جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

اسرائیل هیوم: گانتس از مذاکرات مبادله اسرا کنار گذاشته می‌شود

 روزنامه  «اسرائیل هیوم» فاش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تصمیمی مبنی‌بر کنار گذاشتن بنی گانتس از مذاکرات جاری در قطر برای مبادله اسرا گرفته است. این روزنامه عبری همچنین نوشت اطرافیان گانتس به شدت از این تصمیم خشمگین هستند.

ترامپ: هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از اسرائیل و مذهبش متنفر است

 ترامپ در گفتگویی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات فزاینده دموکرات‌ها علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و نحوه مدیریت جنگ غزه همزمان با ادامه افزایش آمار کشته‌شدگان غیرنظامی گفت: «به نظر من درواقع آن‌ها از اسرائیل متنفرند و حزب دموکرات هم از اسرائیل نفرت دارد.» او افزود: «هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از مذهب خود متنفر است. آن‌ها از هرچیزی در رابطه با اسرائیل نفرت دارند و باید از خود شرمسار باشند، چون به این ترتیب اسرائیل نابود خواهد شد.» 

هوش مصنوعی خطر بشریت است؟

هوش مصنوعی به اختصار هوشی است که توسط ماشین ظهور پیدا می‌کند و در مقابل هوش طبیعی که توسط انسان و جانوران ظاهر می‌شود قرار می‌گیرد.

Loading

چشم‌انداز تغییرات سیاسی در رژیم صهیونیستی

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: به نظر می‌رسد تبادل نقش‌ها و انتقال قدرت از حزب لیکود به حزب آبی‌ - سفید به دلیل تغییراتی که در کاخ سفید رخ داده حتمی باشد.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی درباره انحلال دولت ائتلافی و پارلمان اسرائیل در پی شکست در تصویب بودجه سالانه طی مهلت مقرر، گفت که در طول دو سال اخیر برای چهارمین بار فرمان انحلال کنست اسرائیل صادر می‌شود که این امر از وجود اختلاف در میان احزاب مختلف رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

هانی زاده افزود: «ازآنجایی‌که بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود طی انتخابات گذشته نتوانست اکثریت کرسی‌های کنست را به دست آورد، لذا همواره یک رقابت تنگاتنگ بین حزب آبی- سفید به رهبری بنی گانتز و حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو وجود دارد.»

هانی زاده درباره شرایط فعلی نتانیاهو از منظر سیاسی نیز اظهار داشت: «شرایط نتانیاهو، شرایط پایداری نیست و طی یک سال اخیر تظاهرات گسترده‌ای علیه حاکمیت حزب لیکود صورت گرفته است. نخست‌وزیر اسرائیل و همسر وی سارا به دلیل فساد مالی تحت تعقیب دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قرار دارند و ازاین‌رو اگر نتانیاهو از چرخه قدرت خارج شود احتمالاً از سوی دادگاه اسرائیل محاکمه و محکوم خواهد شد.»

این کارشناسی مسائل خاورمیانه معتقد است که به همین دلیل بنیامین نتانیاهو در طول سه دوره انتخابات گذشته به دلیل ضعف ساختاری و ناتوانی در مهار ویروس کرونا و افزایش شمار بیکاران در اراضی اشغالی با چالش جدی مواجه بوده و ناچار شده با احزاب افراطی و دینی اسرائیل ائتلاف کند.

این کارشناس درباره رویکرد بنی گانتز به تحولات اخیر نیز گفت: «بنی گانتز رهبر حزب آبی‌- سفید از فضای موجود استفاده کرده و تلاش دارد تا رقیب خود بنیامین نتانیاهو را شکست دهد. او همچنین قصد دارد یک کابینه جدید تشکیل دهد.»

هانی‌زاده با اشاره به اینکه در انتخابات آینده که چهارمین انتخابات در طول دو سال اخیر خواهد بود به نظر می‌رسد که شانس حزب آبی‌-سفید برای پیروزی در انتخابات افزایش خواهد یافت، ادامه داد: «رویکرد نخبگان سیاسی در اراضی اشغالی این است که با شکست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و پیروزی جو بایدن دمکرات باید تغییراتی نیز در فلسطین اشغالی ایجاد شود. در این میان حزب آبی‌-سفید مقبولیت بیشتری در میان حزب دمکرات آمریکا دارد.»

وی با تأکید بر اینکه جو بایدن معتقد است نتانیاهو از چتر حمایتی دونالد ترامپ برخوردار بوده است، توضیح داد: «به اعتقاد رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، رفتار تهاجمی و پرخاشگرانه مشترک دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو، شرایط ناپایداری در منطقه ایجاد کرده است. ازاین‌رو پیش‌بینی می‌شود که در انتخابات آینده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی اسرائیل نتواند کرسی‌های بالایی در کنست احراز کند و ناچار خواهد شد که قدرت را به حزب آبی‌-سفید واگذار کند.»

به گفته هانی‌زاده نباید فراموش کرد که نتانیاهو اکنون با سفارش 4 میلیون واکسن کرونا تلاش دارد وانمود کند که اهمیت زیادی برای سلامت ساکنان اراضی اشغالی قائل است.

این کارشناس در واکاوی این اقدام نتانیاهو و آثار آن گفت: «این احتمال می‌رود که این سیاست نتانیاهو تا حدودی در جلب آرای مردمی به نفع خود تأثیرگذار باشد اما مردم فلسطین اشغالی به‌شدت از عملکرد نتانیاهو ناراضی هستند.»

وی ادامه داد: «ازآنجایی‌که حزب لیکود و سیاست‌های تبعیض‌آمیز این حزب، جامعه یهودی را دچار دوقطبی شدیدی کرده و اکنون تظاهرات گسترده علیه حزب لیکود از جنبه‌های رفاهی و خدماتی فراتر رفته، جنبه‌های سیاسی این تظاهرات پررنگ‌تر شده است.»

هانی‌زاده تاکید کرد: «حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیازمند بازنگری اساسی در سیاست رهبران این حزب است و نمی‌تواند در برابر خواست و اراده یهودیان فلسطین اشغالی مقاومت کند.»

وی درباره سناریوهای پیش‌روی فلسطین اشغالی نیز گفت: «به نظر می‌رسد که تبادل نقش‌ها و انتقال قدرت از حزب لیکود به حزب آبی‌-سفید به دلیل تغییراتی که در کاخ سفید رخ داده حتمی باشد. در آینده نیز تحولات اساسی در ساختار قدرت رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت. هرچند نتانیاهو نیز به هر دری خواهد زد تا در انتخابات آتی پیروز شود و همچنان در قدرت باقی بماند. درعین‌حال باید توجه داشت که یکی از دستاوردهای نتانیاهو در حوزه سیاسی، برقراری رابطه با رژیم‌های عربی است که حزب لیکود در حال بهره‌برداری از این مسئله و مانور دادن روی آن است. چراکه این برقراری ارتباط تا حدودی برای مردم فلسطین اشغالی اهمیت دارد و از جنبه‌های سیاسی و اقتصادی می‌تواند تا حدی موقعیت این رژیم را بهبود بخشد.»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *