جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading

تحمیل شناسایی پایتختی بیت‌المقدس به کوزوو توسط دولت آمریکا و رژیم‌صهیونیستی

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین - گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه مسئله پایتختی بیت المقدس نه فقط برای مسلمانان و جهان اسلام، بلكه برای برخی از سران، مقامات كشورهای اروپایی هم قابل پذیرش نیست، گفت: شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی کوزوو، آثار قابل توجه و منافع بزرگی برایش ندارد.

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به اعلام انتقال سفارت کوزوو در رژیم صهیونیستی از تل آویو به بیت المقدس، اظهارداشت: با نگاهی به روند اعلام عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای اسلامی، مشاهده می کنیم که این رژیم برای مشروعیت بخشی به اقدامات سیاسی خود از دریوزگی، تهدید یا تطمیع کشورهای کوچک هم نمی گذرد و با چنین اقداماتی سیاست‌های خود را پیش می برد. اقداماتی که نشان دهنده شکست سیاست‌های آمریکا نیز در رابطه مشروعیت بخشی به این رژیم است.

وی افزود: این رژیم سعی می کند در قاره های مختلف با کشورهای متعدد وارد مذاکره و روابط دیپلماتیک شود و در جاهایی که برایش امکان دارد، سفارتخانه تاسیس کند و یا اینکه بتواند بیت المقدس را به عنوان پایتخت خود که یک منطقه اشغالی است، با شناسایی کشورها، به عنوان پایتختش جا بیندازد و مقبولیت بین المللی پیدا کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه حتی اروپا و یا کشورهای دیگر غیر اروپایی چنین اقدامی را دنبال نکردند، گفت: با توجه به اینکه هم در حوزه روابط این رژیم با کشورها و هم در ارتباط با شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم، بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی و به ویژه اسلامی تحفظات جدی را دارند، رژیم تلاش کرده با ترغیب کشورهای کوچک که داری مشکلات مختلف هستند، برای شناسایی این اقدام را تسریع  و تداوم ببخشد.

صدرالحسینی با اشاره به تلاش های آمریکا برای شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ادامه داد: برخی دولت‌های کوچک مانند کوزوو که البته کشوری اسلامی نیست؛ اما اکثریت مردم آن مسلمان هستند، تحت فشار دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به این امر تن داده اند تا د‌یگران به‌ویژه در غرب آسیا و آفریقا.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات نمی تواند به مشروعیت بخشی رژیم صهیونیستی کمک شایانی کند، به چالش های سیاسی و اجتماعی موجود در اراضی اشغالی اشاره کرد و گفت: مهم ترین مشکلی که اکنون رژیم صهیونیستی با آن مواجه است، مسائل داخلی خودش است. ساکنان سرزمین های اشغالی دولت را به گونه ای نمی پذیرند که در حقیقت نمی تواند به آرامش و ثباتی برسد و آن را حفظ کند. بنابراین به میزانی که رژیم در داخل دچار مشکلات مشروعیت ناپذیری و عدم مقبولیت می شود تلاش می کند در حوزه سیاست خارجی فعالیتش را افزایش دهد و بتواند توازنی بین سیاست خارجی و داخلی خود ایجاد کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: پوسیدگی ریشه های هویتی این رژیم، اختلافات عدیده ای که در آن وجود دارد و عدم مقبولیت دولت و عدم احساس تعلق اکثریت جمعیت این رژیم به سرزمین اشغالی به میزانی است که اقداماتی از این دست، یعنی پذیرش پایتخت توسط بعضی از کشورها و یا عادی سازی با بعضی از کشورهای اسلامی، نمی تواند جبران این مشکل باشد.

وی در عین حال با اشاره به اعتراضات و واکنش مسلمانان دنیا نسبت به برخی اقداماتی که از سوی دولت هایشان در راستای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و یا پایتختی بیت المقدس بروز پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: اکثریت جمعیت در کوزوو مسلمانان هستند، اما به نظر می رسد مانند برخی کشورهای دیگر که ممکن است مسلمانان در آن اکثریت باشند، نوع حکومت هایشان اجازه بروز و ظهور به خواسته های این مسلمانان را نمی دهد.

صدرالحسینی تاکید کرد: مسلما مسئله پایتختی بیت المقدس نه فقط برای مسلمانان و جهان اسلام، بلکه برای برخی از سران، مقامات و دولتمردان کشورهای اروپایی هم قابل پذیرش نیست.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به سیاست های دموکرات ها در آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی و برخی تفاوت ها با دولت ترامپ در این رابطه، گفت: به نظر می رسد با آمدن بایدن در کاخ سفید مسئله به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی دولت های اسلامی با کندی بیشتری رو به رو شود. با توجه به اینکه بایدن به سیاست دو پایتختی اعتقاد دارد، انجام چنین اقداماتی از سوی کوزوو منافع قابل‌توجهی جز بدنامی برایش ندارد.

وی گفت: انتظار می‌رود مسلمانان کشورهای اروپایی اسلامی مانند کوزوو اعتراضات شدید خودشان را نسبت به این اقدامات غیرقانونی و غیرمشروع به صورت های گوناگون در غالب نهادها و گروه های مردمی و غیر دولتی و یا با برگزاری اجلاس ها و وبینارها و به هر شکل ممکن نشان دهند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *