک، اقدامات عملیاتی و تدافعی‌شان را تنظیم کرده بودند حاصل شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص نگاه آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، یادآور شد: در حین جنگ، حمایت‌های نظامی و کمک‌های مالی دولت دموکرات بایدن را به رژیم صهیونیستی شاهد بودیم که 700 میلیون دلار به‌صورت مستقیم به این رژیم کمک کرد. همچنین در این جنگ انتقادهای زیادی به عملکرد کشورهای اروپایی وجود دارد و برخی از این کشورها عمق وابستگی‌شان به این رژیم جنایتکار و کودک کش را نشان دادند.

 

خروج نتانیاهو از قدرت و شکست راهبردی رژیم صهیونیستی

صدرالحسینی با اشاره به بحران‌های داخلی سیاسی در رژیم صهیونیستی و تلاش‌ها برای کنار گذاشتن نتانیاهو از قدرت و همچنین پیگیری پرونده فساد او پس‌ازآن، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین شکست‌های راهبردی برای رژیم صهیونیستی در این جنگ، افزایش فشارها برای کنار گذاشتن آقای نتانیاهو است که تصور می‌کرد با ناامن سازی منطقه می‌تواند قدرت رژیم را به رخ دیگر کشورها بکشاند.

وی توقف طرح معامله قرن و یا تعلیق طولانی‌مدت آن را از دیگر دستاوردهای مقاومت در جنگ غزه عنوان کرد و گفت: توقف طرحی که با عنوان عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی دنبال می‌شد و همچنین وقفه در طرح ایجاد دو دولت از دیگر شکست‌ها و پیامدهای راهبردی این جنگ برای این رژیم است؛ چراکه اکنون تغییرات بسیاری در وضعیت مقاومت و این رژیم ایجاد شده است.

 

توجه چشمگیر افکارعمومی دنیا به موضوع فلسطین

به گفته این تحلیلگر مسائل غرب آسیا، اکنون مسئله فلسطین که در طول 30 سال گذشته تلاش می‌کردند به فراموشی سپرده شود، مسئله اول جهان اسلام و یکی از مهم‌ترین مسائل برای جوانان عرب در سراسر جهان اسلام شد؛ چراکه شاهد اعتراضات و راهپیمایی‌های بزرگ جوانان ازجمله در عراق و اردن بودیم.

صدرالحسینی تأکید کرد: درواقع برانگیخته شدن توجهات و مطرح‌شدن دوباره مظلومیت مردم فلسطین برای بسیاری از مردم دنیا ازجمله مردم اروپا و آمریکا شکست راهبردی دیگری برای رژیم صهیونیستی بود که خشم مردم غیرمسلمان را هم در نقاط مختلف دنیا برانگیخت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *